Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
motorblok
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 17 mar 2007, 20:11
motorblok
mhallo luitjes ;
Als ik de dieselmotor wil vervangen naar benzinemotor waar moet ik dan opletten ?
Als ik de dieselmotor wil vervangen naar benzinemotor waar moet ik dan opletten ?
Re: motorblok
Noem eens 1 goeie reden waarom je dat zou willen. ![neutral :ie](./images/smilies/ie.gif)
![neutral :ie](./images/smilies/ie.gif)
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Re: motorblok
mmmmmm.......dat je daarna ook benzine tankt en geen diesel ?
mwahahaha, ok flauw.
Maar het is een beetje wonderlijk dat iemand zoiets vraagt.
Waarschijnlijk omdat je geen flauw idee hebt van wat dat allemaal inhoudt, ok daarom vraag je het ook.
Maar ik denk dat als je wist wat het inhield, je geen zin meer had om eraan te beginnen !
Laat ik het zo stellen: eigenlijk heeft het geen zin om het uit te leggen.
Het kost je aan onderdelen en arbeid ZOVEEL, dat het economisch volkomen onhaalbaar is.
Ik bedoel, hoeveel is je bus je waard, dat je er die energie in wil steken ??
Andere motor, bak / koppeling (?), kabelboom, brandstofleiding / filter, tellers, motormanagement, etc etc.
En dan omkeuren bij RDW, papieren rompslomp etc.
Ik zou zeggen, kijk uit naar een andere bus !
Wat heb je eigenlijk voor een bus ?
mwahahaha, ok flauw.
Maar het is een beetje wonderlijk dat iemand zoiets vraagt.
Waarschijnlijk omdat je geen flauw idee hebt van wat dat allemaal inhoudt, ok daarom vraag je het ook.
Maar ik denk dat als je wist wat het inhield, je geen zin meer had om eraan te beginnen !
Laat ik het zo stellen: eigenlijk heeft het geen zin om het uit te leggen.
Het kost je aan onderdelen en arbeid ZOVEEL, dat het economisch volkomen onhaalbaar is.
Ik bedoel, hoeveel is je bus je waard, dat je er die energie in wil steken ??
Andere motor, bak / koppeling (?), kabelboom, brandstofleiding / filter, tellers, motormanagement, etc etc.
En dan omkeuren bij RDW, papieren rompslomp etc.
Ik zou zeggen, kijk uit naar een andere bus !
Wat heb je eigenlijk voor een bus ?
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: motorblok
enige manier om dit betaalbaar te doen lijkt me als je een benzine kunt kopen voor weinig waarvan de motor en bak prima zijn maar de carrosserie erg rot of achteraan plat en dan zelf kunt ombouwen.
Waarom je dat zou willen.......
Kan me voorstellen als je zelf een heel goede en mooie T4 hebt met een dieselmotor en je wil LPG gaan rijden (zeker als dat geen drol extra kost zoals in DLD)
Alleen bij een T4 wordt het rijden niet goedkoper op LPG, ZELFS in DLD niet.
Een diesel (TDI) gebruikt 1:12 voor 1,15 per liter
een 2,5 benzine op gas gebruikt 1:6 voor 61ct per liter
Dat is al niks goedkoper meer.....
ga je dan erbij tellen dat een benzine motor duurder in onderhoud is (bougies, bougiekabels, vaker een beurt misschien) en minder waardevast is (men ziet liever een diesel met 300.000 op de teller dan een benzine met de zelfde kmstand) dan is het niet verstandig om benzine te gaan ombouwen in een Diesel T4
Waarom je dat zou willen.......
Kan me voorstellen als je zelf een heel goede en mooie T4 hebt met een dieselmotor en je wil LPG gaan rijden (zeker als dat geen drol extra kost zoals in DLD)
Alleen bij een T4 wordt het rijden niet goedkoper op LPG, ZELFS in DLD niet.
Een diesel (TDI) gebruikt 1:12 voor 1,15 per liter
een 2,5 benzine op gas gebruikt 1:6 voor 61ct per liter
Dat is al niks goedkoper meer.....
ga je dan erbij tellen dat een benzine motor duurder in onderhoud is (bougies, bougiekabels, vaker een beurt misschien) en minder waardevast is (men ziet liever een diesel met 300.000 op de teller dan een benzine met de zelfde kmstand) dan is het niet verstandig om benzine te gaan ombouwen in een Diesel T4
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: motorblok
Ik denk dat de reden het milieu is............ kijk maar naar zijn/haar naamJohan191 schreef:Noem eens 1 goeie reden waarom je dat zou willen.
![neutral :peace](./images/smilies/peace.gif)
Re: motorblok
Krijgen we dan nu een discussie over wat er milieuvriendelijker is ?Rotor schreef:Ik denk dat de reden het milieu is........
Diesel VS benzine VS LPG ?
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: motorblok
dan moet ie een prius of insight nemen en geen T4
of nog veeeel beter voor het milieu.....
een (bak)fiets
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
een (bak)fiets
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 33899
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: motorblok
Een collega van me rijdt 7,6 liter op 100 km met een insight en helemaal elektrisch daarmee rijden kan niet.
Dus die valt af.
Zij rijdt hem puur voor de bijtelling..
Dus die valt af.
Zij rijdt hem puur voor de bijtelling..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: motorblok
jaaaah want het zijn ZULKE zuinige milieuvriendelijke auto's dat moet je promoten als regerng.... niet kijken hoeveel milieuvervuiling ze naast het verbruik produceren he (productie, transport van onderdelen, accu's die na x jaren vervangen moeten)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: motorblok
Als ik met een Prius rijd, doet dat ding 1:13....
mvg Rick
mvg Rick
- Multivan Generation
- Berichten: 33899
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: motorblok
En ik rij met mijn Italiaanse schone 4,5 liter/100 km
Is dus ruim 1 op 22.
Maar even terug on topic---> Vraag aan de vraagsteller: wat is de reden dat je hier over nadenkt?
Is dus ruim 1 op 22.
Maar even terug on topic---> Vraag aan de vraagsteller: wat is de reden dat je hier over nadenkt?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...