Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Wat een weekend ...
- Multivan Generation
- Contacteer:
Wat een weekend ...
Wat een weekend..
Roger kwam langs om samen alle spanrollen, riemen, trillingsdemper, waterpomp etc bij onze bus te komen vervangen.
De ervaring bij Roger zijn motor had ons geleerd, dat een lekkere hefboom (stuk pijp) veel lekkerder werkt om de bout van de krukaspoulie los en vast te draaien.
Freddy kwam een stukkie dikwandige buis brengen.
Dus we hadden een minimeeting op het pleintje en 4 VW T4's op een pleintje staan.
Aan de slag met de krukaspoelie blokkeer tool die Roger gemaakt had, en de pijp van Freddy, en zelf een blok hout gezaagd voor de ideale hoogte.
Vergelijking van de oude en de nieuwe spanrol, de ene met VAG logo er op, de andere zonder. Exact hetzelfde fabrikantnummer er op!
Jan2009 kwam langs om de veren die hij uit heeft kunnen proberen, even terug te komen brengen.
Hij had meteen nog wat vragen over Vagcom en is er nu dus achter dat een shareware versie die bij een OBD-kabel bijgeleverd wordt, toch wel zijn beperkingen kent. Hij is nu dus een volledige versie rijker
Nadat alles weer juist gemonteerd was, uitlezen met Vagcom.
Da's mooi, dan kon Jan dat ook meteen zien, hoe je de inspuittiming kunt controleren met Vagcom
Niet slecht
Later nog net even ietsje pietsje vroeger gezet..
Proefrijden en wat rijdt dat weer fijn!
Vandaag wilde ik even de Reimo die ik aan de binnenzijde van de motor beschermbak gemaakt had, even met originele clips vastzetten.
Ik haalde wat Reimo weg, zet het dopje er tegen en met een kruiskop schroevendraaier doordrukken.
Nou eind van het liedje, die kruiskop schroevendraaier met volle kracht in mijn rechterhand.
Zo diep dat hij zeker 3/4 er in zat.
Dat werd dus de huisartsenpost en stikken van de pijn.
Eind van het liedje is de verwachting dat het een week niet werken wordt
Freddy gebeld en die heeft nadat hij met zijn werk klaar was, even de bak terug onder de auto gehangen.
Toppie Freddy !!
Dus een weekend van mixed feelings.
Ik hoop dat het voor iedereen die langs is geweest een leuke dag was...
Roger kwam langs om samen alle spanrollen, riemen, trillingsdemper, waterpomp etc bij onze bus te komen vervangen.
De ervaring bij Roger zijn motor had ons geleerd, dat een lekkere hefboom (stuk pijp) veel lekkerder werkt om de bout van de krukaspoulie los en vast te draaien.
Freddy kwam een stukkie dikwandige buis brengen.
Dus we hadden een minimeeting op het pleintje en 4 VW T4's op een pleintje staan.
Aan de slag met de krukaspoelie blokkeer tool die Roger gemaakt had, en de pijp van Freddy, en zelf een blok hout gezaagd voor de ideale hoogte.
Vergelijking van de oude en de nieuwe spanrol, de ene met VAG logo er op, de andere zonder. Exact hetzelfde fabrikantnummer er op!
Jan2009 kwam langs om de veren die hij uit heeft kunnen proberen, even terug te komen brengen.
Hij had meteen nog wat vragen over Vagcom en is er nu dus achter dat een shareware versie die bij een OBD-kabel bijgeleverd wordt, toch wel zijn beperkingen kent. Hij is nu dus een volledige versie rijker
Nadat alles weer juist gemonteerd was, uitlezen met Vagcom.
Da's mooi, dan kon Jan dat ook meteen zien, hoe je de inspuittiming kunt controleren met Vagcom
Niet slecht
Later nog net even ietsje pietsje vroeger gezet..
Proefrijden en wat rijdt dat weer fijn!
Vandaag wilde ik even de Reimo die ik aan de binnenzijde van de motor beschermbak gemaakt had, even met originele clips vastzetten.
Ik haalde wat Reimo weg, zet het dopje er tegen en met een kruiskop schroevendraaier doordrukken.
Nou eind van het liedje, die kruiskop schroevendraaier met volle kracht in mijn rechterhand.
Zo diep dat hij zeker 3/4 er in zat.
Dat werd dus de huisartsenpost en stikken van de pijn.
Eind van het liedje is de verwachting dat het een week niet werken wordt
Freddy gebeld en die heeft nadat hij met zijn werk klaar was, even de bak terug onder de auto gehangen.
Toppie Freddy !!
Dus een weekend van mixed feelings.
Ik hoop dat het voor iedereen die langs is geweest een leuke dag was...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Wat een weekend ...
Beterschap Peter,groet Leen
ja peter voor mij was het een top weekend, voor jou iets minder afgelopen beterschap
En als je vrij wilt om voetbal te kijken voortaan gewoon vragen aan je baas
En als je vrij wilt om voetbal te kijken voortaan gewoon vragen aan je baas
- Roger B. (11)61
AUTSCH maar ik had het je ook anders verteld... reimo laten zitten, van buiten naar binnen de kruisschroevendraaier erdoor duwen (en oké ik had er niet bij gezegd dat je je hand niet voor het gaatje moest houdem, maar nam aan dat je dat wel door had )Multivan Generation schreef:Ik haalde wat Reimo weg, zet het dopje er tegen en met een kruiskop schroevendraaier doordrukken.
dan van binnen naar buiten de clip door de reimo en de bak drukken....
sterkte en beterschap met je pootje..... als ik geweten had dat je de hele week vrij zou zijn had ik ook van de week een dag langs kunnen komen....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Contacteer:
Met een schroevendraaier van buiten naar binnen en hand er niet voor gehouden.
ik drukte de clips van binnen naar buiten.
Schroevendraaier gebruikt om door te drukken en auw auw.
Dwars door de clip en in mijn hand
En voor Freddy,
binnenkort in jouw tuin voetballen
Of wordt het tractorpulling
ik drukte de clips van binnen naar buiten.
Schroevendraaier gebruikt om door te drukken en auw auw.
Dwars door de clip en in mijn hand
En voor Freddy,
binnenkort in jouw tuin voetballen
Of wordt het tractorpulling
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- sgsdebruijn
Mooie klus die demper, sterkte met je hand als het niets gaat worden aankomend weekend hoor ik het wel.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
hoe voelt dat nu een gat in de hand?
vrouwen hoor ik er nooit over
vrouwen hoor ik er nooit over
mochten er meer van die sleutel weekends komen?
mijn spanrol en de riem en de waterpomp,fusee kogels.en dan de storing van voor gloeien :klappen
weet wel een plek met garage put,in de noord oostpolder.
ben bang dat mijn diesel terug loopt,de druk in de brst pomp valt weg,heeft de klep op het brst filter daar iets mee temaken.
veel problemen,maar hij gaat niet weg eens t4 altijd t4
mijn spanrol en de riem en de waterpomp,fusee kogels.en dan de storing van voor gloeien :klappen
weet wel een plek met garage put,in de noord oostpolder.
ben bang dat mijn diesel terug loopt,de druk in de brst pomp valt weg,heeft de klep op het brst filter daar iets mee temaken.
veel problemen,maar hij gaat niet weg eens t4 altijd t4
In ieder geval beterschap Peter
enne hoelang zou dat verband nu zo wit blijven??
enne hoelang zou dat verband nu zo wit blijven??
fotogalerij 1120
AU
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Aiai domper op mooi weekend. Maar wel veel werk verzet! Beterschap met je hand en hou er een kurk in
T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!