Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

eerste auto

vragen over de T4
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

eerste auto

Bericht door Pieter E »

Hallo weetjewellers,

Ik ben Pieter, 22 en sta op het punt mn eerste auto te kopen. Aangezien ik al heel lang t4 gek ben, is de keuze voor welke auto natuurlijk al snel gemaakt, en ik denk op http://link.marktplaats.nl/364640644 een leuke bus te hebben gezien. Nu heb ik jullie lijst met kooptips gezien, en daar ben ik heel blij mee. Mijn vraag is of jullie misschien nog wat tips hebben de (nog) niet op die lijst staan, of dat jullie dingen aan die bus op de foto zien die ik over het hoofd heb gezien. Het valt mij bijvoorbeeld op dat op de achterklep rond het VW logo en 'transporter tdi' het lijkt alsof er gephotoshopt is, maar dat kan mijn verbeelding zijn.

Dus alle tips en opmerkingen zijn van harte welkom!

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: eerste auto

Bericht door J.F.A. »

Kijk eens voor neer gegevens in bijgevoegd document

Groeten Fred
Bijlagen
vzgl37.pdf
Nog meer gegevens dan op marktplaats
(31.32 KiB) 224 keer gedownload
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: eerste auto

Bericht door Niels949 »

Bus ziet er goed uit op het eerste gezicht.
Hij is rood, dus je moet wel van poetsen houden... :knipoog

Verder natuurlijk al behoorlijk wat kilometers gedraaid, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
En 1.0 TDI 102 pk bestaat niet... :nuts
Maar ik neem aan dat het een 2.5 TDI 102 pk is.

Let er verder nog even op wanneer de distributieriem voor het laatst gewisseld is. Kost al gauw 500 - 600 euro als dat weer moet gebeuren.
Het beste is om de 90.000 km.

succes!

Groeten,

Niels 949
T4 102 PK uit 2003
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: eerste auto

Bericht door dennisvt4 »

1.0 bestaat wel maar dat slaat echter op het laadvermogen

de motor is dan inderdaad 2.5l
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto

Bericht door Pieter E »

Bedankt voor de reacties, en dat rood poetsen word dat snap ik, maarja voor een eerste auto tweedehands wilde ik niet zo kieskeurig zijn. Dan heb ik liever een auto die technisch goed in orde is. Maar toch nog even terugkomen op een vraag die ik eerder al stelde, zien jullie ook die rare toestand op de foto van de achterklep, waarop gephotoshopt lijkt rond het vw logo en de transporter tdi aanduiding? Of is dat mijn fantasie?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto

Bericht door Roger B. (11)61 »

lijkt maar zo denk ik, is eerder een beetje onscherpe foto.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto

Bericht door Pieter E »

Bedankt, dan was het toch mn verbeelding. Vandaag maar eens de verkoper bellen om iets meer over de geschiedenis van de auto te weten te komen, en te weten waarvoor de trekhaak is gebruikt. Bedankt voor alle adviezen tot zover, en als er nog meer opkomen, alles is welkom!
timdetoolman
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 jun 2009, 18:11
Locatie: Hoogwoud

Re: eerste auto

Bericht door timdetoolman »

is wel grijs kenteken, en als je geen bedrijf voer kun je m wel kopen maar zit je met allerhande belastingtechnische ellende.
hoe of wat het tegenwoordig geregeld is weet ik niet precies, maar voor een particulier is het niet gunstig om m zo te kopen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: eerste auto

Bericht door Multivan Generation »

Pieter E schreef:Bedankt voor de reacties, en dat rood poetsen word dat snap ik, maarja voor een eerste auto tweedehands wilde ik niet zo kieskeurig zijn. Dan heb ik liever een auto die technisch goed in orde is. Maar toch nog even terugkomen op een vraag die ik eerder al stelde, zien jullie ook die rare toestand op de foto van de achterklep, waarop gephotoshopt lijkt rond het vw logo en de transporter tdi aanduiding? Of is dat mijn fantasie?
Dat TDI ziet er wat vreemd uit misschien,
maar het lijkt als of de chromen letters er af zijn gehaald,
en ze de kleefsticker hebben laten zitten :knipoog

Oja, enne met rood valt prima te leven hoor.
Er zijn zat goede producten te verkrijgen waarbij je die kleur goed kunt houden..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto

Bericht door Pieter E »

Bedankt voor je kenteken-reactie. Maar voor zover ik mn huiswerk heb gedaan, begreep ik dat je als particulier wel op grijs kenteken mag rijden, maar heb dan wel als grijs particulier moet opgeven. Dan betaal je veel, maar net geen provinciale opcenten en daarmee is het dus goedkoper dan geel kenteken. Of heb ik dat helemaal fout dan?
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: eerste auto

Bericht door dennisvt4 »

dat klopt het is nog steeds goedkoper dan geel kenteken en je mag er gewoon mee rijden, je moet wel ten alle tijden doen aan de regels voor grijskenteken
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto

Bericht door Pieter E »

Gelukkig, dat scheelt toch al weer aardig wat geld, al is de wegenbelasting toch al niet mals. Nog een vraagje: als ik die auto gekocht heb, hoe geef ik dan eigenlijk bij de belasting op? Moet ik ze bellen voordat ik ermee ga rijden, zoals met een verzekering of gaat dat anders?
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: eerste auto

Bericht door dennisvt4 »

als je moet betalen dan weet de belasting je zo te vinden hoor :nuts

gewoon op naam zetten en je krijgt vanzelf bericht, zoek van te voren wel een verzekering uit want er zijn er toch een hoop die niet een particulier in grijs willen verzekeren
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: eerste auto

Bericht door Roger B. (11)61 »

Multivan Generation schreef: Oja, enne met rood valt prima te leven hoor.
Er zijn zat goede producten te verkrijgen waarbij je die kleur goed kunt houden..
Ja, grondlak, kleurlak, eventueel blanke lak, schuurpapier en een spuiterij :bifun :bifun :bifun hoe vaak was jouw front al voorzien van nieuwe lak? :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: eerste auto

Bericht door Pieter E »

Haha, nou ik hoop niet dat ik zulke drastische maatregelen hoef te nemen :nuts . (Sowieso lijkt het frontje al een keertje vervangen/verkleurd te zijn, of niet?) Hebben jullie zelf misschien een suggestie welke verzekeringsmaatschappij wel grijs verzekerd en niet te veel van mn portomonnee vraagt?
Plaats reactie