Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koppelingskabel is tekort na vervangen koppeling.

vragen over de T4
Plaats reactie
Ruudje DK
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:26

Koppelingskabel is tekort na vervangen koppeling.

Bericht door Ruudje DK »

Hallo,

Ik heb een VW T4 1.9d van 1995.
Ik heb mijn drukgroep en koppeling vervangen omdat ik moeilijk in achteruit en eerste versnelling kon.
De oude drukgroep was scheef ingesleten zodat ik soms wel en soms niet kon ontkoppelen.

Alles staat in elkaar maar nu is mijn koppelingskabel percies tekort.
De kabel steekt aan het koppelingspedaal op de juiste plaats en ik krijg dan de kabel niet over die hendel van de koppeling.
Ik beweeg met een stuk ijzer de hendel en dat gaat zonder problemen maar krijg dan de kabel er niet over.

Hoe moet ik dit doen, ik kan toch nergens iets regelen ofwel?

Gr RuudjeDK
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Koppelingskabel is tekort na vervangen koppeling.

Bericht door Roger B. (11)61 »

zou kunnen dat je de zelfstellende werking van de kabel versteld hebt of dat ie met de oude koppeling strakker stond omdat die al versleten is, geen idee of je dat terug kunt stellen of dat je dan een nieuwe kabel moet
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Koppelingskabel is tekort na vervangen koppeling.

Bericht door bartt4 »

inderdaad kabel met zelfstelling. is als het nog werkt weer terug te stellen maar valt vaak tegen. Moet eigelinslijk voor demontage de zelfstelling borgen met de kunstog ringen(zwart( die om de kabel zitten.
Zelf dit probleem ook gehad. heb toen kabel gezocht meende golf 3 die handgesteld was. de oude kabel ff meenemen naar een automaterialenzaak en een passende vw kabel er bij zoeken. Aan de koppellingstang ff zelf met boutje en tonnetje een eindverbinding fbriceren.
Voordeel vond ik dat je nu zelf de vrije slag kon stellen.
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie