Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bedrijf gezocht ivm lekkage

vragen over de T4
Gebruikersavatar
hnzz
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:22

Bedrijf gezocht ivm lekkage

Bericht door hnzz »

Hi, als hier al eerder vermeld worstel ik al geruime tijd met een lekkende T4 (camper dus, zie eerdere post...). Ondanks alle suggesties van jullie weetjewellers, waarvoor dank, kom er niet uit waar het water vandaan komt. Na de buien van gisteren staat er weer aardig wat water in de bus onder de vloer... Kan iemand mij iemand c.q. een bedrijf aanraden dat me hiermee helpen kan. Ik kom er in elk geval zelf niet uit...

Alvast dank,

hans
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Bedrijf gezocht ivm lekkage

Bericht door Egbert&Manon »

Je kunt ook komen bij de techdag.
viewtopic.php?f=2&t=28299" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien is het iets simpels en zo gevonden.

Als er een bedrijf naar moet zoeken....uren werk....uurloon van...euro = kassa.


Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Bedrijf gezocht ivm lekkage

Bericht door Roger B. (11)61 »

het is wel de bedoeling dat we ons met remmen bezig gaan houden.

ik weet uit ervaring dat zoeken naar een lekkage nogal wat tijd in beslag neemt, en het spijt me voor Hans, maar ik vrees dat je toch echt weer de boel eruit moet halen om te kunnen zien waar het water vandaan komt....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
hnzz
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:22

Re: Bedrijf gezocht ivm lekkage

Bericht door hnzz »

Ok, de Techdag wordt het dus niet: misschien iemand wel een aanbeveling voor een garage / reparateur?

Hans
multivan705
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 dec 2009, 23:55

Re: Bedrijf gezocht ivm lekkage

Bericht door multivan705 »

Hoi Hans,

Ik weet niet of je deze tip al hebt gehad maar deze wil ook wel eens werken.

Ga in de auto zitten en houd de plek in de gaten waar het vermoeden bestaat dat het water naar binnen komt.

Laat iemand met een tuinslag de natuur nadoen door de auto te besproeien.

Misschien ontdek je dan waar het water naar binnenkomt.


Ik heb er in ieder geval OOIT een lekkage mee opgelost.


Groeten,


Theo Multivan 705
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Bedrijf gezocht ivm lekkage

Bericht door Roger B. (11)61 »

dat is de enige manier om het te vinden, maar het loopt bij hem onder de vloer vandaan, dus moet je bekleding en vloer demonteren om te zien waar het onder de vloer in loopt. kortom, bewerkelijk, veel tijd en dus prijzig
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Bedrijf gezocht ivm lekkage

Bericht door repelsteeltje »

Bij campers moet je het volgende ffe checken:

alle doorvoeren in de zijwand van de bus, dus die van de watertank, elektra en eventueel koelkast. Simpel weg van buiten de slang er op, en binnen gaan kijken of er wat loopt.

wat ook nog wel eens wil is de afvoer van de gaskast. dat bestaat binnen en buiten uit een paar delen en die zitten met een of andere schuimachtige kl*te pakking in elkaar. die pakking vergaat, en het rot ook nog wel eens er tussen doordat die rotzooi nog vocht vasthoud ook. (ook westfalia liet wel steken vallen met afwerking, er zit dus geen primer op, het gat is er zo in geknabbeld)

lekt die pakking dan slaat het water van het achterwiel af zo tussen de naad door naar binnen en wordt het een waterballet onder de vloer. Remedie, demonteren, roest behandelen, koker sicaflex halen bij automateriaalzaak (die zwarte zooi waar ze ruiten mee inlijmen) en plakken maar, dat gaat nooit meer lek. (en normaalgesproken hoeft het nooit meer los ook)
Gebruikersavatar
RPS
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2010, 18:09
Locatie: Schiedam

Re: Bedrijf gezocht ivm lekkage

Bericht door RPS »

De vorige schrijver heeft het ook over de watertank.Heb je die al eens aan een onderzoek onderworpen en de slangen die eraan zitten?
succes
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: Bedrijf gezocht ivm lekkage

Bericht door Coen220 »

Hans
Die lekkage heb je die tijdens het rijden ? of bij stilstand ?
En Waar woont je busje ,is misschien ook wel handig om te weten.
mvgr Coen 220 :driveT4
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Bedrijf gezocht ivm lekkage

Bericht door Johan191 »

Oké, ik doe ook effe een duit in het zakje.
Mijn vader heeft ook ooit een auto gehad waarbij de garage niet kon vinden waar het water vandaan kwam wat telkens zorgde voor natte voeten in de auto.
We hebben uiteindelijk de hele auto drooggemaakt en een flink aantal closetrollen uitgerold en contact laten maken met de zijkantten van de auto, ook onder het dashboard.
Uiteindelijk hebben we het zelf op die manier kunnen vinden. Het kwam onder bij de voorruit vandaan. En dat hebben we niet gevonden toen de auto stil stond en de slag er op hadden staan. Puur door de rijwind kwam het onder het raamrubber door. Dus bij een flinke regenbui zijn we gaan rijden en hadden we op basis van de verklikker. het natte closetpapier de boosdoener gevonden.
Misschien heb je wat aan deze tip. Simpel, goedkoop maar oh zo doeltreffend.
In ieder geval succes met zoeken.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: Bedrijf gezocht ivm lekkage

Bericht door HenkK »

Alternatief;

Auto afsluiten en via raampje (kier) geheel vullen met water, en aan buitenkant :bifun :bifun :bifun kijken waar het eruit loopt :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun

ff serieus, Als elektriker hebben wij een hekel aan water, altijd ruzie mee. Dus auto in een donkere garage plaatsen en van binnenuit met een sterke lamp, b.v. bouwlamp, schijnen op de plekken waar je een lek zou kunnen verwachten, zie ook de eerder genoemde punten en ook de naden. Aan de buitenkant kijken waar licht schijnsel door komt.

Henk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Bedrijf gezocht ivm lekkage

Bericht door Roger B. (11)61 »

dat werkt niet, als het een naadje is waar water tussen twee platen door "kruipt"(capilaire werking) komt licht er niet doorheen....

en het blijft allemaal alleen mogelijk als het interieur er geheel uit is...................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Bedrijf gezocht ivm lekkage

Bericht door repelsteeltje »

met gezond verstand :ie kun je de lekkage meestal wel vinden.

water loopt nog altijd van boven naar beneden.....

in mijn eerder genoemde lijstje was ik er nog eentje vergeten, die wel vaker voor lek zorgt. zeker bij campers.

het 4 fietsenrek is gemaakt voor racefietsen, van een kg of 10 per stuk max. Hang er 4 kroeggen fietsen aan en je krijgt vroeg of laat te maken met een nieuw fenomeen. Losgetrokken / scheurende plaatwerk rondom de klepscharnieren boven uit de carros. Laat zich meestal wel kenmerken doordat het roestspook daar ook begint huis te houden, en het water loopt binnendoor achter de wanden langs naar........ Je laadruimte bodem.
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Bedrijf gezocht ivm lekkage

Bericht door m.c van den berg »

Waar staat water op de vloer? bestuurderskant? bijrijderkant,achter, of de instaptree?
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
hnzz
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:22

Re: Bedrijf gezocht ivm lekkage

Bericht door hnzz »

Het water staat op de voormalige laadvloer, onder de daar in gemaakte vloer. Het water komt er in elk geval ook in bij stilstand. We hebben vorig jaar de hele boel er al eens uit gehad en vonden toen een heel klein gat aan de voorkant bij de wielkast die toen echt goed afgedicht is. Het kan bijna niet anders dus dat het ergens via raam oid naar binnen komt. Er zit overigens ook een rooster bij de koelkast maar dat kan toch niet dit gedoe veroorzaken. Ik heb overigens de laatste weken een klep op dat rooster gezet dus daar kan sowiezo nu even nix door naar binnen.
NB: he water staat ook bij de onderste rail van de schuifdeur. Ik ga weer verder met zoeken.
En ik denk dat jullie gelijk hebben... de hele keuken etc zal er wel weer uit moeten ...
In elk geval dank! voor het meedenken zo ver

Hans
Plaats reactie