Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

constant water in gootje achter schuifdeurrubber

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

constant water in gootje achter schuifdeurrubber

Bericht door Doka Driekus »

Ik heb mijn bus weer eens onder handen genomen en een polijst- en waxbeurt gegeven. Hierbij ook de sponningen van de deuren goed schoongemaakt en van een waxlaagje voorzien. Hierbij viel het mij op dat er water bleef staan in het gootje achter het rubber van de schuifdeur. Ik bedoel het gootje dat onder de instap zit naar de laadruimte toe. Als ik dit gootje droogdepte stond er na een paar minuten weer water in. Is dit een bekend verschijnsel (bijvorbeeld bij regenachtig weer)? Het gootje heeft namelijk geen afwateringsgaatje ofzo en is ooit voorzien van een laag was. Deze laag was is echter uitgedroogd en gescheurd.

Groeten,
Erik
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: constant water in gootje achter schuifdeurrubber

Bericht door repelsteeltje »

zit een afwateringsgaatje, cm of 10 van de voorkant af. je kunt hem van voren zien door een verdikking in de felsnaad. zit eigenlijk altijd verstopt.....

remedie is een nieuw rubber voor de schuifdeur monteren, die laat waarschijnlijk door.
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: constant water in gootje achter schuifdeurrubber

Bericht door SCOTT »

repelsteeltje schreef:zit een afwateringsgaatje, cm of 10 van de voorkant af. je kunt hem van voren zien door een verdikking in de felsnaad. zit eigenlijk altijd verstopt.....

remedie is een nieuw rubber voor de schuifdeur monteren, die laat waarschijnlijk door.
Of je schuifdeur staat te fel 'open'
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: constant water in gootje achter schuifdeurrubber

Bericht door Doka Driekus »

Ik heb net even gekeken maar kan het gaatje niet vinden. Zoals gezegd zit er ook een dikke laag was in het gootje. Als iemand een foto of een tekeningetje heeft waarop te zien is waar ik het gaatje exact kan vinden zou dat mooi zijn.

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: constant water in gootje achter schuifdeurrubber

Bericht door Doka Driekus »

Aangezien er nog steeds water in het betreffende gootje blijft staan, en ik het gaatj echt niet kan vinden, heb ik vanmiddag maar even een foto gemaakt. Kan iemand hierop middels een pijl aangeven waar het gaatje dan zou moeten zitten?

Edit: Ich habe es gefunden :toppie http://www.vwbuswelt.de/02forum/forum/f ... id=2598401
Eén dezer dagen eens kijken of ik de gaatjes ook daadwerkelijk kan vinden.


Groeten,
Erik
Bijlagen
waar.jpg
Plaats reactie