Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kosten distributie

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 jan 2007, 00:08
Locatie: Rijnmond

kosten distributie

Bericht door Rens 79 »

Vanmiddag bij een Bosch garage geweest bij ons in het dorp ,voor de prijsopgaaf voor een distributie wissel met alles erop en eraan.
Dus met de rollen ,waterpomp en een multiriem.
Kosten volgens hem 400 euro aan onderdelen en een kleine 5 uur arbeid dus kwam hij uit op een 800 euro is dit een rieel bedrag of moet ik verder informeren.

Groet Rens 79
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: kosten distributie

Bericht door Roger B. (11)61 »

onderdelen te duur.

origineel VW materiaal van een duitse dealer op ebay 220 -240 euro (2 riemen, 3 rollen, waterpomp, boutjes voor rollen, diamantschijf en krukasbout)

tijd klopt wel ongeveer.

doet ie het ook als je zelf origineel spul aanlevert? dan zelf bestellen op Ebay.de

een voorbeeld van zo'n aanbieder
Laatst gewijzigd door Roger B. (11)61 op 20 sep 2010, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 jan 2007, 00:08
Locatie: Rijnmond

Re: kosten distributie

Bericht door Rens 79 »

Roger B. (11)61 schreef:onderdelen te duur.

origineel VW materiaal van een duitse dealer op ebay 220 -240 euro (2 riemen, 3 rollen, waterpomp, boutjes voor rollen, diamantschijf en krukasbout)

tijd klopt wel ongeveer.

doet ie het ook als je zelf origineel spul aanlevert? dan zelf bestellen op Ebay.de

[url=http://cgi.ebay.de/Orig-TDI-Zahnriemen- ... 588981df06]een voorbeeld van zo'n aanbieder[/img]

Roger bedankt voor de snelle reactie,deze garage is dus qua uren wel oke alleen de onderdelen kunnen denk jij goedkoper.
Ik weet niet of hij het erop zet als ik de onderdelen aanlever,moet ik morgen ff bellen.
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: kosten distributie

Bericht door Ron---63--- »

Scheelt wel een paar euroos natuurlijk maar de kans dat je snaar te kort/te lang is, de waterpomp net ff anders is, is mij het verschil wel waard. Dan ligt de verantwoording bij de garage als hij besteld voor je...
Succes Rens
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Re: kosten distributie

Bericht door Lammert »

Wil je garantie op de uit te voeren werkzaamheden, zit een €tje aan kosten bij. Daar ligt de winst op onderdelen. Heb kort geleden dit ook uit laten voeren. Was een beetje goedkoper uit, maar wel garantie op werkzaamheden. Kon ook onderdelen zelf bestellen. Geen garantie.
Jouw keus. :werkaanT4
lammert :T44EVER
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: kosten distributie

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ron---63--- schreef:Scheelt wel een paar euroos natuurlijk maar de kans dat je snaar te kort/te lang is, de waterpomp net ff anders is, is mij het verschil wel waard. Dan ligt de verantwoording bij de garage als hij besteld voor je...
Succes Rens
de set die ik op ebay aangaf is exact wat je bij de VW dealer voor 395 euro koopt..... 100% VW "originalteile" dat is gewoon goed.

@Rens: voor die 400 euro kreeg je dan wel VW "originele" delen, of was het dan spul van bij de automaterialen handel?

heb slechte ervaringen met waterpomp uit de automaterialen handel... distributie komt bij mij van VW als ik er een moet monteren.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 jan 2007, 00:08
Locatie: Rijnmond

Re: kosten distributie

Bericht door Rens 79 »

Roger B. (11)61 schreef:
Ron---63--- schreef:Scheelt wel een paar euroos natuurlijk maar de kans dat je snaar te kort/te lang is, de waterpomp net ff anders is, is mij het verschil wel waard. Dan ligt de verantwoording bij de garage als hij besteld voor je...
Succes Rens
de set die ik op ebay aangaf is exact wat je bij de VW dealer voor 395 euro koopt..... 100% VW "originalteile" dat is gewoon goed.

@Rens: voor die 400 euro kreeg je dan wel VW "originele" delen, of was het dan spul van bij de automaterialen handel?

heb slechte ervaringen met waterpomp uit de automaterialen handel... distributie komt bij mij van VW als ik er een moet monteren.
Roger ik weet niet of het dan allemaal orgineel VW spul is,zie bij hun wel vaak een auto'tje komen van zo'n
automatrialen zaak,maar leveren die alleen hun spul of kunnen die ook VW spul aanleveren.
Toen ik er vanmiddag was keek hij wel op de comp. en zei het is een heel setje is, met alles wat jij ook al eerder beschreef
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: kosten distributie

Bericht door Multivan Generation »

Dat kan ook goed een SKF set zijn...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Rens 79
Berichten: 167
Lid geworden op: 27 jan 2007, 00:08
Locatie: Rijnmond

Re: kosten distributie

Bericht door Rens 79 »

Multivan Generation schreef:Dat kan ook goed een SKF set zijn...
Hallo Peter,waar staat SKF voor? en is dat :klappen of :muur
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: kosten distributie

Bericht door Roger B. (11)61 »

skf is een lager fabrikant, dan zijn de rollen dus van SKF, maar de riemen zijn dan meestal gates of continental allemaal geen punt SKF leek mij goed, maar bgreep laatst op het forum hier dat iemand zijn SKF pomp ook stukgelopen had (de riem nog niet stuk) na 40.000km, mijn aftermarket pomp liep met 40.000 ook stuk (en riem eraf met 100kmh)

imitatiesetje koop je doorgaans voor een 250 euro bij de automaterialen zaak, een garage krijgt daar meestal korting op..................

tja, als je het moet laten doen kost het geld, als je het zelf kan en doet kost eht pakweg 250 euro en een zaterdag......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: kosten distributie

Bericht door matje86 »

ik heb vorig jaar 650 eurie betaald bij mijn garage, maar als ik kom om ff de winterbanden er op te zetten dan gebeurt da gratis :yes
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: kosten distributie

Bericht door Multivan Generation »

jij had toch een 1,9 TD? dat zijn lagere prijzen he :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: kosten distributie

Bericht door bartt4 »

650 voor een 1.9 td vind ik echt duur. Complete set voor me bus was ik 130 euro kwijt. en in 2 uurtjes klaar je dat klusje..
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: kosten distributie

Bericht door bartt4 »

Heb nu op zo 12 2.5 tditjes een distributie wissel gedaan. Maar nog van geen 1 een lekke pomp gehad. alles imitatie en geen origineel vw.
zal wel es iets stuk kunnelopen maar de originele pompen van vw zijn ook niet altijd even goed zie de t5. busjes maar.
Denk dat het geluk is of juist pech dat een pomp eens stuk loopt
RUBBEREXPRESS
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: kosten distributie

Bericht door olle griese »

Als ik mocht kiezen had ik vele malen liever een Gates dan een originele riem.
Plaats reactie