Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

versleten rubbers dogbones

vragen over de T4
Plaats reactie
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

versleten rubbers dogbones

Bericht door Harm »

Tijdens de laatste wjw-techday in Arnhem heb ik naast nieuwe schikbrekers (B6 Bilstein) ook mijn dogbones vervangen, had deze gelukkig al eens nieuw gekocht naar aanleiding van een APK-opmerking.

Tijdens deze dag hebben we ook nog gekeken naar de dogbones van twee andere bussen, van beide bleken de bovenste rubbers versleten.

Hier twee youtube filmpjes waarop je kunt zien wat versleten en vernieuwde rubbers doen.

http://www.youtube.com/watch?v=TdAHoEuV ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=IJZaOPHk ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Zou het geen idee zijn dit soort filmpjes van mankementen of reparaties over de T4 ergens centraal te verzamelen?
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: versleten rubbers dogbones

Bericht door René »

Bij die linkjes staan genoeg T4 linkjes, VTG lader uitleg, nieuwe vacuumpomp gebroken enz.....

René
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: versleten rubbers dogbones

Bericht door DNS »

En hoe bevallen de nieuwe dempertjes? Weer een beetje bij kunnen komen van het :werkaanT4 :knipoog ??

Het spul zat af en toe goed vast. Mijn dempertjes doen het trouwens goed (kan ook moeilijk anders tegenover 13 jaar oude dempers) en zoals verwacht loopt er niets aan met de verlaging :toppie . Moet alleen idd die dogbones nog wel even vervangen :bonk .
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: versleten rubbers dogbones

Bericht door Harm »

Nog bedankt voor je hulp bij het klussen aan m'n bus. Met m'n rug gaat het wel weer beter, ga echter binnenkort wel naar een manueel therapeut. (Tijdens de techday kreeg ik al gaandeweg steeds meer last van m'n rug, uiteindelijk ging het nauwelijks meer)

Ik moet zeggen dat mijn nieuwe Bilsteins voor mij tot nu toe geen ontzettende verbetering zijn ten opzichte van mijn originele schobrekers (205.000 km).
Nu had ik ook geen klachten en ben een tamelijk rustige rijder. Ik merk alleen dat de bus wat minder (na)deint bij het rijden over verkeersdrempels. Veel kilometers heb ik echter nog niet gemaakt sindsdien.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: versleten rubbers dogbones

Bericht door Roger B. (11)61 »

Harm schreef:. Ik merk alleen dat de bus wat minder (na)deint bij het rijden over verkeersdrempels. .
laat dat deinen nou een van de specifieke tekenen van slijtage aan of slechte schokdempers zijn......... :bifun
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie