Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

caravanstore op een brandrup rail

vragen over de T4
DirkvW
Berichten: 122
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

caravanstore op een brandrup rail

Bericht door DirkvW »

Hallo Weetjewellers,

Op mijn nieuwe bus zit een brandrup rail.

Graag wil ik hier een vaste luifel op zetten. Nu vind ik vaste cassetteluifels als de f45 en de f35 maar ook de fiamma caravanstore. Die laatste luifel is veel goedkoper dan de andere luifels. Dit lijkt te komen omdat de caravanstore in een zak zit en die andere luifels een hard omhulsel hebben.

Weet iemand of het mogelijk is om de caravanstore luifel te bevestigen aan een brandrup rail? Ik ben bang dat de luifel te laag hangt en dat ik er mijn hoofd tegen aan stoot.
Heeft iemand ervaringen met de caravanstore luifel?


Groeten,
Dirk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: caravanstore op een brandrup rail

Bericht door Multivan Generation »

ik vrees dat een caravan store tegen de bovenzijde van de schuifdeur komt.

Kijk op dit plaatje maar eens:

Afbeelding

de toprail wordt meestal nog wat lager gemonteerd tegen de carosserie:

Afbeelding

dus dat zou betekenen dat de caravanstor nog lager komt, en ik denk niet dat dat wenselijk zou zijn :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
DirkvW
Berichten: 122
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Re: caravanstore op een brandrup rail

Bericht door DirkvW »

Ja duidelijk verhaal. Dank je wel.

Dan word het een f35, f45 of een omnistore.
De f35 spreekt me het meeste aan vanwege het gewicht en de wat slankere vorm.

Ik las zojuist het topic van jhon viewtopic.php?f=2&t=13911&hilit=brandrup" onclick="window.open(this.href);return false;
Hieruit maak ik op dat er geen adapters zijn voor de f35. Behalve de oplossing die Jhon heb ik dit goed begrepen?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: caravanstore op een brandrup rail

Bericht door Multivan Generation »

Dat weet ik niet,
maar misschien kun je eens contact op nemen met Pluuke?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Travel Wolf
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 dec 2009, 02:29
Locatie: Assen

Re: caravanstore op een brandrup rail

Bericht door Travel Wolf »

Ik had op het camperforum een vergelijkbare vraag gesteld omdat ik via MP zo'n zakluifel goedkoop heb gekocht.
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... highlight=

en daar kwam men met onderstaande creatieve oplossing die ik zelf wil gaan proberen (in het voorjaar):
Ook wij gebruiken een zakluifel en hebben dit probleem opgelost met 2 spanbandjes.

Om die te gebruiken hebben we, voor het plaatsen van de rails, aan de onderkant, die tegen de auto aan komt ondiepe gleufjes gemaakt met de breedte van het spanbandje. De zakluifel wordt op het dak gekanteld en met de 2 spanbandjes aangesnoerd. Werkt best wel goed. Op zak en luifel heb ik een paar stukjes klittenband gezet waarmee de zak aan de luifel wordt gezet waardoor deze niet voor de schuifdeur hangt als de luifel is uitgezet.
Dit kan het overwegen waard zijn??
Ik ben niet meer in het bezit van een Transporter. Dus zal niet meer actief aan het forum deelnemen. Bedankt voor de afgelopen jaren feedback!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: caravanstore op een brandrup rail

Bericht door Multivan Generation »

Dan hangt de luifel nog steeds aan de lage kant, zo lijkt me.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Travel Wolf
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 dec 2009, 02:29
Locatie: Assen

Re: caravanstore op een brandrup rail

Bericht door Travel Wolf »

Multivan Generation schreef:Dan hangt de luifel nog steeds aan de lage kant, zo lijkt me.. :knipoog
Ik ben zelf klein... dus zolang het via deze constructie niet voor de deur hangt zoals hij zegt... ben ik al gelukkig...
Het nadeel van zo'n vaste bak i.p.v. een zak, is dat als je het doek tussen je hefdak wil drukken met de hand, je over die bak heen moet rekken... ik kan er nu al bijna niet bij... :knipoog

Maar goed... ik kan nog niet zeggen of het bevalt, want ik moet nog aan dit project beginnen... en daarvoor moet het buiten toch eerst weer structureel wat warmer zijn... dus dat zal pas maart/april worden...
Ik ben niet meer in het bezit van een Transporter. Dus zal niet meer actief aan het forum deelnemen. Bedankt voor de afgelopen jaren feedback!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: caravanstore op een brandrup rail

Bericht door Multivan Generation »

als men zelf klein van postuur is,
dan scheelt dat natuurlijk flink :toppie
Met de gestelde oplossing zou ik er nog tegenaan lopen.

Als ik je een tip mag geven voor de stof van je hefdak gemakkelijk "binnenboord" te krijgen,
dan wil ik je wel een PB sturen :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Travel Wolf
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 dec 2009, 02:29
Locatie: Assen

Re: caravanstore op een brandrup rail

Bericht door Travel Wolf »

Multivan Generation schreef:Als ik je een tip mag geven
Ik ben dol op tips.... :gekte
Ik ben niet meer in het bezit van een Transporter. Dus zal niet meer actief aan het forum deelnemen. Bedankt voor de afgelopen jaren feedback!
Travel Wolf
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 dec 2009, 02:29
Locatie: Assen

Re: caravanstore op een brandrup rail

Bericht door Travel Wolf »

Inmiddels het project uitgewerkt. En is het tijdens mijn vakantie goed bevallen. Op mijn site kan je zien hoe ik een Fiamma zakluifel aan mijn bus heb gemaakt. (met dank voor de tips hier en op het camperforum).
Ik ben niet meer in het bezit van een Transporter. Dus zal niet meer actief aan het forum deelnemen. Bedankt voor de afgelopen jaren feedback!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: caravanstore op een brandrup rail

Bericht door Multivan Generation »

mooi beschreven en fraai uitgevoerd :yes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
gijsplas
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 sep 2010, 17:21
Locatie: Katwijk ZH

Re: caravanstore op een brandrup rail

Bericht door gijsplas »

Als ik je een tip mag geven voor de stof van je hefdak gemakkelijk "binnenboord" te krijgen,
dan wil ik je wel een PB sturen
Ik ben dan wel van iets groter dan gemiddelde lengte maar ook ik ben soms een beetje met het tentdoek aan het klooien als ik mijn hefdak sluit.
Daarom ben ik dus heel nieuwsgierig welke tip je daarvoor in petto hebt !
:adhd
(en met mij misschien nog meer hefdak kampeerders)
1995 VW T4 Multivan 1.9TD
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: caravanstore op een brandrup rail

Bericht door Multivan Generation »

dak half hoog houden,
dan de voorste hoeken naar binnen trekken,
vervolgens een meter naar achter,
in de buurt van de uitklapsteun/voetplaat gasdrukveer nogmaals naar binnen trekken.
Dan de voorste stof in de buurt van het slot nog controleren en eventueel naar voren uit de buurt van het slot duwen,
en dak in het slot laten vallen,
dan een rondje rond de auto om te kijken of de stof aan de achterzijde netjes onder het dak zit,
en als alles er positief uitziet, dan het dak in de vergrendeling trekken.

Succes en wil je laten weten of je wat aan deze tip hebt gehad?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Travel Wolf
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 dec 2009, 02:29
Locatie: Assen

Re: caravanstore op een brandrup rail

Bericht door Travel Wolf »

Multivan Generation schreef:
Succes en wil je laten weten of je wat aan deze tip hebt gehad?
Dit is eigenlijk de manier wel hoe ik het zelf al deed... :o) (behalve dan achterstevoren, gezien mijn dak achter omhoog gaat)
Ik heb altijd een plankje bij me van zo'n 15 cm. En die zet ik tussen het bovenbed en het dak, om zo het dak nog iets omhoog te laten, zodat ik rondom kan kijken of ik nog iets van het doek moet corrigeren. En als dan alles goed is, plankje ertussen uit en zakken laten.
Ik ben niet meer in het bezit van een Transporter. Dus zal niet meer actief aan het forum deelnemen. Bedankt voor de afgelopen jaren feedback!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: caravanstore op een brandrup rail

Bericht door Multivan Generation »

halverwege de stof nog een keertje extra naar binnen trekken is erg handig..
Veelal bespaart je dat een rondje rond de auto lopen ter controle..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie