Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Remmerij T5Gp past mogelijk op de T5nonGp?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Remmerij T5Gp past mogelijk op de T5nonGp?

Bericht door heemskerk »

Na het interessante artikeltje van een van de weetjewellers over de Brembo remupgrade - mooi & duur - vraag ik mij af of de remmerij van de T5Gp voorzijde direct passend is op de <2010 types? Minimaal 17'' dat hebben veel van ons wel maar past de grotere schijven en klauwen dan nog in mijn huidige Lemans Valbrem en is bijvoorbeeld de Et veranderd..... Iemand die het mogelijk al gedaan heeft? Het zou een mooie oplossing zijn voor die dure upgrade en toch meer remvermogen! Allemaal aan de slag dan!

:werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Remmerij T5Gp past mogelijk op de T5nonGp?

Bericht door raymondo »

denk dat het past.. wat de type zonder 180 pk.. hebben nog het oude type remmen.... ik kon me 20" ook zonder problemen over zetten.... dus et waarde zal weinig aan gewijzigd zijn..... maar kan wel bevestigen dat de remkracht enorm is verbeterd ten opzichte van me 174 pk.. daar had na 10000 km al nieuwe verzwaaarde schijven en blokken nodig.... nu bijna 26000 km nog geen gevoel dat ik beter nodig heb...
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Remmerij T5Gp past mogelijk op de T5nonGp?

Bericht door heemskerk »

raymondo schreef:denk dat het past.. wat de type zonder 180 pk.. hebben nog het oude type remmen.... ik kon me 20" ook zonder problemen over zetten.... dus et waarde zal weinig aan gewijzigd zijn..... maar kan wel bevestigen dat de remkracht enorm is verbeterd ten opzichte van me 174 pk.. daar had na 10000 km al nieuwe verzwaaarde schijven en blokken nodig.... nu bijna 26000 km nog geen gevoel dat ik beter nodig heb...
Dat klinkt goed! is ff kijken of er iemand is die het al eens gedaan heeft? Kan mij zo voorstellen dat het altijd voordeliger is dan die ik meen €3600 voor de Brembo upgrade, al kan het mogelijk niet helemaal met elkaar vergeleken worden, een mooie upgrade is het in ieder geval wel. Voor de montage laat ik eerst die remklauwen poedercoaten denk ik, zeker met een setje klauwen en schijven van de sloop... Ik sprak vorige week de mannen van AMC in ZWolle; zij hebben er absoluut vertrouwen in dat de deze gladde en koude winter veel schade T5 's (?) op gaat leveren. Wordt misschien een leuk klusje voor het voorjaar....

:werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4 :werkaanT4
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Remmerij T5Gp past mogelijk op de T5nonGp?

Bericht door raymondo »

maar of er veel 180 pk bussen zullen sneuvelen dat ze total loss gaan dat betwijfel ik...... ik rijd op dunlop winterbanden... ben echt door bar en boos weer gereden maar de bus doet echt precies wat ik wil... krijg niks geen onverwachte slip of rempartijen..... gewoon een super auto met dit slechte weer....
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Remmerij T5Gp past mogelijk op de T5nonGp?

Bericht door Donald4Motion »

de 20inch remmenupgrade kost 1650incl BTW
voor een nieuwe set 17inch remmen van de T5 en een half kom je toch ook een heel eind in deze prijs denk ik :winter
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Remmerij T5Gp past mogelijk op de T5nonGp?

Bericht door heemskerk »

raymondo schreef:maar of er veel 180 pk bussen zullen sneuvelen dat ze total loss gaan dat betwijfel ik...... ik rijd op dunlop winterbanden... ben echt door bar en boos weer gereden maar de bus doet echt precies wat ik wil... krijg niks geen onverwachte slip of rempartijen..... gewoon een super auto met dit slechte weer....

Nou... ik wens je natuurlijk geen ellende toe maar met jou snelheden en dan ook nog in Roemenie..... Ik claim jouw remmerij alvast :knipoog :knipoog
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Remmerij T5Gp past mogelijk op de T5nonGp?

Bericht door raymondo »

haha... denk dat je dan op zeker nieuwe blokken nodig zal hebben... weet niet wat een gemiddeld remschijfje nu doet in levensduur... maar denk als het gebuert je alleen paar klauwtjes kan gebruiken....
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Remmerij T5Gp past mogelijk op de T5nonGp?

Bericht door heemskerk »

Donald4Motion schreef:de 20inch remmenupgrade kost 1650incl BTW
voor een nieuwe set 17inch remmen van de T5 en een half kom je toch ook een heel eind in deze prijs denk ik :winter
Argh.... :bonk had eronder voorbehoud bij moeten zetten.. Klok horen luiden enzo.... Je kent het... Affijn, setje op de sloop (of die van Raymondo zometeen :knipoog :knipoog ) Moet dan toch voor een paarhonderd Euri klaar kunnen zijn. En, bijkomend veurdele; kan ik 'gewoon m'n 17'' houden ipv 20'' sloffen voor onder de kerstboom te vragen (uiteindelijk betaal ik ze dan toch zelf gnagna) :lach :lach
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: Remmerij T5Gp past mogelijk op de T5nonGp?

Bericht door BigRuud »

heemskerk schreef:
Donald4Motion schreef:de 20inch remmenupgrade kost 1650incl BTW
voor een nieuwe set 17inch remmen van de T5 en een half kom je toch ook een heel eind in deze prijs denk ik :winter
Argh.... :bonk had eronder voorbehoud bij moeten zetten.. Klok horen luiden enzo.... Je kent het... Affijn, setje op de sloop (of die van Raymondo zometeen :knipoog :knipoog ) Moet dan toch voor een paarhonderd Euri klaar kunnen zijn. En, bijkomend veurdele; kan ik 'gewoon m'n 17'' houden ipv 20'' sloffen voor onder de kerstboom te vragen (uiteindelijk betaal ik ze dan toch zelf gnagna) :lach :lach
Hey Leen, ik heb zo'n Brembo set bij Inbouwer besteld. Gaat er het voorjaar onder. Ik heb dan ook al 20 inch velgen en 19 inch winterbanden met velgen. :yes
Dat word echt remmen, als je dan goed remt heb je je kunstgebit op het dashboard liggen. :lach


Wil jij nog op 17 inch rijden dan? Dat is zo 1985. Mijn vrouw heeft dat al onder haar boodschappen autootje :knipoog
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Remmerij T5Gp past mogelijk op de T5nonGp?

Bericht door heemskerk »

BigRuud schreef:
heemskerk schreef:
Donald4Motion schreef:de 20inch remmenupgrade kost 1650incl BTW
voor een nieuwe set 17inch remmen van de T5 en een half kom je toch ook een heel eind in deze prijs denk ik :winter
Argh.... :bonk had eronder voorbehoud bij moeten zetten.. Klok horen luiden enzo.... Je kent het... Affijn, setje op de sloop (of die van Raymondo zometeen :knipoog :knipoog ) Moet dan toch voor een paarhonderd Euri klaar kunnen zijn. En, bijkomend veurdele; kan ik 'gewoon m'n 17'' houden ipv 20'' sloffen voor onder de kerstboom te vragen (uiteindelijk betaal ik ze dan toch zelf gnagna) :lach :lach
Hey Leen, ik heb zo'n Brembo set bij Inbouwer besteld. Gaat er het voorjaar onder. Ik heb dan ook al 20 inch velgen en 19 inch winterbanden met velgen. :yes
Dat word echt remmen, als je dan goed remt heb je je kunstgebit op het dashboard liggen. :lach


Wil jij nog op 17 inch rijden dan? Dat is zo 1985. Mijn vrouw heeft dat al onder haar boodschappen autootje :knipoog
Hey Rudy Wax!

I prefer old school wheels! Nu nog die truckhorn eronder en je kunt er zo een oliebollenkraam achter hangen...! :knipoog Wel vet zo'n remupgradesetje! Kom ik dan ff 'n bakkie doen voor de testrit: ff je Festools tegen de scheidingswand aan plakken haha!!

Later..
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: Remmerij T5Gp past mogelijk op de T5nonGp?

Bericht door J. Jolliffe »

Zou je alleen even moeten controleren in hoeverre het remsysteem verder nog afwijkt van de nonGP. Kan goed zijn dat deze een andere hoofdremcilinder gebruikt ivm gewijzigde zuigerformaten.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33926
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Remmerij T5Gp past mogelijk op de T5nonGp?

Bericht door Multivan Generation »

Donald4Motion schreef:de 20inch remmenupgrade kost 1650incl BTW
voor een nieuwe set 17inch remmen van de T5 en een half kom je toch ook een heel eind in deze prijs denk ik :winter
Als je van allebei nieuw uitgaat,
dan denkt men misschien dat men met origineel VW goedkoper uit is.
Ik denk ook, net zoals Donald,
dat het niet veel meer in prijs zal schelen,
en dan zou ik toch kiezen voor de samengestelde kit,
omdat die veel meer remvermogen geeft..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie