Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t5 turbo en brandstofmeter

vragen over de T5
Plaats reactie
coen winkel
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2010, 22:01

t5 turbo en brandstofmeter

Bericht door coen winkel »

Beste lezer,

In Duitsland heb ik een t5 (lang model/ automaat) uit 2004 op het oog. Deze heeft 180.000 km gereden en heeft een vijfcilinder 2500cc dieselmotor met turbo. Nu zei de verkoper dat de turbo af en toe niet reageert. Tevens doet de brandstofmeter het niet.
Ik heb nog nooit volkswagen gereden, maar altijd een "chevy van" zelf onderhouden en gerepareerd etc. Nu vroeg ik me af of dit pittige problemen zijn die moeilijk zijn op te lossen. Weet iemand wat het ongeveer kost om deze twee mankementen bij een garage te laten repareren? (ik weet het, het kan verschillende oorzaken hebben natuurlijk)
En weet iemand hoe degelijk de automaten zijn van deze t5? Moet ik nog ergens anders op letten?

Groeten coen winkel 0629068611
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: t5 turbo en brandstofmeter

Bericht door johnny van de voorde »

Lijkt me raar :

De turbo doet het of doet het niet !
Wanneer die het niet doet is er iets mis met de aansturing.

Vraag naar de dealer waar de bus in onderhoud is geweest en biedt hem daar desnoods aan.
Stel voor de kosten te delen ?

John
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: t5 turbo en brandstofmeter

Bericht door emil »

vtg (variabele turbo geometrie) zou vast kunnen zitten waardoor hij bij
bepaalde toerentallen niet optimaal zou lopen (turbo druk ) maar volgens mijn
krijg je dan ook een motor storing en noodloop
wat betreft automatische bakken heb ik zelf geen ervaring maar in het algemeen
kost een automatische bak in het onderhoud wat meer ,en als er wat mee is word het snel duur
maar het lijkt mij wel erg fijn rijden
ennuh een 2.5 is altijd tdi alleen de 2.4 in de t4 was zonder turbo en ik geloof een 1.9 is in de t4 ook
zonder turbo is geweest , in de t5 is alles tdi

wat betreft t5 mankementen , waterpomp kan lekken naar de motor olie
verstuivers lekkage zodat bij het starten de motor eerst slecht aanslaat en daarna onregelmatig loopt
2 massa vliegwiel zodat de koppeling soms schokkerig aangrijpt en is (in mijn geval) afhankelijk van het
weer bij dit winterse weer die ie het perfect maar in de zomer is ie nog al eens eigenwijs
aandrijf assen schijnen het door koppelings euvel wel eens te kunnen sneuvelen
ach en verder kan alles kapot , maar dat is bij een ander merk niet anders
sucses met je keuze
floepie
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 apr 2007, 23:44

Re: t5 turbo en brandstofmeter

Bericht door floepie »

Bij mijn Vito deed de turbo het af en toe ook niet. Het bleek slechts de turbodrukregelaar te zijn, een apparaatje van 40 euro. Daarna werkte alles weer naar behoren. Maar heb er zelf geen verstand van, ik weet niet of het bij de t5 ook zo werkt.
Plaats reactie