Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Interieur filter T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Interieur filter T5

Bericht door erik 924 »

Goedendag,
Vanwege de geurtjes vanuit de airco wilde ik het interieurfilter vervangen, was dat bij de T4 een koudkunstje onder de moterkap bij de T5 zie ik door het rooster wel een filter maar hoe kom ik daar bij?

Misschien zit ik wel moeilijk te doen maar wie kan me helpen?

Bij voorbaat dank Erik 230
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

luchtfilter

Bericht door vaniac »

Het interieurluchtfilter zit bij de T5 niet in de motorruimte maar rechtsvoor onder het dashboard. Je moet eerst de afdekplaat in de voetenruimte rechts verwijderen. Daarna zie je het kachelhuis. Aan de onderkant van het kachelhuis zit weer een langwerpig afdekplaatje. Als je de twee schroefjes losdraait kun je het luchtfilter naar beneden trekken.
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: luchtfilter

Bericht door erik 924 »

vaniac schreef:Het interieurluchtfilter zit bij de T5 niet in de motorruimte maar rechtsvoor onder het dashboard. Je moet eerst de afdekplaat in de voetenruimte rechts verwijderen. Daarna zie je het kachelhuis. Aan de onderkant van het kachelhuis zit weer een langwerpig afdekplaatje. Als je de twee schroefjes losdraait kun je het luchtfilter naar beneden trekken.
Bedankt want ik dacht al zoiets omdat je het vanuit de moterruimte wel kon zien maar zeker niet bij kon! Bedank voor deze zeer bruikbare info!
Met vriendelijke groet Erik
Plaats reactie