Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

klepje van de tankdop

vragen over de T5
Plaats reactie
Stanley Verbeek
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:13
Locatie: Eindhoven

klepje van de tankdop

Bericht door Stanley Verbeek »

Na 6 jaar T4 (2.5 102 PK)rijder te zijn geweest, ben ik sinds enkele weken T5 (2.5 168 PK) rijder geworden.
Poe poe, dat rijdt..

Ik heb een klein probleem met het klepje bij de tankkdop.
Het klepje staat wat naar buiten als de deur open is en als de deur dicht is staat het klepje nog steeds wat naar buiten en niet mooi vlak.

Het lijkt alsof het rubberen blokje te dun is of dat de klepveer te los staat.
Heeft iemand hier ervaring mee.

Alvast bedankt.

Groeten Stanley
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: klepje van de tankdop

Bericht door Gerrit354 »

Normaal blijft de klep achter de deur hangen en zit er weinig tot geen speling op, doordat de deur deze tegen houdt. Het probleem moet je denk ik dus zoeken in het rubbertje.
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: klepje van de tankdop

Bericht door Marcel E »

Baggersysteem met dat klepje. Laatst bij het uitstappen op één of andere manier enorm achter blijven hangen waardoor het hele klepje nu scheef staat.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Lisboa

Re: klepje van de tankdop

Bericht door Lisboa »

Ik ben ook al eens blijven hangen aan dat tankklepje. :muur
Daarna stond ie en beetje scheef en was daar dus niet blij mee.
Ik heb het geheel losgeschroefd met een torcxsleutel en dan komt het hele paneel vrij.
Het materiaal is net is dikker dan dat van een colablikje, zo snel als je het verbuigt kun je het ook weer terug buig, moet je alleen niet te vaak doen. Wat je kunt doen is het geheel iets meer naar binnen buigen zodat je minder snel blijft hangen aan het klepje.
Kijk maar eens naar verschillende T5's, vaak zie dat het klepje niet helemaal strak met de rest van de auto loopt.
Een bekend probleem dus, en als je het toch losshaalt kun je het meteen een stuk beter schoon maken rondom die tankzone.

Succes!

Groeten,

Luuk
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: klepje van de tankdop

Bericht door Jeroen T5 204 »

Soorgelijk geval had ik ook, hele paneel hebben we er toen afgehaald. Het paneel zit onderaan vastgeklikt met een klem.

Klem hebben we eraf gedraaid en daar een dikker stuk metaal bij tussen gezet. Zo buigt het geheel minder heen en weer en blijft de tankklep bovenin ook beter op zijn plek.
Dan bedoel ik een plaatjes tussen de bout en de klem. Heb er geen foto van, maar denk dat het niet zo ingewikkeld is. :lach
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Plaats reactie