Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

horen deze gaten niet afgedicht?

vragen over de T4
Plaats reactie
freek
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

horen deze gaten niet afgedicht?

Bericht door freek »

gisteren de t4 maar eens van onderen 'gewassen' met een flinke straal. Op zich geen roest gevonden (na 7 jaar) maar wel een potentieel probleem: in het verticala deel van de voor-wielkasten precies boven de kriksteunen zit een rond gat (1,5 cm doorsnede schat ik). Dat zit precies in de stroom van het spatwater van de voorwielen en geeft toegang tot een hol deel. Gevolg: hierin verzamelt zich een berg zand. Het stomme is dat het verder geen grote afwaterings gaten heeft. Als je de tuinslang op deze gaten zet komt het zand los en spoelt er uiteindelijk uit. Horen er geen doppen op deze gaten??
Verder is de achter dwarsbalk (vlak voor de achterbumper) wel iets om in de gaten te houden: deze heeft een open structuur en ter hoogte van de achterwielen zaten deze gaten ook behoorlijk vol modder. Het is dat de T4 zo goed beschermd is met een elastische kit anders was er al forse roestschade ontstaan...
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: horen deze gaten niet afgedicht?

Bericht door Roger B. (11)61 »

foto?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: horen deze gaten niet afgedicht?

Bericht door Harry 341 »

freek schreef:gisteren de t4 maar eens van onderen 'gewassen' met een flinke straal. Op zich geen roest gevonden (na 7 jaar) maar wel een potentieel probleem: in het verticala deel van de voor-wielkasten precies boven de kriksteunen zit een rond gat (1,5 cm doorsnede schat ik). Dat zit precies in de stroom van het spatwater van de voorwielen en geeft toegang tot een hol deel. Gevolg: hierin verzamelt zich een berg zand. Het stomme is dat het verder geen grote afwaterings gaten heeft. Als je de tuinslang op deze gaten zet komt het zand los en spoelt er uiteindelijk uit. Horen er geen doppen op deze gaten??
Verder is de achter dwarsbalk (vlak voor de achterbumper) wel iets om in de gaten te houden: deze heeft een open structuur en ter hoogte van de achterwielen zaten deze gaten ook behoorlijk vol modder. Het is dat de T4 zo goed beschermd is met een elastische kit anders was er al forse roestschade ontstaan...
In die gaten horen rubber stoppen te zitten.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
freek
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: horen deze gaten niet afgedicht?

Bericht door freek »

Roger B. (11)61 schreef:foto?
Je hebt gelijk Roger, ik zal van de week nog even een foto proberen te plaatsen. Dan weten we zeker waar we het over hebben. Ik zou ook verwachten dat er rubber stoppen moeten zitten.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: horen deze gaten niet afgedicht?

Bericht door Harry 341 »

Je hoeft me niet te geloven hoor,maar bedoel je deze? :knipoog
Bijlagen
IMG_9792.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
freek
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: horen deze gaten niet afgedicht?

Bericht door freek »

die is het dus niet!
Ik bedoel dit gat:
gaatje.jpg
(71.88 KiB) 346 keer gedownload
Het gaat om een syncro uit 2003.
Iemand?
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: horen deze gaten niet afgedicht?

Bericht door odorf »

Dit is -denk ik- één van de 2 gaten is waar een spatlap kan worden gemonteerd.
Zit er nog eentje zo'n 10cm verder naar binnen?
Normaal zijn deze gaten altijd aanwezig maar volgekit met taaie bodembeschremer en onzichtbaar.
Vermoedelijk zijn de spatlappen bij jouw Synchro verwijderd.
Plaatje © www.gaskutsche.de
Plaatje © www.gaskutsche.de
schmutzfaenger.jpg (55.35 KiB) 834 keer bekeken
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Ron Mokum 383
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: horen deze gaten niet afgedicht?

Bericht door Ron Mokum 383 »

Orginele spatlappen van VW zijn niet geschroeft maar zit gemonteerd met klemmen zowel vóór als achter!
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.

Groet Ron Mokum 383
Plaats reactie