Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gewicht multivan type 2011

vragen over de T5
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

gewicht multivan type 2011

Bericht door henrib »

kom ik zaterdag op de stort word de bus gewogen weegt ie gewoon een 2410 kg leeg op de weegbrug
tank een kwart vol en mijn eigen gewicht eraf geteld
dus nu is de bus verlaagd maar de vering 0,0 is al de 2de set die er nu onder zit (MAD )
reed afgelopen vrijdag al de complete stekkerdoos er onderuit
gaat om een verlengde multivan op kenteken 2072 kg maar volgens de weegbrug weegt ie heel wat meer een 330 kg namelijk
vandaar ook zo'n slechte vering
nu mijn vraag heeft er iemand een verlengde multivan en weet ie wat ie weegt
met de caravan eraan raak ik iedere verkeersdrempel aan de achterzijde

gewoon waardeloos
Laatst gewijzigd door henrib op 31 jan 2011, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Re: gewicht multivan type 2011

Bericht door ozkaynar »

Mijne woog 2340 kg bij keuring dubbele cabine. Korte versie dus het zal wel kloppen.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: gewicht multivan type 2011

Bericht door Donald4Motion »

Weet je hoe het bij de stort gaat.

Jij komt aan, en voordat je de wagen uit bent tikken ze je aan (+/- 100Kg)

Je hebt gestort en komt weer terug naar de weegbrug

Jij stapt uit om je bonnetje te halen en zodra je van de brug bent tikken ze h'm af. Weer eens (+/- 100 Kg)
Kassa!!!

Ja het heeft even weinig met de geijktheid van de brug te maken maar niet alles klopt wat er op de bon staat :winter
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: gewicht multivan type 2011

Bericht door raymondo »

moet eerlijk zeggen.. de mijne is abt verlaagd.. gewicht weet ik zo niet... maar vind de vering op zich weer niet tegen vallen.....
rijd momenteel dagelijks naar almere over de a 27 dan a6.... en daar zitten beste bulten in de weg. maar dat neemt die lekker.. verder ook niet echt het idee nog gehad dat de bus te laag is.
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: gewicht multivan type 2011

Bericht door henrib »

raymondo schreef:moet eerlijk zeggen.. de mijne is abt verlaagd.. gewicht weet ik zo niet... maar vind de vering op zich weer niet tegen vallen.....
rijd momenteel dagelijks naar almere over de a 27 dan a6.... en daar zitten beste bulten in de weg. maar dat neemt die lekker.. verder ook niet echt het idee nog gehad dat de bus te laag is.
de hoogte van de bus is perfect alleen het lijkt wel of ie door de vering hen klapt gewoon k....t
heb promaxx gebeld en die zei er zijn nog geen verlagings sets specifiek voor de 180 pk verlengd multivan zijn dus ook geen mad die er bij de dealer wel bij mij zijn onder gezet
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: gewicht multivan type 2011

Bericht door Donald4Motion »

De vering is toch gewoon hetzelfde als bij de T5
dus de keuze is reuze.

Ik had met de KW schroefset ook meer dan genoeg comfort bij 50mm verlaging.
Van MAD heb ik al eerder negatieve dingen gelezen hier op het forum
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: gewicht multivan type 2011

Bericht door henrib »

Donald4Motion schreef:De vering is toch gewoon hetzelfde als bij de T5
dus de keuze is reuze.

Ik had met de KW schroefset ook meer dan genoeg comfort bij 50mm verlaging.
Van MAD heb ik al eerder negatieve dingen gelezen hier op het forum
een multivan weegt een stuk zwaarder dus niet het zelfde als de t5
multivan lange wielbasis leeggewicht 2.0 bitdi 2119 kg dubbel cabine
transporter lange wielbasis leeggewicht 2.0 bitdi 1617 kg dubbel cabine

toch een heel verschil en het staat zo in de brochure van vw en als je 502 kg verschil :lach :lach :lach :lach hetzelfde vindt
Laatst gewijzigd door henrib op 01 feb 2011, 04:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: gewicht multivan type 2011

Bericht door Klusman »

henrib schreef:
Donald4Motion schreef:De vering is toch gewoon hetzelfde als bij de T5
dus de keuze is reuze.

Ik had met de KW schroefset ook meer dan genoeg comfort bij 50mm verlaging.
Van MAD heb ik al eerder negatieve dingen gelezen hier op het forum
een multivan weegt een stuk zwaarder dus niet het zelfde als de t5
multivan lange wielbasis leeggewicht 2.0 bitdi 2119 kg dubbel cabine
transporter lange wielbasis leeggewicht 2.0 bitdi 1574 kg dubbel cabine

toch een heel verschil en het staat zo in de brochure van vw en als je 545 kg verschil :lach :lach :lach :lach hetzelfde vindt

Misschien heb jij een andere folder maar in die van mij staat transporter lwb 2.0 bitdi dubbele cabine 1915 kg met dsg 1927 kg , en dan hangt het bij allebei de auto nog af van de opties.
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: gewicht multivan type 2011

Bericht door henrib »

heb ik toch een andere folder 2de rijtje naast het vermogen staat het leeggewicht
Afbeelding
By sammie5300 at 2011-01-31
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: gewicht multivan type 2011

Bericht door Donald4Motion »

buiten de gewichten, op mijn oude T5 MV die ook bijna 2300 kilo was, kon ik gewoon goed uit de voeten met de KW set en nog wel op de meest zachte stand.
Er zijn hier op het forum ook mensen die de hele dag met belading rond de 3Ton zitten (Eibach en koni)
Dus de goeie veren zijn er wel, maar je moet gewoon goed navragen.Zijn ook al diverse topics van geweest :wjw
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: gewicht multivan type 2011

Bericht door henrib »

Donald4Motion schreef:buiten de gewichten, op mijn oude T5 MV die ook bijna 2300 kilo was, kon ik gewoon goed uit de voeten met de KW set en nog wel op de meest zachte stand.
Er zijn hier op het forum ook mensen die de hele dag met belading rond de 3Ton zitten (Eibach en koni)
Dus de goeie veren zijn er wel, maar je moet gewoon goed navragen.Zijn ook al diverse topics van geweest :wjw
dat weet ik maar je gaat er vanuit dat ze bij de vw dealer wel weten wat ze doen maar dat is dus blijkbaar niet
maar je hebt gelijk komt nu waarschijnlijk eibach onder ben er mee bezig bij promaxx
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: gewicht multivan type 2011

Bericht door mettesboy »

die 1617kg uit de folder is een chassis dubbele cabine!!!
dus zonder laadbak, uiteraard dat ie minder weegt.
Ik heb een 180pkbitd handgeschakeld LWB caravelle comfortline dubbele cabine met originele zetels(4+1pl) en die komt op 2128kg rijklaar op inschrijvingsbewijs, 2160kg rijklaar volgens keuring.
Ik vraag me af waar die 212kg verschil dan nog zit met een multivan dubbele cabine om aan 2340kg te komen
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: gewicht multivan type 2011

Bericht door Rafke 108 »

mettesboy schreef:die 1617kg uit de folder is een chassis dubbele cabine!!!
dus zonder laadbak, uiteraard dat ie minder weegt.
Ik heb een 180pkbitd handgeschakeld LWB caravelle comfortline dubbele cabine met originele zetels(4+1pl) en die komt op 2128kg rijklaar op inschrijvingsbewijs, 2160kg rijklaar volgens keuring.
Ik vraag me af waar die 212kg verschil dan nog zit met een multivan dubbele cabine om aan 2340kg te komen
je zit rap aan wat verschillen ze... volle/lege tank, wat rommel erin, isolatie, opties, afwerking, handtas van vrouwlief

mijne weegt leeg volgens de keuring 2190kg (is wel een oudere T5), en mijn Multivan was dan een korte versie en die woog ook zoiets...
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: gewicht multivan type 2011

Bericht door Multivan Generation »

och, het verschil in gewicht wordt veroorzaakt door de homologatie keuring.
Daar bieden ze een auto zo licht mogelijk aan.

Dat het gewicht op straat in de praktijk hierdoor een paar honderd kilogram zwaarder is,
is waar.

Mijn T4 met DC op 1745 kg op kenteken.
Bij het omkeuren naar camper is hij weer gewogen.
Ik had hem grotendeels gestript, en dat "leverde" bij de keuring naar camper een gewicht op van 1810 kg.

Moraal van het verhaal,
je zou eens moeten vragen met welk auto gewicht ze de verbruikscijfers bepalen,
de lichte homologatie versie of de aflever straat versie..
Ach voor de houderschapsbelasting is een theoretische lichte auto natuurlijk meegenomen,
wat je iedere maand bespaard, kun je in de tank gooien om het meerverbruik door de gewichtstoename enigszins te compenseren...

Waardoor is een multivan zwaarder:
betere dikkere isolatie,
Meer hemel, zijpanelen, meer opties dus meer gewicht..
Meer stoelen.. dat soort dingen...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: gewicht multivan type 2011

Bericht door Rafke 108 »

enige verschil is dat wij onze lichte vracht zelf aanbieden op de (eerste) keuring, en dat deze daar dus gewogen wordt (en meteen ook het laadvermogen wordt bepaald)
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Plaats reactie