Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rempedaaldruk valt even weg

vragen over de T4
Plaats reactie
Arno K
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 feb 2011, 21:00

Rempedaaldruk valt even weg

Bericht door Arno K »

Hallo allemaal

Als ik moet remmen valt af en toe de druk weg en komt het pedaal bijna helemaal onderin als ik daarna weer op de rem trap remt die weer prima de garage had al wel gezegd dat de vacuumpomp wat lekte kan het daar aan liggen.

Het is een 2,4 D van 1996.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Rempedaaldruk valt even weg

Bericht door koekie520 »

Dan denk ik eerder aan een lekkend pompje in de trommels achteraan, of de hoofdremcilinder. Blijft het niveau in het remolie reservoir goed?
Joop1972
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 feb 2010, 00:15

Re: Rempedaaldruk valt even weg

Bericht door Joop1972 »

Hallo

Vraagje: Hoe oud is je remvloeistof?

Door vocht in de remvloeistof, welke na verloop van tijd gevormd wordt, en lucht in de remleidingen onstaan dit soort klachten.

Treedt het probleem direct op, dwz kort na het wegrijden of als je al een tijdje onderweg bent en de remmen al diverse keren "gebruikt" zijn? Is het af en toe of regelmatig terugkerend?

gr Joop
Gebruikersavatar
RPS
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2010, 18:09
Locatie: Schiedam

Re: Rempedaaldruk valt even weg

Bericht door RPS »

afgelopen week merkte ik dat mijn rempedaal bij ingedrukt houden steeds verder ingedrukt kon worden, gisteren moest hij toch voor een beurt dus gelijk gemeld. ik merkte overigens geen verschil in remwerking.
toen ik hem ging halen werd mij verteld dat een van de remslangetjes opbolde tijdens het remmen dus zeg maar als een soort ballon.
het wapenings gedeelte van de slang had het begeven.
normaal gesproken is het meestal een lekkage in de hoofdremcilinder wanneer de druk langzaam terug loopt bij blijvend drukken op de rem, maar bleek bij controle in dit geval ok.
is dus het controleren waard, die slangen dus
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
Arno K
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 feb 2011, 21:00

Re: Rempedaaldruk valt even weg

Bericht door Arno K »

Hallo Allemaal

Bedankt voor de reacties

De druk valt af en toe weg de ene dag wel de andere dag niet als ik daarna weer op de rem trap word de druk beter en in de remvloeistof zit geen vocht.

Ik zal voor de zekerheid wel de remvloeistof vervangen.

En ik ga de slangen controleren.

Groetjes
Plaats reactie