Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nog een T4 fanaat !

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
driezer
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:20

Nog een T4 fanaat !

Bericht door driezer »

Hallo allemaal !

Ik ben Dries , kom uit Belgie , en rijd met een T4 !

Toen ik mijn T4 kocht , was ik niet echt opzoek naar een busje , maar had er altijd wel van gedroomd ! toen kwam ik dus een t4 tegen voor een prijs waar je
geen nee tegen kan zeggen , en kocht ik hem dus! Het is een 1900 D , van 1992 , korte wielbasis en 250 000 km op de teller , 100 000 op de motor !

Sinds ik de bus heb kan ik niet meer zonder , we zijn er al mee naar frankrijk , spanje , kroatie , noem het maar op , overal geraakt ze !
Toen ik ze kocht was het bijna zomer , dus heb ik ze snelsnel ingericht , 2 persoons bed , omvormbaar tot 6 (3 + 3) zitplaatsen , en zo heel de zomer doorgebracht op festivals en reizen !

Na de zomer begon ze op wat te roesten , dus heb ik ze helemaal uitelkaar gehaald , en gespoten ! vergis je niet , lowbudget en alles zelfgedaan , het is niet perfect , maar ze kan er weer tegen , en het is
nog een leuke kleur ook! ( foto's volgen )

En aangezien vorige zomer zo fantastisch was met de bus , is het nu tijd op ze fatsoenlijk in te richten !

ik houd jullie op de hoogte!

groeten , Dries
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: Nog een T4 fanaat !

Bericht door ardesch 879 »

:wjw
Groetjes Driekus Ardesch
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: Nog een T4 fanaat !

Bericht door ferry395 »

Hoi welkom en ik ben benieuwd naar de fotos Gr Ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Nog een T4 fanaat !

Bericht door harry t5 191 »

:wjw hier driezer! :zwaai

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
driezer
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:20

Re: Nog een T4 fanaat !

Bericht door driezer »

Na lang weggeweest , zijn mijn vriendin en ik terug van 6 maand reizen aan de andere kant van de wereld , zonder busje voor de verandering , maar nu we weer thuis zijn genieten we weer volop van onze t4 !

Hier horen enkele foto's bij !
Bijlagen
Ons zelfgemaakt interieur !
Ons zelfgemaakt interieur !
driezer
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:20

Re: Nog een T4 fanaat !

Bericht door driezer »

Wat hebben wij allemaal aan onze bus gedaan ?

Een interieur zelfgemaakt uit zo goed als gratis gekregen multiplex , het tafeltje/kastdeur is een oud 'skimboard' .
De 3 rode kastjes boven elkaar zijn beschrijfbaar met krijt .
De 2 zitsbank vanachter is omvormbaar tot 2 persoonsbed .
Onder de bank zit opslagruimte met voorziene plaats voor 2de batterij ( dit is iets voor volgende week)
De electrolux ijskast is 12 jaar oud , 2dehands goedkoop gevonden , werkt perfect op gas , gasfles staan bij de kofferklep in daar voor voorziene kast .
Koken doen wij onder de kofferklep , onder het achterste stuk bed heb ik een 'kookschuif' gemaakt , met een 2pits gasfornuis en wasbak van smev , met glazen afdekplaten(ook 2dehands op de kop getikt ) .in de kookschuif is ook ruimte voor alle potten en pannen ed.
Onder de bus hangt een 80 liter schoonwatertank met een dompelpompje .
bijrijdersstoel heeft al een draaiplateau , orgineel VW , geruild tegen 3zit voor vandoor :)
Rondom op maat gemaakte gordijntjes .
zij en plafond panelen bekleed met feuter , of hoe noem je dat ? ;)
vanachter bij de kookschuif hebben we ook een douchekop die je onder de klep kan hangen voor een minidouchke ! (momenteel verwijderd ivm aanpassingen .
Een simpele luifel met veter en profiel .
Alpine radio + versterker en phoenix gold speakers , klinkt lekker ..
Busje helemaal opgeschuurd en gespoten .Dit was de eerste keer dat ik dit ooit deed , butsen laten zitten , zit ik niet zo mee ,
ben er tevreden van , maar gaat in de toekomst nog eens overgedaan worden !

technisch ..

4 nieuwe banden , firestone vanhawk ,
distributieriem +ontspanner+ v-riem pas vervangen .
nieuwe achterste schokbrekers , billstein
diesel en temp meter gemaakt ( kinderziekte , op de printpraat de gekende 6 puntjes doorgesoldeerd )
nieuwe varta batterij .
en nog een heleboel kleine prutskes !

met een beetje creativiteit kan je heel wat geld uitsparen ! Aan deze bus werken maar 4 handen , de mijne , en die van mijn vriendin !
driezer
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:20

Re: Nog een T4 fanaat !

Bericht door driezer »

Meer foto's volgen !!
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Re: Nog een T4 fanaat !

Bericht door miniman »

Het interieur ziet er prachtig uit, is een wat anders om te zien en het idee van die skimboard :toppie
ballie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2012, 17:21

Toch maar even netjes voorstellen .Ballie.

Bericht door ballie »

Hallo allemaal. Na jaren lang mijn anonieme voordeel met jullie hobby gedaan te hebben.(wel 6jaar met mooie t4 sticker rond gereden)toch maar eens even netjes aangemeld.In 2002 een nieuwe t4 van de baas gekregen en gelijk besmet met het T virus. In 2006 de bus zelf gekocht bij 180.000km . Daarna nog 6 jaar probleemloos door gereden tot 300.000 km .Maar na twee jaar bedelen door buitelandse handelaren of ze mijn blauwe onder de krassen en deuken zittende t4 mochten kopen en in mijn ogen veel geld gaven 4000 euro . Toch maar eens rond gaan kijken. Te beginnen bijweetjewel Waar ik toch even moest slikken turboproblemen waterpomp aandrijf assen vrijloop ? Nog nooit last van gehad .Maarja het bloed was al gaan kruipen. Eerst bij verschillende handelaren en na een paar weken zoeken een schitterende t5 indian bleu dubbele schuifdeur lederen bekleding navigatie enzov enzov uit 2004 en maar 135.000 km . Bij de dealer om de hoek.Bingo .Rijklaarmaken en op naar FRANKRIJK met caravan heerlijk tot 700 km bij de eerste langeklim naast een vrachtwagen de t5 dacht doe het zelf maar. geen foutmelding niet te warm gelukkig veilig de vluchtstrook op.Om een hhhhheel lang verhaal kort te maken na 13 maal vrijloop weer veilig thuis.Door na de dealer 100 maal sorry en gelijk uitlezen en na 15 min waastgate van de turbo kapot? over 8 dagen wordt er een nieuwe geplaatst zonder kosten (6 maanden) garantie.Ik hoop jullie dan nog op de hoogte tehouden van alleen maar positieve t5 geluiden .

Groetjes Ballie
Plaats reactie