Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Storing zekering 15 motor electronica

vragen over de T4
Plaats reactie
Arno K
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 feb 2011, 21:00

Storing zekering 15 motor electronica

Bericht door Arno K »

Hallo allemaal

Weten jullie een oplossing zit echt met de handen in de haren.


Vandaag was ik op een camping aan het werk en bij aankomst reed ik op de camping over een drempel heen en dat ging iets te hard want ik remde op het laatste moment.

Daarna was de motor uitgevallen en mijn T4 wou niet meer starten maar het clifford alarm wat ik heb moet normaal piepen bij bediening en dat deed die al een hele tijd niet meer en nu opeens wel maar nu wil de bus niet meer starten.

Een vriend van mij heeft toen de zekeringen door gemeten en zekering 15 motor electronica die was kapot moet 10 A zat 30 A in zekering vervangen en op contact gezet gelijk zekering kapot je hoorde het ook.

Heb toen een carshop gebeld een goede kennis van mij en die kreeg de bus aan het lopen en als je gas geeft knalt dezekering er weer uit en daarna wou die weer niet starten elke keer knalt de zekering eruit.

Hij zegt het kan de brandstofpomp zijn of de zekeringkast of het alarm.

En ik denk het alarm want na dat ik te hard over de drempel ben gereden maakt het alarm bij op slot zetten en open doen weer geluid zoals het hoort maar nu zit er sluiting denk ik in de computer van het alarm.

Al met al een hoop gekloot en de bus staat nu op de camping hebben jullie een idee of kennen jullie iemand die mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Groetjes Arno
Gebruikersavatar
RPS
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2010, 18:09
Locatie: Schiedam

Re: Storing zekering 15 motor electronica

Bericht door RPS »

ik zou zelf eens gaan kijken op de plek waar het alarm op de voeding is aangesloten en dan voornamelijk de plus kant krijg het idee dat daar iets uit elkaar ligt en de verkeerde draden kontakt maken met elkaar of op de carroserie. losse aardedraad van startmotor of aarde van motorblok is ook nog optie.
succes
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Storing zekering 15 motor electronica

Bericht door sgsdebruijn »

Bij de zekering kast even kijken of je geknikte of kale draden ziet, er zit zoveel.
Zag bij mij ook 2 draden die door scherpe randjes kaal waren doordat waarschijnlijk er wel eens in de zekeringkast was gewerkt.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33909
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Storing zekering 15 motor electronica

Bericht door Multivan Generation »

Als je met een TDI rijdt,
duw dan je relais 109 eens goed aan,
mogelijk dat die nu wat losser/scheef zit,
door dat je over een drempel bent geknald..

En misschien ook een alle massa-aansluitingen op de ring aan de rechterzijde van de zekeringenkast checken.

Is zo maar een idee..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie