Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dakje voor in n'm t4

vragen over de T4
Plaats reactie
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

dakje voor in n'm t4

Bericht door wiel t5 »

Hmmm pastie of pastie nie ????
heb ik me een dakkie laten komen, m'n hele gezinnetje blij ik nog meer blij,ga ik meten ...nog es meten...kijken weer meten. en denken eigenlijk net niet of wel?? eigenlijk net niet, maar hij komt toch uit een t4 en heb het nog gevraagd.ja past in elke t4.
wat is er aan de hand dan.?
nou , op het dak zit de eerste bobbel,daar moet m'n dakkie voor komen,als ik dan naar voren meet komt de binnen afwerking van het dakje volgens mij te ver naar voren, en valt het over de vedieping heen die in de binnen bekleding zit bij de zonnekleppen,klopt dat ? of doe ik iets verkeerd?
mijn bedoeling was om netjes achter de inham voor de zonneklep te beginnen met de afdakking van m'n dakje maar dan zit die bult op mijn dak in de weg. :ie
wat nu ?? dakje verpatsen weer ?
ow nee gaat nu niet meer :bifun
nee zonder gekheid het gaat er toch in dat is zeker maar hoe hoort het te zitten? det is eigenlijk wat ik weten wil.
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2038
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: dakje voor in n'm t4

Bericht door chv »

Hallo Wiel,

Misschien moet je even wat meer informatie geven. Merk van het dakje en/of een foto. Dat helpt al een heleboel.
En bovendien: het dakje is sowieso altijd veel groter dan het gat dat ie gaat bedekken in verband met de stijfheid van de carosserie en de waterdichtheid en zo.
Dus, vertel eerst even wat meer.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: dakje voor in n'm t4

Bericht door wiel t5 »

owja sorry het gaat om een glazen zonnedakje, d'r zijn natuurlijk ook nog een aantal hefdaken,die was ik even vergeten, ik zal eens even gaan uitvinden wat het merk is, en even de maten opnemen.foto's dat is weer een ander verhaal,om text op dit scherm te krijgen is geen probleem,een fout loze text is wel al een puntje,maar dat valt nog mee,maaaar dan foto's tja ben er eens mee bezig geweest,heb er ook eens een opgehad ik weet niet of dat een avatar heet ,boven bij mijn naam maar die was er opeens weer vanaf,maar maakr verder niet uit,dat gaat ietsje boven mijn iequu geloof ik.
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2038
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: dakje voor in n'm t4

Bericht door chv »

Hallo Wiel,

Dan nog is het handig als je het merk en typenummer vermeld want er zijn zoooooo veel verschillende zonnedakjes met evenzovele afmetingen.
Misschien je licht opsteken bij Harrie 341. Die biedt ze regelmatig te koop aan en heeft misschien wel tips voor het plaatsen.
Aan de andere kant: als je hier niet handig in bent en niet goed weet waar je aan begint, zou ik het door een vakman laten doen.
Zelfs vakkundig geplaatste zonnedakjes hebben nog vaak lekproblemen :bonk

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: dakje voor in n'm t4

Bericht door wiel t5 »

Type nummer ? staat dat op het glas?
Ja het dakkie komt ook van Harrie 341. en hij schrijft dat het een hollandia dak is .ik heb het zojuits eens opgemeten,en de buiten maat van het fame is 45,5 cm bij 75 cm en het gat wordt 43,5 bij 73 cm.
ik wilde er vanmorgen aan beginnen en ja ,voor ik dat gat er in ram toch maar eens even wat informatie verzamelen.het is niet mijn eerste dak wat ik inbouw he ,heb dat wel al eerder gedaan , dat is niet het probleem. mijn probleem is die bult op mijn dak :knipoog
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2038
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: dakje voor in n'm t4

Bericht door chv »

Oh, maar dan ben je al precies op het juiste adres geweest (Harry).
Enne qua bult: geef je bussie maar weer de schuld! :knipoog

Succes met de klus!

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: dakje voor in n'm t4

Bericht door Coen220 »

Harry die heeft je toch een mal mee gegeven ?
Als je die even tegen de binnen kant van je dak aanhoud,dan kan je toch zien of het kan of niet ?
En desnoots ook een keer van buiten meten.
En verder is het ook wel even makkelijk als je verteld in wat voor een soort dak dat het dakje moet,is het je orginale metale dak ,of is het een hefdak, en welk merk hefdak heb je dan ?
Alvast veel sucses
Coen
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: dakje voor in n'm t4

Bericht door wiel t5 »

Ehh? glas dak in een hefdak? kan dat ook dan?
ik heb gewoon een stalen dak,en daar wilde ik een zonnedak in bouwen,heb ook aan harry gevraagd of het in elke t4 paste.
even voor alle duidelijk heid ik wil harry niet onderuihalen he,niks verkeerd mee,ik heb er ook een mal bij,maar zoals ik al schreef ik wil even wat meer informatie.
het laatste wat ik wil is iemand tegen de benen schoppen of iets dergelijks,het is idd wel mogelijk dat ik me soms verkeerd uitdruk maar dat is zeker niet om iemand te kwetsen .
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: dakje voor in n'm t4

Bericht door matje86 »

Afbeelding
hoezo dakraam?
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: dakje voor in n'm t4

Bericht door matje86 »

de maten voor het 2de dakkie zijn 83-50 dus iets grote dan het voorste raam :knipoog
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: dakje voor in n'm t4

Bericht door wiel t5 »

@ matje
hoe zat de binnen afwerking er dan , bij de zonnekleppen ?
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: dakje voor in n'm t4

Bericht door matje86 »

alleen bij de verlichting stukkie d,r af gevijld
rest zat prima
achterkant bovenzijde geheel tegen dakspant aan he :werkaanT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: dakje voor in n'm t4

Bericht door wiel t5 »

Ja achter tegen die bult aan die buiten over mijn dak loopt en dan zit ik binnen nog niet tegen mijn lampje aan volgens mij,ik heb im mijn hemelbekleding bij de zonnekleppen een inham om de zonneklep te pakken zeg maar en daar valt de afwerk rand van het zonne dakje ietsjes over heen .
Gebruikersavatar
Klaas 1169
Berichten: 256
Lid geworden op: 20 mei 2010, 01:02
Locatie: Novy Bor (CZ)
Contacteer:

Re: dakje voor in n'm t4

Bericht door Klaas 1169 »

Ook ik heb een hollandia 82 x 45 cm , en heb hem voor geplaatst. De rubberrand weg gesneden en passend gemaakt. Ik ben er tevreden over.
t4 dakje 82cm x 45cm.jpg
Je moet hem wel in de breedte plaatsen anders is het geen gezicht :bifun :bifun
Afbeelding
Wij graveren uw eigen ontwerp in kristal, als cadeau of voor thuis !!
http://www.ksb-crystal.com
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: dakje voor in n'm t4

Bericht door wiel t5 »

Klaas 1169 schreef:Ook ik heb een hollandia 82 x 45 cm , en heb hem voor geplaatst. De rubberrand weg gesneden en passend gemaakt. Ik ben er tevreden over.
t4 dakje 82cm x 45cm.jpg
Je moet hem wel in de breedte plaatsen anders is het geen gezicht :bifun :bifun
jaaaa dat wilde ik weten, maar inmiddels heb het dakkie geplaatst, ik heb het wat verder naar achteren geplaatst net tegen die k..t bult en valt de binnen afwerking net tegen het lampje,hier heb ik ook ietsje weggesneden en zit perfect,
maar omdat ik een gebruikt dakje kocht dacht ik dat ik fout zat want anders was het natuurlijk al weggesneden,mja beter een keer teveel vragen dan verkeerd uigezaagd,en get dakje valt steeds in m'n schoot. :bifun
Plaats reactie