Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achteruitrijcamera met Pioneer F900BT

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2035
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: achteruitrijcamera met Pioneer F900BT

Bericht door Mickel Moen »

Hoi,

Ik heb geen ervaring met die Pioneer.
Wel met een camera in de kentekenplaathouder. Ik vind het ideaal.
Voor meer info:
viewtopic.php?f=13&t=30170&start=135#p229784" onclick="window.open(this.href);return false;
:zwaai
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: achteruitrijcamera met Pioneer F900BT

Bericht door WouterW »

Hallo Erik,
Heb zelf eea gecontrueerd omdat ik de opbouwcamera in de kentekenverlichting niet afdoende vond. Deze heeft geen infrarood-leds en zodoende vrijwel geen beeld bij donker weer. Heb een losse 12v cmos inbouwcamera gekocht, deze:
cmos.png
cmos.png (24.1 KiB) 1839 keer bekeken
van zo rond de €35,- en ingebouwd boven de kentekenplaat. Dacht dat Mickel van hierboven ook zoiets heeft. De videokabel heb ik bovenlangs de hemelbekleding en de linker a-stijl naar de radio gebracht. Functioneert boven verwachting, ook in het donker.
Afb006x.jpg
Afb008x.jpg
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2035
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: achteruitrijcamera met Pioneer F900BT

Bericht door Mickel Moen »

Ik heb een kentekenplaathouder met camera. Valt bijna niet op. Geen ledjes, maar bij mij is in het donker het licht van de achteruitrijverlichting voldoende.
Afbeelding
Afbeelding

Bij Wouter is de camera meer gericht op de trekhaak, terwijl die van mij meer naar achteren is gericht.
Als je de camera gebruikt om de trekhaak in de juiste positie te brengen, is de camera in kenteknplaathouder niet geschikt, want die kun je niet stellen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op 27 dec 2011, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: achteruitrijcamera met Pioneer F900BT

Bericht door mettesboy »

Ik heb ook zo'n type camera in de kofferklep (in de plastic net zoals bij wouterw) mijne heeft wel grotere beeldhoek.
Heb hem gemonteerd zodat ik de bumper en trekhaak zie, maar ik kan ook nog wel een 10-20 meter achter me zien (geeft wel leuk effect.)
Enkel de hoeken van de bumper zie je net niet, maar is ook niet nodig, ik weet dat als een voorwerp aan de rand van het scherm is, dat het zich naast de bus bevindt.
Wat ik ook gedaan heb is een extra schakelaar in het dashboard om de camera ook manueel aan te zetten. (bij continu voor-achterwaarts manoeuvreren duurt het anders te lang voor de camera aanslaat)

Is op een pioneer avh-3200t
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
mastermall
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2011, 21:35

Re: achteruitrijcamera met Pioneer F900BT

Bericht door mastermall »

erikcorneth schreef:Beste wjewellers,

Wie heeft er ervaring met een achteruitrijcamera in combinatie met een Pioneer F900BT?

Wil namelijk een camera aanschaffen die op de plaats komt van de kentekenverlichting.

Link advertentie: http://link.marktplaats.nl/450344154" onclick="window.open(this.href);return false;

Wie kan mij hier meer over vertellen?

Alvast bedankt! :T54LIFE
Plaats reactie