Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

DPF verwijderen

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjweeswurmke
Berichten: 66
Lid geworden op: 18 jul 2010, 21:44
Locatie: Brunssum
Contacteer:

DPF verwijderen

Bericht door Sjweeswurmke »

Zo weer een tijdje geleden dat ik hier was maar wil toch het volgende met jullie delen.

Aangezien mijn verbruik niet helemaal super is wil ik gaan proberen of het verwijderen van de DPF een oplossing bied.
Uitlaten.com bied een vervanger aan dus dat is het probleem niet. Mijn huistuner gaat het geheel uitprogrammeren dus ook dat is geregeld.
Maar wie o wie van jullie heeft dit wellicht al gedaan en wat zijn de ervaringen?

Heeft ook iemand wellicht tips en tricks met betrekking tot het uitbouwen.

hoor het graag
Lisboa

Re: DPF verwijderen

Bericht door Lisboa »

Als ik mag aannemen dat het over de roetfilter hebt in je T5 kan ik laten weten dat ik al mensen heb ontmoet die dit hebben laten verwijderen.
Het uitschakelen komt mij niet bekend voor maar jij bent daar schijnbaar al wat verder in.
Als het goed is heb je ook een subsidie voor deze filter ontvangen van het VROM, wat de gevolgen zijn al jij deze filter verwijdert/uitschakeld weet ik niet. Maar ik kan me voorstellen dat het problemen zou kunnen opleveren bijvoorbeeld als het ontdekt wordt tijdens de APK.
Misschien kun je vooraf eens informeren om eventueel later geen problemen te krijgen.
Dat de roetfilter de T5 negatief beïnvloed is bekend, ook na een software heeft ie soms kuren en daarna is alles weer als vanouds.

Mvg,


Luuk
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: DPF verwijderen

Bericht door Donald4Motion »

Ben zelf ook met ditzelfde bezig.
EPS bood me een maatwerk RVS downpipe aan voor 300/350 euro incl BTW en montage, dat valt mee toch :toppie
Het softwarematig uitschakelen van de sensors moet je bij een ander zijn.

ik kreeg Scholtmeijer Tuning 0593-565255 in Westerbork door.
Aangezien JD bijna 600 rekent om de sensors weg te schrijven moet ik toch ook eens bij scholtmeijer het een en ander navragen :wjw

Dit alles is weliswaar voor een Crafter maar het is eenzelfde 5pitter als in een echte( :winter ) T5
Misschien zal ik software matig wat meer moeite erin moeten steken aangezien er met AdBleu gereden wordt en het chiptunen overnieuw zal moeten.
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: DPF verwijderen

Bericht door WouterW »

Donald4Motion schreef: Dit alles is weliswaar voor een Crafter maar het is eenzelfde 5pitter als in een echte( :winter ) T5
Misschien zal ik software matig wat meer moeite erin moeten steken aangezien er met AdBleu gereden wordt en het chiptunen overnieuw zal moeten.
De 2.5 in de crafter is een behoorlijk andere motor, weliswaar met dezelfde boring en slag, maar door de common-rail techniek wezenlijk anders en o.a. distributieriem ipv tandwieldistributie.
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: DPF verwijderen

Bericht door vaniac »

De crafter heeft een ouderwets degelijk gietijzeren motorblok in plaats van het aluminium blok uit de 2.5 tdi.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: DPF verwijderen

Bericht door Donald4Motion »

Kijk dat zijn dingen die ik niet wist. :toppie
Gebruikersavatar
Sjweeswurmke
Berichten: 66
Lid geworden op: 18 jul 2010, 21:44
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: DPF verwijderen

Bericht door Sjweeswurmke »

Heb mijn huistuner gebeld en ben sowieso €600.00 kwijt voor het uitprogrameren van het hele verhaal.
Vind ik in ieder geval enorm veel geld.

ze maken overigens de DPF open - leeg - en weer dicht zodat het niet opvalt van buiten. Problemen met APK en dergelijke garanderen zij me schriftelijk.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: DPF verwijderen

Bericht door Donald4Motion »

Sjweeswurmke schreef:Problemen met APK en dergelijke garanderen zij me schriftelijk.
:knipoog het is niet te hopen voor je :winter :yingyang
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: DPF verwijderen

Bericht door Rico »

Hahahaha, ja, toch fijn als ze je problemen met de APK en zo schriftelijk garanderen.....

Maarreehh, even wat anders. Voor benzinemotoren zijn vaak sportkatalysatoren te koop. Die geven een stuk minder weerstand in het uitlaatsysteem. Ik zat me zo af te vragen, zijn er nog geen sport-roetfilters? Je zou zeggen, voor zoiets moet een markt zijn?
Gebruikersavatar
Babson
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: DPF verwijderen

Bericht door Babson »

Sjweeswurmke schreef:Zo weer een tijdje geleden dat ik hier was maar wil toch het volgende met jullie delen.

Aangezien mijn verbruik niet helemaal super is wil ik gaan proberen of het verwijderen van de DPF een oplossing bied.
Uitlaten.com bied een vervanger aan dus dat is het probleem niet. Mijn huistuner gaat het geheel uitprogrammeren dus ook dat is geregeld.
Maar wie o wie van jullie heeft dit wellicht al gedaan en wat zijn de ervaringen?

Heeft ook iemand wellicht tips en tricks met betrekking tot het uitbouwen.

hoor het graag
Ik heb recent de DPF van mijn T5GP uit 2011 vervangen door een vervanger van EPS.
Een klein foto reportage is te vinden bij T5 projecten.
De ervaringen volgen binnenkort.

Gr. Babson
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm
Plaats reactie