Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T5 GP parelmoer metallic zwart icm mat zwart

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

VW T5 GP parelmoer metallic zwart icm mat zwart

Bericht door RKDesigns »

Alvast een preview
IMG_0366_web.jpg
Wat VW met een Multivan kan icm candy wit, zilvergrijs of rood... mat zwart kan best met parelmoer metallic zwart is wat subtieler en geeft een ander effect.

Mooi of niet mooi... t hield me van de straat ;)
Heb tevens opzij en achter banen mat zwart aangebracht net als de MV 25 year edition.
Meer foto's zullen volgen.
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: VW T5 GP parelmoer metallic zwart icm mat zwart

Bericht door emil »

echt mooi !!!!!!!!!!!!!! :yes
maar .....vraagje ,ik had een golf metallic zwart en het was een mooie auto als ie schoon was
alleen was ie nooit schoon!!!!!!!!!! als je hem gewassen had zag je altijd wel een paar strepen
of opgedroogde druppels zitten en dat was een golfje (4)
hoe doe jij dat met je bus ??????
is toch bijna niet mooi te houden??
of was je hem iedere dag :gekte
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: VW T5 GP parelmoer metallic zwart icm mat zwart

Bericht door RKDesigns »

Surface cleaner doet wonderen, dat spuit je er op en met een droge doek neem je alles zo af aan rare vlekken en strepen. Ik ben zwart gewend voor deze ook parelmoer zwart metallic gehad (Audi S3). Al duurt een bus wel 2x zo lang om te poetsen. Voor de wrap folie kan je weer een speciaal goedje kopen en toepassen.

Een foto onder een andere hoek genomen. Voorbumper moet nog echter wil de dealer de bumper van een nieuwe bus waar de lak af vliegt alleen spuiten... ik wil een geheel nieuwe want heb geen zin in verschil van de lak, dus wil af fabriek lak op een bumper hebben en niet door een hersteller. De rest zit er inmiddels ook op zal daar morgen eens als t niet zo nat is foto's van nemen. Morgen eens kijken hoe ik een raamband kan maken zoals t op mn achterklep onder zit, het logo wil ik niet op de motorkap hebben.
IMG_0367_web2.jpg
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: VW T5 GP parelmoer metallic zwart icm mat zwart

Bericht door Donald4Motion »

RKDesigns schreef:Voor de wrap folie kan je weer een speciaal goedje kopen en toepassen.

IMG_0367_web2.jpg
Aangezien ik mijn gehele bus gewrapped heb vroeg ik me af wat voor goedje dit is.
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: VW T5 GP parelmoer metallic zwart icm mat zwart

Bericht door RKDesigns »

IMG_0370.jpg
Wrap folie cleaner, reinigt en verzorgd de folie kort door de bocht gezegd. Foto van je bus toevallig?
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: VW T5 GP parelmoer metallic zwart icm mat zwart

Bericht door Rick »

:love I love it!

Ik weet dat een echte auto liefhebber niet door de wasstraat rijdt, maar kan het wel met een wrap?
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: VW T5 GP parelmoer metallic zwart icm mat zwart

Bericht door RKDesigns »

Ik heb al een hekel aan t effect wat dat geeft dus was altijd met de hand en de tuinslang. Folie kent een lijmlaag en weekmakers die op warmte en wrijving reageren. Zou het niet doen aangezien folie dan los kan laten en kan beschadigen. Dan kan een wasbeurt flink duur komen te staan als het mis gaat.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: VW T5 GP parelmoer metallic zwart icm mat zwart

Bericht door Donald4Motion »

Als je met je wrapping de wasstraat in gaat krijg je net zo snel of sneller allemaal krassen swirls en noem maar op :ie
Voordeel met folie is dat je het er wel uit kunt laten fhonen, dan smelt het lamineer laagje weer glad zogezegd.
Kost je rond de 300 euro. dan gaan ze met een fohn de hele wagen rond totdat deze weer glad is.

Meestal is de lamineerlaag een extra optie ter behoud van je folie.

Het is geen T5, die heb ik ingerolen op deze 2 :winter

Mocht je een naam hebben van dat goedje dan hoor ik het graag.
Het folie dat voorzien is van een lamineerlaag wil erg slecht behandeld worden aangezien het tegen chemische troep zoals benzine en diesel kan.
Maar proberen kunnen we het altijd :wjw
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: VW T5 GP parelmoer metallic zwart icm mat zwart

Bericht door RKDesigns »

Kan je als signmaker bij de groothandel bestellen. Leveren ze niet aan de eindgebruiker, zal wel eens kijken hoe het precies heet in de catalogus is een soort conditioner die de folie in conditie houdt. Surface cleaner maakt t laminaat super schoon van geprinte folie al moet je het alleen niet langer dan een halve minuut laten inwerken.
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: VW T5 GP parelmoer metallic zwart icm mat zwart

Bericht door RKDesigns »

IMG_0381_web.jpg
IMG_0380_web.jpg
IMG_0379_web.jpg
een aantal foto's meer geschoten met de iPhone.

De voorbumper moet nog, het matzwart. Maar deze bumper mist een flinke plek lak al... dus wil een nieuwe bumper die af fabriek gespoten is wat volgens de dealer niet kan, dan PON maar contacten al heb ik er weinig tijd voor. Maar is na alle andere punten t ergste nou ook weer niet er komt als het niet normaal opgelost wordt nooit geen VW meer, dan kan je je geld net zo goed door de plee spoelen al rijdt ie tot op heden wel lekker al zijn de comfort stoelen hun naam absoluut niet waardig wat een rotdingen.
Gebruikersavatar
rene930
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 jun 2007, 20:05
Locatie: Hilvarenbeek

Re: VW T5 GP parelmoer metallic zwart icm mat zwart

Bericht door rene930 »

Geweldig mooie bus !
Je krijgt de groeten van Ilze Engelen.
T5 GP Multivan Edition 25
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: VW T5 GP parelmoer metallic zwart icm mat zwart

Bericht door RKDesigns »

De voorbumper is gemaakt middels een deelreparatie, begrijp dat echter echt niet. Je ziet gewoon dat er aan de bus gerommeld is... als ik 2de hands zoiets al tegen kom hoef ik een voertuig al niet en zoek ik verder. Met zulke zaken kan je wel bij je eigen dealer waar de bus gekocht is weer inruilen die weten hoe t zit, maar ga elders heen en je krijgt aanzienlijk minder terug. Of dat mat zwart middels folie ooit nog op de voor bumper komt??? heb er na ruim een half jaar de bus in bezit te hebben inmiddels goed de pest in. Als VW zo bussen bouwt en aflevert, vervolgens zo laat repareren... en dan heb ik het nog niet eens op internet aangehaald dat het plaatwerk niet strak is terwijl je daarom je oude auto inruilt en het dan zelfs NIEUW gewoon in de maag gesplitst krijgt. Restyler is er in juni mee bezig geweest als je dan achteraf aangeeft het is niet weg: "ja t kan nooit geheel weg en t kan terug keren zoals t was"... Ik heb een strakke nette bus gevraagd en tel daarom de nieuwprijs neer en dan krijg je zulke reacties. Eens een nieuwe VW en dat t zo gaat is dus nooit geen nieuwe VW meer en laat ik ook de andere VAG auto's maar voor wat het is als ze bij PON zo met garantie omgaan. Voelt gewoon aan als een tweedehands die al wat meegemaakt heeft en daar zit ik persoonlijk niet op te wachten. Tuurlijk is het een gebruiksvoorwerp waar iets mee kan gebeuren, maar dat neemt niet weg dat ze een nieuw product algeheel als nieuw af moeten leveren en dat betekent netjes en strak. Vliegt er in zeer korte tijd lak van de bumper af in de mate zoals ik het meegemaakt heb trek de bumper er geheel af en plaats een nieuwe. Maar nee ze zadelen je op met een bewerkte bumper wat iedereen kan opmerken aan meer metallic en vooral de afplak rand die zichtbaar is, wat lak- of stofpunten maar dat zit op meer plaatsen af fabriek en vooral op het dak. Verder is het wel netjes gedaan voor een een dags reparatie die ze snel uitgevoerd hebben. Maar het is niet wat ik wil hebben met verdorie een geheel nieuw geleverd voertuig. Lever gewoon een nieuwe bumper en doe niet zo moeilijk als er een hechtingsprobleem zich al vroeg uit dan moet de gehele bumper aangepakt worden en niets slechts een deel. Parkeer al niet voor niets overal geheel vrij van andere auto's om maar niks in de carrosserie tegen te hoeven komen door anderen die t niet zo nauw nemen met andermans spullen. Maar goed VW boeit t schijnbaar nieuw al niet om hun producten netjes af te leveren. Ben benieuwd hoe lang t duurt mocht er met de DSG iets gebeuren of je dan je bus een half jaar stil hebt staan voor ze dan eens wat doen en of ze dan ook half werk leveren. Het wordt er in ieder geval niet beter op als er anderen aan je bus aan herstel werken, dus hoop dat er zich niet iets nieuws openbaart. Nu maar eens gaan onderzoeken hoe een andere kleur lak op mijn lederen zitvlak van de bijrijders stoel er af komt zonder sporen, de bus heeft in de droog cabine gestaan met de voorbumper er gewoon op en zit die druppel van een 5 mm doorsnede er dus hoogstwaarschijnlijk ingebakken, krijg je dat weer. Vinden ze t gek dat ik er klaar mee ben bij de dealer, ook al kunnen zij weinig doen aan de feiten die een ander veroorzaakt is het voertuig wel daar gekocht en zijn zij het aanspreekpunt.

Ben zelf dus niet 100% blij met de bus vanaf t begin al niet, rijdt wel heerlijk DSG7 maar wil t gevoel 100% hebben voor het geld wat er betaald is voor zo'n bus... wordt vervolgd.
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: VW T5 GP parelmoer metallic zwart icm mat zwart

Bericht door mcs »

Ik vindt het jammer dat je dit gevoel over vw nu hebt , maar ik kan het wel begrijpen ,
Ik heb ook al van deze dingen meegemaakt, als er bij mijn bus dingen zijn waar ik het niet mee eens ben dan neem ik hem niet mee .
heb in 2006 mijn eerste bus gekocht bij mijn dealer( nieuw) en ben ook altijd bang als ik hem breng voor een beurt hoe ik hem terugkrijg, volkswagendealers schijnen nogal verschil te maken tussen personenwagens en bedrijfswagens , ik heb mijn bus ook al eens opgehaald en het deurpaneel en stuur zat onder de olievlekken, reactie van de monteur,,, is toch een bedrijfswagen,
gewoon op je strepen gaan staan, op een gegeven moment sta je dan bekend daar als een "lasige preciese klant" maar dat maakt mij niet uit, ik zorg ook altijd als ik mijn auto breng dat hij helmaal gepoetst is , binnen en buiten.
Ik moet zeggen dat ik onlangs een nieuw achterdeurtje van VW heb gekregen wegens een scheurtje in het metaal, 1ste deur was al in de 2jaar garantie vervangen met hetzelfde probleem,, ondanks dat de bus nu 6 jaar oud is .
Heeft mischien ook ermee te maken dat ik in oktober een nieuwe heb besteld, leverweek 2-2012.
problemen zijn er overal, je moet gewoon niet alles accepteren.

Groet John.
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: VW T5 GP parelmoer metallic zwart icm mat zwart

Bericht door ailko vos »

zo te horen is er niets veranderd bij pon.het is een heel bekent verhaal. wij zijn in 2004 ook tegen problemen aangelopen met onze t4. Na een paar maanden bekvechten en dreigementen van onze kant hebben ze alles gedaan wat ik wou .ze hebben 4 weken nodig gehad om alle nalatigheden te hestellen .dit was zowel op het technische vlak als mede de carroserie
ps mijn dealer was welwillend alleen pon niet daar zat het probleem
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33803
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW T5 GP parelmoer metallic zwart icm mat zwart

Bericht door Multivan Generation »

Ik zie nog steeds geen motorkap die in het matzwart staat. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie