Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Draagarmrubbers

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Draagarmrubbers

Bericht door Endebendebus »

Ga binnenkort de fusee's vervangen (met pluuke's handige tool :knipoog ) ijs en weder dienende, Maar als dan een en ander toch uit elkaar ligt lijkt het mij handig de onderste draagarmrubbers te vervangen, ik verdenk die van speling.
Hoeveel speling mag/kun je voelen? op wiki t4 staat wel hoe je die dingen vervangt maar heeft iemand ervaring??? Hoe pers je ze er het beste uit en in? met een stuk draadeind oid en een paar passende ringen/bussen of zo. Zijn ze er uberhaupt uit te krijgen of valt dat tegen? :groteogen iemand handige tips....
Groeten Thomas
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Draagarmrubbers

Bericht door sgsdebruijn »

Ik heb nog een heel set liggen indien interesse.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Draagarmrubbers

Bericht door Endebendebus »

Omdat ik ook de fusee's en de stuurdelen heb vervangen lag toch ook de onderste draagarm los... :ie Die kon ik de voorste rubbers aan de bestuurderskant bijna een halve cm heen en weer bewegen. Als alles gemonteerd was ontdek je deze speling niet ( behalve dat er een soort gerommel onder je voeten vandaan komt.) Gelukkig kwamen de bevestigings bouten gemakkelijk los. Het rubber viel er bijna vanzelf uit.
Wat achterbleef was een metalen bus die ik eruit heb moeten hakken. Daarna alles roestvrij gemaakt en met Pluuke's fusee-tool nieuwe "metaalrubbers" in de draagarmen geperst. De achterste rubbers zagen en voelden nog goed. Mensen wat een verschil :gekte Het is nu weer een massieve voortrein. Nu alleen van de week laten uitlijnen. Ook wil ik eens kritisch naar de achterwielophanging kijken. Iemand ervaring?
Groeten Thomas
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Plaats reactie