Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aangenaam! Andreas is mijn naam.

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Andreas
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:39
Locatie: Utrecht

Aangenaam! Andreas is mijn naam.

Bericht door Andreas »

Mijn naam is Andreas, 32 jaar, Ik woon op dit moment samen met mijn vriendin in Utrecht. Zelf ben ik geboren en getogen in Apeldoorn.
Altijd gewerkt bij financiele instellingen en sinds twee maanden ben ik part time gaan werken en ben net begonnen met een velgen en bandenbedrijfje. Voornamelijk gebruikte velgen en banden, maar ook nieuw uiteraard!

Uiteraard had ik ook een bedrijfsbus nodig en hals over kop heb ik een T4 2.4D (AJA) LWB uit 1998 gekocht. Helaas heb ik nu al de nodige problemen met de bus, zo ben ik eigenlijk op deze site gekomen, waar veel handige tips op staan!
Helaas ben ik niet superhandig, dus helpt een goede vriend mij mee om de problemen op te lossen aan de hand van de tips op deze site.

Hoe de bus er nu uit ziet en wat voor problemen er zijn:

De T4 is oorsprokelijk wit, maar is door de vorige eigenaar bordeaux rood gespoten op een afschuwelijke manier!
Problemen met de versnellingsbak: gaat niet meer in de 5e versnelling,
De vacuumpomp lekt olie?!

Veel op het forum gelezen over de versnellingsbak en binnenkort gaan we de bak aan de zijkant openmaken en de welbekende plastic bolletjes vervangen.
De vacuumpomp is helaas een wat lastiger verhaal, kijk ik naar de type pomp dan lijkt het op die van een AAB motor ipv een AJA.
Dus ik ben nog op het forum aan het zoeken naar de juiste informatie of misschien heeft iemand wel een goed advies.

Wat gaat er nog allemaal gebeuren:

Uiteraard de problemen met de versnellingsbak en de vacuumpomp,
Aangezien mijn broertje bij de Benz dealer werkt laat ik de T4 helemaal overspuiten voor een prikkie. Zelf dacht ik aan de nieuwe Candy white van de VW Amarok.
Bilstein B6 en Eibach veren.
Andere velgen 17 of 18 inch, RH cup ZW4 2 delig 8,5J indien mogelijk.

Alvast bedankt voor de informatie op deze site en ik zal jullie op de hoogte houden van de reparaties etc!

Met vriendelijke groet,

Andreas.
Klein voorraadje, de klassiekers!
Klein voorraadje, de klassiekers!
IMAG0286BB.jpg (10.87 KiB) 667 keer bekeken
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: Aangenaam! Andreas is mijn naam.

Bericht door ardesch 879 »

:wjw
Groetjes Driekus Ardesch
jaccomega
Berichten: 288
Lid geworden op: 22 jul 2011, 14:06
Locatie: Krabbendijke zuidwest

Re: Aangenaam! Andreas is mijn naam.

Bericht door jaccomega »

Welkom, heb je ook een website? heb namelijk nog 2 nieuwe banden nodig :lach
Plaats reactie