Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vanwaar komt de lucht?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

vanwaar komt de lucht?

Bericht door mettesboy »

Hello,

wat ik me afvroeg.
Ik heb een T5 caravelle comfortline dubbele cabine. er zitten verluchtingsroosters in het dak aan de lichtbalken en er is een luchtvoorziening onderaan het tussenschot aan de schuifdeur.
Dit was één van de redenen om de caravelle te kiezen boven een transporter comfortline dubbele cabine.
Er zit echter maar één verdamper in (terwijl de configurator toen 2 verdampers standaard aangaf maar bon)

1) de lucht die uit de hemel komt, vanwaar wordt die aangezogen? De lucht die onderaan kan geblazen worden, wordt blijkbaar achterin de laadruimte aangezogen (en aangezien dit een groot afgescheiden geheel vormt, kan je hiermee in de zomer enkel nogn warmere lucht aanzuigen :nuts
Maar ik heb de indruk dat ik de lucht die bovenaan uit de hemel komt, ook vanuit de laadruimte wordt aangezogen want die lucht is ook altijd 'pokkeheet'
klopt dit?

Ik kan die blazers eigenlijk enkel in de winter gebruiken om het op te warmen precies?


groeten joachim
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: vanwaar komt de lucht?

Bericht door Rafke 108 »

beneden komt idd enkel warme lucht uit want dit is uw bijverwarmer.. die heb ik in zowel mijn T4 als T5 zitten (beiden caravelle), maar bovenaan krijg ik wel coole lucht ze, zelf al staat de ac niet op...
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Plaats reactie