Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Motorlawaai....

vragen over de T4
Plaats reactie
Joppe
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2007, 20:47
Locatie: Deurne - Antwerpen
Contacteer:

Motorlawaai....

Bericht door Joppe »

Hallo beste weetjewellers, ik heb een TD tje 1.9 van 2001, ze is wat ingericht als mobielhomertje, ze heeft altijd wel wat lawaai gemaakt, zeker als ik over de 100 ga, :groteogen voor normale afstanden gaat dit nog wel, maar de radio is dan bv wel niet meer te horen, voor grote afstanden.... :ie
Wij willen dit jaar met busje en bustentje naar de Provence rijden, maar ik zie het niet zitten om met stoppen in men oren naar ginder te rijden.
De kast, inclusief bodem en deuren zijn al helemaal met speciaal ( duur ) spul geïsoleerd, maar het motorcompartiment....daar zie ik niet goed wat ik ermee aan moet... :bonk
Is er soms iemand van jullie die tips heeft welke materialen hiervoor bestaan, waar ik deze kan halen, en waarmee ik mijn busje minder luidruchtig kan maken ?
Alvast mercie
Joppe 686
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Hoi Joppe,

Kijk eens op http://www.akoestiekwinkel.nl, goed spul en uitstekende service. Je kan er ook prima terecht met vragen.
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ Joppe,
hier vind je veel informatie: http://camelot.dyndns.org/diape/html/is ... oleren.htm

en heb je vragen daarover, stuur me dan even een mailtje :knipoog

Kijk ook bij de tips en trucs op deze site
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Joppe
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2007, 20:47
Locatie: Deurne - Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Joppe »

:knipoog
bedankt Peter en Dirk, heb nog vraag over zulke speciale geluidsisolatie, komt deze niet los van de hitte van de motor tijdens het rijden als je die tegen de motorkap hebt gekleefd? En is het resultaat ook goed hoorbaar?
Greetz, Joppe
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Ik heb er nog niet van gehoord dat het loslaat. Die bitumenmatten zijn niet alleen zelfklevend door een lijmlaag (die is alleen voor het 1e aanbrengen), als je het goed verwarmd met een verfstripper dan gaat het zwarte spul zelf ook erg kleven. Laat dan niet meer los! (wel goed ontvettten!) Ik weet niet hoe zacht het wordt als je het dicht bij de (hete) uitlaat plakt. Veel van die producten zijn volgens de beschrijving bedoeld voor motorruimtes. Ik heb zelf alleen het Merford-vibraflex van bitumen gebruikt, de rest vond ik wat te kostbaar. Als geluidabsorberend schuim werkt Reimo Xtrem ook goed en is veel goedkoper.

Update @Peter
hier vind je veel informatie: http://camelot.dyndns.org/diap.....oleren.htm
Stom, had ik tuurlijk ook direct aan moeten denken als regelmatige bezoeker :bonk
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Plaats reactie