Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tip voor de bouwers

vragen over de T4
Plaats reactie
Ger de Groot
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 aug 2009, 22:15

Tip voor de bouwers

Bericht door Ger de Groot »

Hallo .
Tijd niet hier geweest , weer veel te druk met van alles behalve de T4 , zijn door allerlei omstandigheden nog steeds niet klaar met t arme beest .
Hebben van de zomer eindelijk een onderbouw gastank geplaatst , in het midden , en de vulleiding aangepast door de vloer heen.
Is een kleine (platte )ufo tank welke de grondspeling niet verminderd . Zo blijft het reserve wiel op de originele plaats en hebben we ook nog de originele benzinetank aan boord .
Er lag eerst een cilinder tank achterin , maar deze moest eruit aangezien er een Westfalia interieur in moet .
Zijn daar ook mee begonnen, wel lastig als je zo een losse set koopt , weet je niet hoe alles precies heeft gezeten .Andere hindernis is dat er een Reimo dak op zit met iets andere afwerking ,dus e.e.a aanpassen aan de bovenkant van de kasten.
Ook de doorvoer (aan/Afvoer lucht) dooe de vloer moeten uitmeten/zagen. Vuilwater afvoer door de vloer gemaakt met een kogelkraan buiten achter de dorpel zodat je niet in het kastje hoeft te duiken als je moet legen.
Gaan nu met de bedrading aan de gang, zit geen draadboom bij de 2e hands dus dat wordt weer hobbyen , wordt 12V en 220V gescheiden, met scheidingrelais voor de accu's, alles apart gezekerd met ook nog een schakelaar ertussen .
Heb al diverse spullen verzameld o.a. bij Conrad en op Marktplaats.
Zo ben ik mijn verhaal weer kwijt en wens ik jullie veel sleutel en rijplezier toe.
O ja, ook nog een goede site ontdekt voor de liefhebber van allerlei zekeringhouders/connectoren/schakleaars ;
http://www.rdae.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel succes waar je ook mee bezig bent.
Ger
Plaats reactie