Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Leveringsproblemen T5GP DSG

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Leveringsproblemen T5GP DSG

Bericht door JP »

Enige maanden geleden heb ik mijn nieuwe T5GP besteld.
Na een levering van een bus met een verkeerde optie (extra ventilatie roosters) heeft mijn dealer (welke overigens alles super wil regelen!! :jumpklap ) een nieuwe bus besteld.
Aangezien ik toen nog wijzigingen kon aanbrengen heb ik besloten een DSG bak te bestellen.
Nu blijkt er een leveringsprobleem met de DSG te zijn.
Kan een dealer of medewerker van... welke hier actief is dat bevestigen?

De levertijd blijft onbekend, maar nu geeft dat problemen met mijn slottermijn van mijn lease contract, geen groot probleem maar wel vervelend.
Pon geeft niet thuis, VW bank zitten achter hun poen aan (met een nieuw contract met woekerrente), de dealer word door Pon niet geïnformeerd en word door mij onder druk gezet.

Iemand hier die meer van de leveringsproblemen weet?
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Leveringsproblemen T5GP DSG

Bericht door Donald4Motion »

Leveringsprobleem? BS! Misschien heeft je dealer wat vergeten aan te kruisen bij zijn bestelling :winter
Je koopt niet elke dag een andere wagen dus ik zou zeker gaan voor wat je wenst te hebben en niet minder.
schakelen is trouwens erg uit de tijd :knipoog
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: Leveringsproblemen T5GP DSG

Bericht door JP »

Oh maak je geen zorgen, die DSG is besteld en zal er komen, al moet ik tot 2013 wachten :bonk
Met mijn huidige T5 rij ik niet voor lul en met 4 jaar en 105.000km is dit zeker geen wrak :ikrij
Het probleem is alleen dat de levertijd niet aangegeven kan worden door zowel Pon als mijn dealer.

Een voordeel van de lange levertijd is dat ik mijn nieuwe T5gp steeds verder heb kunnen aankleden :lach

Ik ben erbij geweest dat de verkoper de order ingeeft ( nu +/- 5 weken geleden) en dan word gewoon een levertijd van eind februari aangegeven.
Maar aangezien de eerste bus fout was, zonder mijn schuld heeft mijn dealer en pon beloofd er een prioriteit levering van te maken.
Maar nu blijkt er door een tekort of een probleem bij de DSG nog langer te gaan duren.
Maar uitsluitsel krijg ik niet.

Iemand enig idee of en zo ja wat de problemen zijn bij de DSG?
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: Leveringsproblemen T5GP DSG

Bericht door Jay »

inderdaad leveringsproblemen.
De vraag is groter als dat de productie van de DSG versnellingsbakken in Kassel kan leveren.

Die Getriebeproduktion in Kassel, kann wegen der großen Nachfrage nach Direktschaltgetrieben nicht hinterherkommen. Das VW-Getriebeleitwerk in Kassel arbeitet seit Monaten an der Kapazitätsgrenze und darüber hinaus auch an Wochenenden, Feiertagen und in den Werksferien. Die Jahresproduktion wurde innerhalb von zwei Jahren auf voraussichtlich mehr als 1,7 Millionen Getriebe 2011 fast verdoppelt. Volkswagen investiert allein in den kommenden beiden Jahren rund 550 Millionen Euro in den Kapazitätsausbau in Kassel.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: Leveringsproblemen T5GP DSG

Bericht door JP »

Jay schreef:inderdaad leveringsproblemen.
De vraag is groter als dat de productie van de DSG versnellingsbakken in Kassel kan leveren.

Die Getriebeproduktion in Kassel, kann wegen der großen Nachfrage nach Direktschaltgetrieben nicht hinterherkommen. Das VW-Getriebeleitwerk in Kassel arbeitet seit Monaten an der Kapazitätsgrenze und darüber hinaus auch an Wochenenden, Feiertagen und in den Werksferien. Die Jahresproduktion wurde innerhalb von zwei Jahren auf voraussichtlich mehr als 1,7 Millionen Getriebe 2011 fast verdoppelt. Volkswagen investiert allein in den kommenden beiden Jahren rund 550 Millionen Euro in den Kapazitätsausbau in Kassel.
Na ja, beter leveringsproblemen door te grote vraag dan product falen. Dan maar iets langer wachten.
Thanx voor je reactie :toppie
Plaats reactie