Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t5 camperverzekering en toch vaker ( meer KM) rijden

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

t5 camperverzekering en toch vaker ( meer KM) rijden

Bericht door ratlookcalifornia »

Zijn er hier ook weetjewellers die een T5 californiabus ( of zelfbouw) hebben en die er het hele jaar mee rondrijden ? Ik heb mijn huidige zelfbouw gewoon bij Unive verzekerd maar nu ik een veel duurdere california heb besteld ( hoop hem woensdag te gaan halen) vroeg ik me af wat de mogelijkheden om goed en eerlijk verzekerd te zijn tegen een gunstig tarief terwijl ik er dan wel gewoon het hele jaar door mee mag rijden ( ook bij niet recreatief gebruik of tijdens het onderhouden er van....).
Begrijp dat de grotere verzekeraar "op het eiland" er moeilijk over doet als je er OOK gewoon mee rijdt..., althans dat is mij de vorige keer medegedeeld toen ik hem daar wou verzekeren. Iemand tips ?

Thanks, ad
:T54LIFE


P.s. De kilometers zullen niet meer dan 20 à 25000 per jaar zijn zoals het er nu naar uit ziet.....dus niet echt schokkend zou je zeggen...( of je nou recreatief bezig bent of een rondje "om de kerk rijdt " :nuts )...
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: t5 camperverzekering en toch vaker ( meer KM) rijden

Bericht door Gerard 136 »

Ik (en vele anderen) rijden het hele jaar met de Cali. En daar heeft mijn verzekering geen probleem mee. Als ik meer dan 20.000 km p.j. rij geef ik dat op en betaal ik een toeslag. Het lijkt me trouwens erg moeilijk om een onderscheid te maken tussen b.v. gepensioneerde jaar camperaars, iemand die elke vrij minuut erop uit trekt of iemand die er ook mee op visite gaat enz. Waar ligt de grens?
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: t5 camperverzekering en toch vaker ( meer KM) rijden

Bericht door ratlookcalifornia »

Bedankt,
Ik heb dit nu ook met de T5 zelfbouw denk ik ( hoewel gewoon volle mep betalen...) ,maar ik vroeg me af waar het dan ( iets goedkoper gezien de hogere waarde van de california) kan zodat ik niet veel duurder uitkom ( wil ook nog op pad kunnen dit jaar. :nuts )... Heb net de ANWB aan de lijn gehad en die doen er helemaal niets mee omdat het een camper is ( die voor "normaal gebruik" gebruikt kan worden )...kortom : niet te verzekeren :bonk . :politie
Bij mijn huidige verzekering betaal ik gewoon voor een T5 bus met extra waarde ( taxatie) maar dat is best fors als je de waarde van de california daar in meeneemt.
Ik rij niet veel ( net als die oudjes) , hooguit 20 à 25000 totaal inclusief campergebruik. Heb je voor mij een verzekeraar waar ik eens heen kan bellen met mijn verzoek ?


M.v.g. Ad
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: t5 camperverzekering en toch vaker ( meer KM) rijden

Bericht door vw_camper »

Ik heb mijn T4 California via de NKC verzekerd, goed en goedkoop volgens mij.
http://www.nkc.nl/index.php?cms%5BcategoryID%5D=269
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: t5 camperverzekering en toch vaker ( meer KM) rijden

Bericht door ratlookcalifornia »

vw_camper schreef:Ik heb mijn T4 California via de NKC verzekerd, goed en goedkoop volgens mij.
http://www.nkc.nl/index.php?cms%5BcategoryID%5D=269
Thanks,...
Dat lijkt me ook een goede optie, heb net geprobeerd te bellen maar ze waren al gesloten. Morgen nog even een belletje doen om te zien wat het verschil is met Unive qua voorwaarden eisen..... :wjw
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: t5 camperverzekering en toch vaker ( meer KM) rijden

Bericht door Gerard 136 »

Mijn verzekering is Aveco.
Ze verplichten wel een Bearlock slot, maar dat zou ik een dure Cali toch wel doen...
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: t5 camperverzekering en toch vaker ( meer KM) rijden

Bericht door ratlookcalifornia »

Gerard 136 schreef:Mijn verzekering is Aveco.
Ze verplichten wel een Bearlock slot, maar dat zou ik een dure Cali toch wel doen...

Ondanks de extra kosten toch ook maar op voorhand in laten bouwen......zou er wel erg van balen als ie weg blijkt te zijn...... dus dat is geen belemmering. Ik hou Aveco even in gedachten als NKC niets blijkt te worden, bedankt !
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: t5 camperverzekering en toch vaker ( meer KM) rijden

Bericht door Giel »

Mijn bus is momenteel nog een personenbus, maar als hij is omgebouwd naar camper ben ik van plan met http://www.camperverzekering.nl" onclick="window.open(this.href);return false; in zee te gaan
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: t5 camperverzekering en toch vaker ( meer KM) rijden

Bericht door ratlookcalifornia »

Denk dat het uiteindelijk n.a.v. mijn telefoontjes van vandaag de NKC gaat worden, gezien de vele voordelen en geen beperkingen. Wel effe lid worden maar ook de site ziet er leuk uit met allerlei voordelen en tips..,.....morgen op pad om de cali op te halen :gekte


:T54LIFE
Plaats reactie