Bij het vervangen van een slangetje wat bijna door was gesleten nippel van N75 (bovenste) afgebroken.. Is het slim om een nieuwe te kopen of is een tweedehandse goed genoeg??
Ook constateerde ik wel een hele loszittende turboaanzuigbuis (074129715F) op de turbo. Er zit wel een rubberring op de turboaansluiting maar wat nu te vervangen de pakking of de buis?? Of hoort er gewoon een hoop speling op. Trekt die turbo toch een hoop ongefilterde valse lucht?
Groetjes Thomas
ACV
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Endebendebus schreef:Bij het vervangen van een slangetje wat bijna door was gesleten nippel van N75 (bovenste) afgebroken.. Is het slim om een nieuwe te kopen of is een tweedehandse goed genoeg??
Ook constateerde ik wel een hele loszittende turboaanzuigbuis (074129715F) op de turbo. Er zit wel een rubberring op de turboaansluiting maar wat nu te vervangen de pakking of de buis?? Of hoort er gewoon een hoop speling op. Trekt die turbo toch een hoop ongefilterde valse lucht?
Groetjes Thomas
ACV
Wat betreft de aanzuigbuis : je kan er een nieuwe O-ring opzetten ,en voor de zekerheid ook een slangklem op de buis zetten , dan dicht het zeker terug af .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Bizar, heb gisteren ook de slangen gedaan, en ook bij mij is er een buisje afgebroken, bij mij 2e van onder.
Heb buisje met 5mm ingeboord(voorzichtig, klein stukje) daardoor kan je hem makkelijker lijmen.
Dat van die aanzuigbuis, ook bij mij zit hij los, slangenklem gaat ook niet lukken, buis is hard plastic. Denk dat ik iets maak van rubber of zo.
Succes
Zwarte transporter T4 2.5tdi 2001 (rijdt nu in Polen rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
Jefta schreef:Bizar, heb gisteren ook de slangen gedaan, en ook bij mij is er een buisje afgebroken, bij mij 2e van onder.
Heb buisje met 5mm ingeboord(voorzichtig, klein stukje) daardoor kan je hem makkelijker lijmen.
Dat van die aanzuigbuis, ook bij mij zit hij los, slangenklem gaat ook niet lukken, buis is hard plastic. Denk dat ik iets maak van rubber of zo.
Succes
Dat is zeker bizar!! Het was N75 afbreekdag of zo !
Die aanzuigbuis dacht ik de rand die over de turbo valt een keer of wat een cm in te zagen zodat ie wat ruimte krijgt om samengeknepen te worden door een klem.
Heb je een pijpje in het uitgeboorde pijpje gebracht als een soort "stand" of zo of heb je hem koud gelijmd? Is dat dan sterk genoeg??
Groetjes Thomas
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Door een klein stukje te boren, kan je het afgebroken stukje inschuiven. volgens mij moett hij dan met wat sec lijm blijven zitten.
Zwarte transporter T4 2.5tdi 2001 (rijdt nu in Polen rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
Gelukt!
Balpenvullingbuisje (bovenste stukje) is precies 3mm. Met 3mm boortje heel voorzichtig buisje aan beide kanten van de breuk ruimen en dan balpenbuisje erin lijmen. Als een "stand" zeg maar. Ik heb een drupje polyesterhars gebruikt. Komt verder geen kracht op. Tenminste als je er niet aankomt.
Scheelt weer 130 euri
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Jefta schreef:Dat van die aanzuigbuis, ook bij mij zit hij los, slangenklem gaat ook niet lukken, buis is hard plastic. Denk dat ik iets maak van rubber of zo.
Succes
Er rijden er zo (met een extra slangklem)nochtans al heel veel rond hoor
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Jefta schreef:Dat van die aanzuigbuis, ook bij mij zit hij los, slangenklem gaat ook niet lukken, buis is hard plastic. Denk dat ik iets maak van rubber of zo.
Succes
Er rijden er zo (met een extra slangklem)nochtans al heel veel rond hoor
met een fatsoenlijke slangklem knijp je de buis zo om inzuigopening van de turbo vast. geen enkel probleem. Inzagen is ook niet nodig, nieuwe o-ring ook niet.
Jefta schreef:Dat van die aanzuigbuis, ook bij mij zit hij los, slangenklem gaat ook niet lukken, buis is hard plastic. Denk dat ik iets maak van rubber of zo.
Succes
Er rijden er zo (met een extra slangklem)nochtans al heel veel rond hoor
met een fatsoenlijke slangklem knijp je de buis zo om inzuigopening van de turbo vast. geen enkel probleem. Inzagen is ook niet nodig, nieuwe o-ring ook niet.
inderdaad
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper