Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Electrisch aansluiten standkachel

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Electrisch aansluiten standkachel

Bericht door Endebendebus »

Hoi,
Ik heb een vraag voor de electrisch techneuten... Ik heb een ombouwset zuheizer(D3Wz) naar standkachel, maar nu wil ik als het ff kan deze laten draaien op de HH accu. In het schema (bijgeleverd door Eberspacher) blijft de voorverwarmer in standkachelmodus stroom pakken van de startaccu. Nu is het zo dat ik de stoomvoorziening naar de kachel wel kan onderbreken en permanent op de HH accu plaatsen, maar het stuurapparaat stuurt ook de ventilator aan en die houden dan spanning van de startaccu.
Hoe dit nu het beste aan te pakken? Is dit al uitgevonden door iemand?
Groeten Thomas :zwaai
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Electrisch aansluiten standkachel

Bericht door Oskar 725 »

Gewoon de voeding van de ombouw set van de HH accu halen. In standkachel functie haalt ie dan zijn spanning daarvandaan, en in zuheizer functie van de startaccu.(als ik het schema goed in mijn hoofd heb zitten).
Wil je je ventilator ook op de HH accu in standkachel functie moet je met een relais gaan werken. :werkaanT4
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Electrisch aansluiten standkachel

Bericht door Endebendebus »

Hoi Oskar, De kabelboom wordt onderbroken door het stuurapparaat van de standkachel eigenlijk schakelt hij alleen. Als ik de voeding van de standkachel (stuurapparaat) pakt de D3 toch nog stroom van de startaccu. :nuts Of ik begrijp het niet ganz gut.
In elk geval bedankt voor je reactie :toppie
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Plaats reactie