Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

deurrubbers vastplakken

vragen over de T4
Plaats reactie
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

deurrubbers vastplakken

Bericht door Pieter E »

Ha allemaal,

Even een korte vraag: ik moet de rubbers van de schuifdeur van de dubbele cabine opnieuw vastplakken want die beginnen langzaamaan los te hangen. Kunnen jullie me een goede lijm aanbevelen om deze weer mee vast te plakken, zodat dit geen terugkerend karwei wordt :knipoog

Hebben jullie ook een tip waarmee of ik het oppervlak eerst met een goedje schoon moet maken? Ik heb iemand ooit eens over remmenreiniger gehoord, maar dat is niet in de buurt te krijgen. Zijn hier ook andere (beter) verkrijgbare middeltjes voor? Zoals je hoort advies gevraagd voor iemand niet niet vaak sleutelt :knipoog dus ik hoop dat jullie wat tips hebben.

Alvast bedankt!

Pieter
Gebruikersavatar
mptje
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 sep 2011, 13:27
Locatie: zuidlaren

Re: deurrubbers vastplakken

Bericht door mptje »

Gebruik een goede kontaktlijm ( ff kijken bij de bouwmarkt op de lijmwijzer )
Ontvetten met wasbenzine is afdoende en beschadigd ook niks.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: deurrubbers vastplakken

Bericht door Multivan Generation »

kun je er een foto van plaatsen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: deurrubbers vastplakken

Bericht door Pieter E »

mptje: bedankt, ik haal morgen uit mn werk denk ik even bison kombipower 2 componenten lijm, die kwam uit de lijmwijzer van bison.

multivan: ik zal morgenochtend even kijken, ik wil eigenlijk de schuifdeur niet onnodig openen om het daarmee niet erger te maken. Van binnenuit kan je echter ook al wat zien.
Gebruikersavatar
mptje
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 sep 2011, 13:27
Locatie: zuidlaren

Re: deurrubbers vastplakken

Bericht door mptje »

Let er wel op bij kontaktlijm ,dat beide oppervlakken worden in gesmeerd en pas samenvoegen als de lijm droog aan voelt. veel succes
Pieter E
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 aug 2010, 14:01

Re: deurrubbers vastplakken

Bericht door Pieter E »

mptje: bedankt voor de tip, ik ben gisteren aan de slag gegaan en de rubbers zitten er weer netjes op. Uiteindelijk bleek het rubber niet zozeer los te zitten, als wel platdrukt waardoor het onder de deur uitkwam. Ik heb de rubber strip weer vastgelijmd en het rubber zit weer dubbelgevouwen zoals het hoort! Bedankt!
Plaats reactie