Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

drukventiel koelvloeistof

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gwillem
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2012, 14:56

drukventiel koelvloeistof

Bericht door gwillem »

Hoi vanuit Iran! Met veel succes hier aangekomen, iedere Iranier wil met onze T4 op de foto want dit soort busjes heb je hier niet. Hij heeft het prima gehouden, alleen de dynamo sneuvelde een paar dagen terug. Maar ik vond een jongen die de hele dag door Teheran heeft gecrossed op een brommertje voor een nieuw onderdeel en uiteindelijk heeft hij er een gevonden, joepie ;) Dat gaat toch beter dan van een hellinkje af starten...

Maar nu mijn vraag. Ik verlies behoorlijk veel koelvloeistof, moet iedere 100 km er een glas bijmikken. Nu is het behoorlijk warm (woestijn) en mijn temperatuurmeter is stuk. Als ik na een stukje rijden voorzichtig de dop van het reservoir draai, begint hij opeens te borrelen (dat lijkt me normaal) maar dan loopt er zichtbaar koelvloeistof uit aan de onderkant bij een wit pinnetje. Is dat een lek of zit het overdrukventiel inderdaad aan de onderkant (achter) van het bolvormige reservoir? Moet ik me zorgen maken?

Hartelijke groeten!
Willem
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: drukventiel koelvloeistof

Bericht door Herman744 »

Hoi,

Overdrukventiel zit volgens mij boven aan de achterkant. 2 openingen. Als je de dop eraf draait zie je onderin de ring waarin de dop geschroefd zit een opening. Als de druk te hoog wordt, wordt daardoor de vloeistof naar buiten gedrukt. Dat loopt uiteraard naar de onderkant en lijkt dan onderuit te lopen. Misschien je thermostaat defect.

Groet naar het verre Iran.

Herman744
Plaats reactie