Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

binnenbekleding schuifdeur demonteren

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

binnenbekleding schuifdeur demonteren

Bericht door VWT4 »

Ik zie dat deze bij onze camper het paneel niet goed aansluit aan de boven/achterzijde bij het raam en wil hem daarom opnieuw vastzetten voordat het deurrubber nog verder beschadigd.
Moet ik ergens op letten zodat het paneel en of klemmen afbreekt, of te wel waar zitten de bevestigingen?
Laatst gewijzigd door VWT4 op 28 apr 2012, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: binnenbekleding schuifdeur demonteren

Bericht door Leo45 »

http://www.t4-wiki.de/wiki/Verkleidung

Hier staat een goede beschrijving met plaatjes, denk aan de klips dat ze niet afbreken.

succes

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: binnenbekleding schuifdeur demonteren

Bericht door VWT4 »

Leo45 schreef:http://www.t4-wiki.de/wiki/Verkleidung

Hier staat een goede beschrijving met plaatjes, denk aan de klips dat ze niet afbreken.

succes

Leo
Bedankt Leo,

zodra het weer licht is en er even wat tijd vrijkomt ga ik ermee aan de slag, zo te zien aan de afbeelding is de achterste klem net al in deze beschrijving bij mij ook uit de bekleding gekomen jammer dat daar nu net geen detail foto van is.
Als ik het goed begrijp is deze gelijmd, ik zou dus met een beetje sikaflex van bovenaf er wel bij kunnen en dan de bekleding onder druk weer op zijn plaats zetten tot het gedroogd is.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: binnenbekleding schuifdeur demonteren

Bericht door Leo45 »

Yep, ik heb het gewoon met bisontix weer aanelkaar gezet. Ik heb bij mijn laatste twee campers allebei die extra handgreep erop gezet dan moet je elke keer die clips weer vastzetten. Het lijkt erger dan het is en een paar minuutjes werk om de bekleding eraf te krijgen. Het gaat overigens beter als je de hele binnenkant eraf haalt dan kan je alle clips rustig lijmen en zonder spanning laten drogen.

succes

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: binnenbekleding schuifdeur demonteren

Bericht door Multivan Generation »

Kijk waar alle clips zitten en plak daar aan de zichtkant dan even wat tape op,
zodat je precies weer, waar je er tegen moet drukken..
Maakt het net even gemakkelijker met terugplaatsen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: binnenbekleding schuifdeur demonteren

Bericht door VWT4 »

Inmiddels het paneel geheel verwijdert en 2 clips aan paneelzijde opnieuw gelijmd met tix, echter na 6 uur drogen laat er toch weer 1 los (rechter bovenhoek) dit ondanks het opschuren van de kunststof clip welke vanaf de fabriek al geen juiste hechting heeft gehad. Er zat ook geen lijmrestant op de clip alleen maar op het paneel (nu wel op beide zijden). Vannacht maar even langer drogen en de spanning uit het paneel gehaald door hem terug "buigen" zodat hij niet zo onder spanning staat en een extra bumpertape in het midden waardoor de plaat niet hol gaat trekken bij het aanduwen in het midden, dit paneel zal al geruime tijd scheef hebben gezeten.

Voor de geïnteresseerden, de wiki had geen foto van het paneel met de posities van de clips :
Afbeelding

Bovenin zitten 4 uitsparingen voor metaal clips, echter in ons model worden maar 2 gebruikt. De clips zitten "vast" in uitspringen net onder het raam, er kunnen bij onze camper ook niet meer dan 2 in.

Moet wel zeggen dat het paneel niet erg degelijk (VW) geplaatst en vormgegeven is, de clips zullen dus snel los kunnen breken, de 2 originele schroeven zijn veel te lang en eigenlijk er een beetje bij geknutseld. Het paneel is standaard een rammelplaat, daar heb ik inmiddels al wat aan gedaan. Tevens valt nu op dat het slot niet goed functioneert zonder gemonteerd paneel. Ook is de afwerking aan de binnenzijde van de deur niet solide en ook niet geïsoleerd.
Plaats reactie