Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koppelingset

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
matsumeT4
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 mei 2007, 09:51

Koppelingset

Bericht door matsumeT4 »

Mijne Heren,

Ik heb het forum door lopen spitten, maar ben een beetje het overzicht kwijt!
Ben in het bezit van een T4 88pk met motor code AJT uit het jaar 2001, en deze heeft een nieuwe koppeling nodig.
Klopt het als ik de Valeo set bestel, met bestelnummer 835003 dat dit netjes gaat passen, of heb ik het dan verkeerd?
Mocht er iemand zijn met een goed en betaalbaar alternatief, dan hoor ik dat graag.

Koppelingsset Motorcode: AJT
aandrijving: handgeschakeld, Type versnellingsbak: DUH,EWA, D1: 228 mm, D2: 228,6 mm, Aantal tanden: 28, Spiebaan: 20,4, 22,1, Versie: DBR, aanvullende artikelen / aanvullende informatie 2: met vliegwiel
- Kit 4P (3-Delige Koppelingsset & Vliegwiel)

Alvast bedankt,

Groetjes Alex
mi waka nanga tu foetoe
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Koppelingset

Bericht door Geert G »

Dit is dus het Valeo ombouwkitje naar vast vliegwiel.
Ben niet zo kapot van Valeo, de kwaliteit van de componenten wisselt nog al eens.

Waarom zet je er geen Sachs in van een 102PK TDI? motorcode ACV
Deze heeft een zwaardere drukgroep, dan de 88PK uitvoering.
En het past gewoon.

Gr, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33926
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Koppelingset

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb dit er in:

Er zit nu bij ons een nieuwe zwaardere koppeling in die samengesteld is uit meerdere componenten. Een koppelingsplaat van Sachs voor de 102 pk TDI(heavy duty uitvoering), een drukgroep van LUK (voor de 102 pk TDI) met als Sachsnummer: 3082 639 202 en als LUK-nummer: 122 0215 11 (ik denk dat Sachs hem bij LUK inkoopt), en ook een nieuw druklager, je bent dan toch bezig, en voorkomen is beter als genezen; het is de extra kosten waard.

is de moeite waard..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
matsumeT4
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 mei 2007, 09:51

Re: Koppelingset

Bericht door matsumeT4 »

Heren,

Dank voor de reacties, en de goede adviezen.

Dus als ik goed begrijp, heb ik de goede set bedacht?

Het is zo dat er nu 200K kilometer op staat, ben blij als er met de valeo set nog 60.000 wordt gereden, daar ik een lease auto van de zaak heb gekregen, en als we kijken naar de kosten, we met deze auto de meesten kilometers gaan maken.

Dus als ik naar de kosten kijk, kan ik weg komen met de valeo set, betaalbaar en redelijke tot goede kwaliteit?

Graag nog even jullie advies, en nogmaals bedankt.

Groetjes Alex.
mi waka nanga tu foetoe
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: Koppelingset

Bericht door Geert G »

matsumeT4 schreef:Heren,

Dank voor de reacties, en de goede adviezen.

Dus als ik goed begrijp, heb ik de goede set bedacht?

Het is zo dat er nu 200K kilometer op staat, ben blij als er met de valeo set nog 60.000 wordt gereden, daar ik een lease auto van de zaak heb gekregen, en als we kijken naar de kosten, we met deze auto de meesten kilometers gaan maken.

Dus als ik naar de kosten kijk, kan ik weg komen met de valeo set, betaalbaar en redelijke tot goede kwaliteit?

Graag nog even jullie advies, en nogmaals bedankt.

Groetjes Alex.
@ matsumeT4
Als je bovenstaande antwoorden van Peter & mij goed leest, zijn we allebei niet kapot van de kwaliteit van Valeo.
Het antwoord op jou vraag is dus...........Nee, je hebt niet de goede set bedacht. (redelijk direct, maar goed bedoeld)
Peter heeft hetzelfde setje erin zitten als ik, van Sachs.
Dus compleet met 2-massa vliegwiel.
Onderdeel nummer: SACHS 2289 521 002

@ Peter, inderdaad staat hier LUK op, het verwonderde mij toendertijd ook al........ ik had dezelfde gedachte als jij.

Gr, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
matsumeT4
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 mei 2007, 09:51

Re: Koppelingset

Bericht door matsumeT4 »

Als je bovenstaande antwoorden van Peter & mij goed leest, zijn we allebei niet kapot van de kwaliteit van Valeo.
Het antwoord op jou vraag is dus...........Nee, je hebt niet de goede set bedacht. (redelijk direct, maar goed bedoeld)
Peter heeft hetzelfde setje erin zitten als ik, van Sachs.
Dus compleet met 2-massa vliegwiel.
Onderdeel nummer: SACHS 2289 521 002

@ Peter, inderdaad staat hier LUK op, het verwonderde mij toendertijd ook al........ ik had dezelfde gedachte als jij.


Dank je wel voor het goede advies,

Maar waar ik misschien wat onduidelijk in ben, is dit wel de correcte set die in de bus gemonteerd kan worden?

Ben het met je eens dat de SACHS beter is, alleen heeft de portemonnee er een beetje moeite mee, het moet er ook nog ingezet gaan worden door derden,( heb zelf niet de plaats om dit te doen), moet ergens water bij de wijn doen!
Ga er eens goed over na denken. :ie

Groetjes Alex,
mi waka nanga tu foetoe
Plaats reactie