Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ws-autoteile

vragen over de T4
Plaats reactie
Danny_California
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 aug 2012, 20:37

ws-autoteile

Bericht door Danny_California »

Aangezien ik binnenkort mijn remschijven en blokken wil vervangen heb ik al het e.e.a. hier op het forum daarover gelezen. Voor wat ik begrijp bevallen Zimmermann sport schijven erg goed. Die wil ik er dan ook opzetten i.c.m. ATE of TRW blokken.

Nu heb ik op de volgende link de zimmermann schijven gevonden, maar ik vroeg me af of iemand het bedrijf ws-autoteile kent of wellicht waar ik het anders beter zou kunnen kopen.
http://www.ws-autoteile.com/Ersatzteile ... 25676.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder moet ik nog even kijken voor de blokken want volgens mij heb ik op mijn California 2.4 d uit 1991 geen slijtingsindicator, maar dat moet ik nog even controleren.

Greetz,
Danny
California 2.4 d 1991
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: ws-autoteile

Bericht door DNS »

Ik ken het bedrijf niet, maar ze verkopen gewoon via Ebay.de (waarschijnlijk heb je ze ook daar gevonden? :knipoog )

Als je ze vervolgens via Ebay koopt en met PayPal betaalt, ben je gewoon gedekt voor oplichting, etc., dus dat moet geen probleem zijn. Goedkoper heb ik ze daar ook niet gezien. Zag dat ze er ook blokken hebben (van o.a. Zimmermann), dus dat zou evt. ook schelen in de verzendkosten.

Mijn Zimmermann schijven heb ik vorig jaar via exclusive-parts24 gekocht en die waren toen met een paar dagen binnen, maar ik zag zo snel geen schijven voor het model tot 95 helaas.

Zag wel dat de achterschijven bijna 2 tientjes duurder zijn nu :ie , maar destijds was ik bij hun voor een set schijven achter+voor het goedkoopst uit.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10831
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: ws-autoteile

Bericht door Pascal-141 »

Danny_California schreef:Aangezien ik binnenkort mijn remschijven en blokken wil vervangen heb ik al het e.e.a. hier op het forum daarover gelezen. Voor wat ik begrijp bevallen Zimmermann sport schijven erg goed. Die wil ik er dan ook opzetten i.c.m. ATE of TRW blokken.

Nu heb ik op de volgende link de zimmermann schijven gevonden, maar ik vroeg me af of iemand het bedrijf ws-autoteile kent of wellicht waar ik het anders beter zou kunnen kopen.
http://www.ws-autoteile.com/Ersatzteile ... 25676.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder moet ik nog even kijken voor de blokken want volgens mij heb ik op mijn California 2.4 d uit 1991 geen slijtingsindicator, maar dat moet ik nog even controleren.

Greetz,
Danny
De advertentie geeft aan dat het gaat om geventileerde schijven .
Ben je wel zeker dat jouw 2,4d uit '91 geventileerde schijven heeft , en niet de vaak voorkomende volle schijven van een pré '96 ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Danny_California
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 aug 2012, 20:37

Re: ws-autoteile

Bericht door Danny_California »

sorry voor de late reactie..
Maar er zitten echt geventileerde schijven onder.
Voor zover ik gelezen heb zijn de 14" uitgevoerd met massief en de 15" uitgevoerd met geventileerd (voorzijde).
Bij mijn California (2.4d '91) met 15'" wielen zitten er voor dus geventileerde schijven onder en achter trommelremmen.

Vandaag heb ik de remblokken vervangen. Ik wilde in eerste instantie schijven en blokken doen, maar de schijven waren eigenlijk nog wel goed. Dus die heb ik voor nu even laten zitten.
California 2.4 d 1991
Plaats reactie