Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Optrekken Camper T4 met hoogdak

vragen over de T4
Plaats reactie
Evenkijken
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2012, 09:38

Optrekken Camper T4 met hoogdak

Bericht door Evenkijken »

Hoi,

Ik heb een Camper T4 met hoogdak (1995) (2.4 diesel) op het oog.
Gisteren heb ik een proefrit gemaakt.

Het viel me op dat de camper in de eerste versnelling maar langzaam optrekt en weinig power heeft.
Volgens de verkoper is dit normaal bij dit soort diesel-bussen. Ik heb echter nog in geen andere T4 gereden, dus ik weet niet of dit normaal is.

Zijn er ervaringsdeskundigen aanwezig?
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Optrekken Camper T4 met hoogdak

Bericht door DNS »

Allereerst welkom op het forum :wjw

Zelf heb ik (in een grijs verleden) een keer proefgereden in een 2.4D. Deze zijn inderdaad niet bepaald snel, maar wel heel degelijk. Voor mij was het 'langzame' een reden om er van af te zien (en een 2.5 op LPG te kopen), maar dat moet het budget natuurlijk wel toestaan. Er zijn echter velen erg tevreden met de 2.4, maar je moet er wel aan wennen. :peace

Van het hoge dak heb je eigenlijk alleen last bij hogere snelheden; voor het optrekken maakt het niet zoveel uit (of je moet behoorlijk sterke wind tegen hebben :knipoog ). Wat natuurlijk wel een rol speelt is de camperinrichting. Mocht dat een 'luxe' camper zijn met veel inbouw, zal de motor natuurlijk wat meer moeite hebben om het geheel in beweging te krijgen.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Optrekken Camper T4 met hoogdak

Bericht door rick_k »

Moet je voor de gein eens een 2.4 met minigraver erachter proberen... Menig vrachtauto trekt je er dan vierkant uit...

2.4 zijn wel degelijk, als je de pomp niet te ver opendraai. Onze 2.4 stond redelijk rijk voor de aanhanger. Hij liep 1:10 leeg en 1:6 met aanhanger... Ook de heuvel op was het volledig zwart in de buitenspiegel...

Maar het zijn echt geen racemonsters nee, dus heel gek is het niet.

mvg Rick
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Optrekken Camper T4 met hoogdak

Bericht door matje86 »

Evenkijken schreef:Hoi,

Ik heb een Camper T4 met hoogdak (1995) (2.4 diesel) op het oog.
Gisteren heb ik een proefrit gemaakt.

Het viel me op dat de camper in de eerste versnelling maar langzaam optrekt en weinig power heeft.
Volgens de verkoper is dit normaal bij dit soort diesel-bussen. Ik heb echter nog in geen andere T4 gereden, dus ik weet niet of dit normaal is.

Zijn er ervaringsdeskundigen aanwezig?
met een camper heb je geen haast, maar maak je km dus 2.4 is daar uitermate geschikt voor
heb je wel haast dan kan je beter kiezen voor een 102 pk zoals ik :lach :ie :jump :love
Bijlagen
2012-08-26 18.22.48.jpg
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie