Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lekkage rijderskant

vragen over de T4
Plaats reactie
Malvlex
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 okt 2012, 18:39

Lekkage rijderskant

Bericht door Malvlex »

Hoi Weetjewellers,

Er is al heel wat afgestruind op internet maar helaas niet zo veel gevonden dus vandaar hier maar even het probleem.

Sinds een tijdje merken we dat de vloer aan de berijderskant drijfnat wordt als er flinke neerslag is gevallen. Nu vonden we op Google wel iets dat het probleem aankaart; afvoergaatjes op het dak (voor en achter, links en rechts) zouden verstopt moeten zijn. Echter, ik heb die afvoergaatjes nergens kunnen vinden.

Kent iemand dit probleem en is er een oplossing voor? Liefst repareren we dit zo snel mogelijk om ergere schade zoals roest te voorkomen.

Groetjes!
Bijlagen
Lekkage foto 1
Lekkage foto 1
Lekkage foto 2
Lekkage foto 2
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Lekkage rijderskant

Bericht door René »

Mogelijk kit weg en een lekje bij thv je voorrraam?
Aan de 1e foto te zien komt het van boven.
Check ook even of alle rubbers in het schutboard aanwezig zijn.

Grtzzz Rene
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Lekkage rijderskant

Bericht door matje86 »

ik zou zeggen kijk je dak rubbers na, of dat je de bekleding van je dak er tussen zit(wel handig als je er bij zet dat het over een camper gaat met hefdak. bron : viewtopic.php?f=11&t=41041" onclick="window.open(this.href);return false; )
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Malvlex
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 okt 2012, 18:39

Re: Lekkage rijderskant

Bericht door Malvlex »

Berrie en Rene schreef:Mogelijk kit weg en een lekje bij thv je voorrraam?
Aan de 1e foto te zien komt het van boven.
Check ook even of alle rubbers in het schutboard aanwezig zijn.

Grtzzz Rene
Daar dacht ik ook al aan, maar dan zou je zeggen dat het gedeelte bij de pedalen ook nat wordt. Maar ik ga het nogmaals even checken. Dank voor je antwoord in ieder geval.
matje86 schreef:ik zou zeggen kijk je dak rubbers na, of dat je de bekleding van je dak er tussen zit(wel handig als je er bij zet dat het over een camper gaat met hefdak. bron : viewtopic.php?f=11&t=41041" onclick="window.open(this.href);return false; )
Oh ja, vergeten te vermelden! :muur

Eerst maar eens alle rubbers checken. Zal nog even duren aangezien ik de komende paar dagen niet thuis ben. Maar t.z.t. zal ik eens updaten.
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: Lekkage rijderskant

Bericht door Jos M »

Kijk ook eens naar doorvoer rubber waar draden van centrale deurvergrendeling en spiegels doorheen lopen, temiste als dit er op zit. Kan ook lekage raamkit zijn, maar dit is al geopperd.
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Lekkage rijderskant

Bericht door m.c van den berg »

Kijk eens naar de bevestiging van de ontgrendeling van de moterkap. vorige bus had ik daar lekage, rubbere ring er achter en klaar. :toppie komt door vuil en dan sijpeld water via de schroef naar binnen.

Als je mat weg trekt kun je voelen waar het nat is daar onder, oude kranten er onder, regelmatig verversen. en zo ben ik er achter gekomen waar het water vandaan kwam.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Lekkage rijderskant

Bericht door odorf »

Mogelijk ook lekkage op de naad tussen zijpaneel en dak.
Deze naad gaat bij de aansluiting van de voorruit nogal eens roesten en het water komt dan ter hoogte van je linkerknie naar beneden.
Peuter je voorruitrubber ter hoogte van de grote ribbel in het dak eens wat los. (Daar waar bij een California de zwarte stukken zijn ingeplakt.)
Als het rondom de raamrand daar roestig is is het grote kans dat dat de boosdoener is.

Zie ook:
viewtopic.php?f=12&t=31508&p=233438&hil ... en#p233412
Geldt voor een California, maar in mindere mate ook voor een gewone T4

Succes met het vinden van deze lekkage! :nuts

Groet,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
WillemA
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2013, 10:38

Re: Lekkage rijderskant

Bericht door WillemA »

Bij een aantal automerken, waaronder VW kunnen er bladeren etc. onder de ruitenwisser het afvoergat verstoppen.
Het gedeelte onder je ruitenwissers loopt dan over en dat merk je dan aan lekkage links en rechts onder het dashboard.

Met de motorkap geopend kun je helemaal links en rechts de bladeren weghalen en het afvoergaatje weer vrijmaken.
even doorspoelen met water en dat loopt dan weer in de wielbak boven de voorwielen weg.

Suc-6 WillemA
Malvlex
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 okt 2012, 18:39

Re: Lekkage rijderskant

Bericht door Malvlex »

Twee weken geleden zijn we er per ongeluk achter gekomen dat de voorruit niet goed in de rubbers zat. De T4 is een jaa rof 4 geleden opnieuw gespoten en waarschijnlijk is toen de voorruit niet goed ingezet. Nu bleek dat als er met een compressor van binnenuit geblazen werd (A-stijl rijderskant) de lucht buiten gewoon te voelen was. Vorige week is er dus een nieuwe ruit ingezet en helemaal gecontroleerd. Nu is het afwachten of het nog gaat lekken maar de hoop is dat dit de oorzaak van het lek was.
Plaats reactie