Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gaskabel demper

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lammersj
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 mar 2013, 08:55
Locatie: Wijhe
Contacteer:

gaskabel demper

Bericht door lammersj »

Hallo,
ik ben nieuw op dit forum en in het bezit van een T4 uit 1996. Een transporter die later is omgebouwd tot camper met oa een reimo hefdak. De motor is een 1.9 TD (ABL is volgens mij het type). De bus reageert nogal traag op het gaspedaal, met andere woorden het duurt even voordat de motor op toeren komt. Ook komt het gaspedaal niet helemaal terug in nul-stand.
Volgens verschillende beschrijvingen oa op dit forum zou de gaskabel uitgerust moeten zijn met een dempertje, maar is kan die nergens vinden. Kan iemand mij zeggen waar die gemonteerd zou moeten zitten ?

groet
Hans
Deventer
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: gaskabel demper

Bericht door Harry 341 »

Ik denk aan het bekende kwaaltje,roest tussen binnen en buitenkabel...remedie...loshalen en er kruipolie in laten lopen..
Er zit aan de vóórkant van de brandstofpomp een schokdempertje...maar of dat iets met gaskabel te maken heeft?
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10831
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: gaskabel demper

Bericht door Pascal-141 »

Inderdaad ; net zoals Herry zegt :
-gaskabel controleren (en eventueel smeren)
-of het schokdempertje bij de pomp begint vast te zitten (je kan dat controleren door het schokdempertje eens te verwijderen ,en dan eens gas geven .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: gaskabel demper

Bericht door Herman744 »

Hoi,

Volgens mij zit die demper onder de motorkap op de plek waar de kabel vanuit het interieur de motorruimte in komt. Er zijn overigens ook gaskabels zonder demper in omloop. Misschien zit er zo een bij jouw bus gemonteerd.

Herman744
Gebruikersavatar
lammersj
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 mar 2013, 08:55
Locatie: Wijhe
Contacteer:

Re: gaskabel demper

Bericht door lammersj »

Ik heb de kabel inmiddels gesmeerd en dat geeft al een hele verbetering. De demper ontbreekt gewoon, maar hoort er wel op want de balhoofden zitten er wel. Dus ik heb een dempertje besteld en die kan er dit weekend in en dan denk ik dat het varkentje wel gewassen is. Bedankt voor de reacties
Plaats reactie