Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraag over achterdeuren (ruiten) T4

vragen over de T4
Plaats reactie
wopke hugo
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 apr 2013, 10:41

Vraag over achterdeuren (ruiten) T4

Bericht door wopke hugo »

Mijn Transporter is aangereden door een fietser en deze is pardoes door mijn achterruit gegaan,zonder dat gemerkt te hebben.
Hierdoor kwam ik er achter dat dit maar een dun ruit is van +/- 3mm.
Omdat er ook wel eens dure gereedschappen in de auto liggen vind ik het veiliger dat zo'n ruit sterker is.
Verder loopt die ruit door tot over de stijl , daar waar beide deuren bij elkaar komen, en dat vind ik niet fuctioneel en
ook niet fraai of nodig. De rand waar de ruit in vastgeplakt wordt loopt met een ronding tegen de deurstijl aan ,
en daarom zou er een ruit in kunnen worden geplakt die met dezelfde ronding tegen de stijl aan , de stijl in het zicht laat.
DE VRAAG IS NU , WIE OF WELKE FIRMA WIL RUITEN OP DE MARKT BRENGEN DIE STERKER ZIJN EN GEWOON FUNCTIONEEL DE
STIJLEN IN HET ZICHT LAAT. Het lijkt mij toe (wegens de rondingen van de plakrand ) dat het orginele ontwerp van de T4
eerst ook zo was, maar dat redenen voor het design later belangrijker waren, waarna de ramen doorliepen over de stijl en
waardoor er weer een kunststof randprofiel omheen moest waar je weer gemakkelijk een stuk gereedschap tussen kan zetten.
WIE DENKT HIER OOK ZO OVER.
Dit was mijn eerste vraag op Weetjewel en het lijkt mij wel een leuke "familie" om er bij te krijgen met kundige mensen.

Wopke Hugo.
Bijlagen
Zie rondingen van de plakrand tegen deurstijl
Zie rondingen van de plakrand tegen deurstijl
achterraam T4.jpg (27 KiB) 1297 keer bekeken
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Vraag over achterdeuren (ruiten) T4

Bericht door DNS »

Welkom op :wjw :yes

Vervelend van de schade. Wel knap van die fietser om door de achterruit heen te komen. :bonk

Of er een sterkere ruit te krijgen is; niet dat ik zo weet. Misschien vervangen door een kunstof exemplaar (al kan je er dan niet meer door kijken)?

Wat je wel kan doen om inbraak te weren: een geperforeerde metalen plaat aan de binnenkant van de ruit monteren.

Ook is er speciale folie te krijgen waardoor bij ruitbreuk de delen aan elkaar blijven plakken. Ruit is dan wel kapot, maar ze komen niet zomaar binnen. :toppie
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Vraag over achterdeuren (ruiten) T4

Bericht door Jurgen VH »

Geen ruiten meer in en gewoon met plaat dicht lassen, als die fietser er dan nog is door gaat dan heeft hij minstens een fietshelm op zijn hoofd :bifun
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2372
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Vraag over achterdeuren (ruiten) T4

Bericht door spyke »

Ik heb nog een linker deur zelfde kleur groen met ruit staan
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: Vraag over achterdeuren (ruiten) T4

Bericht door Erwin L »

Kijk, dat is nou zo mooi van dit forum: deur van Spyke erin hangen ("gelukkig" de linker dus geen last met slot) en 1 probleem opgelost. En dan kan je op je gemak eens prutten en puzzelen aan een oplossing, en de deur met het kapotte raam als proefkonijn gebruiken.
T5 1,9 Tdi 2004
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Vraag over achterdeuren (ruiten) T4

Bericht door koensch »

BTW: hoe is het met de fietser?
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
wopke hugo
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 apr 2013, 10:41

Re: Vraag over achterdeuren (ruiten) T4

Bericht door wopke hugo »

Dennis,Jurgen,Spyke,Erwin,Koensch,bedankt voor jullie meedenken en meeleven en gelukkig dekt de verzekering de schade en is er al een deur besteld.
Dus Spyke dan heb ik al 2 linker deuren , maar beter 2 linker deuren dan 2 linker handen, :bifun , maar goed dat ik het weet dat je die deur hebt.
Maar omdat ik nu toch in de situatie ben dat er een nieuwe ruit in moet wilde ik uitzoeken of er behalve lapmiddelen ook professionele en goede sterke
ruiten te koop zijn of dat een firma er brood in ziet bij seriematige productie zodat de prijs gunstiger kan worden. :adhd
groeten Wopke Hugo.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Vraag over achterdeuren (ruiten) T4

Bericht door matje86 »

niet in t4 formaat, of je moet het speciaal laten maken(iets gebogen he dat raam)
antwoord voor sterker raam is al gegeven gatenplaat aan de binnenzijde vast lassen of bouten(worden regelmatig op mp aangeboden)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
wopke hugo
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 apr 2013, 10:41

Re: Vraag over achterdeuren (ruiten) T4

Bericht door wopke hugo »

Hallo allemaal,
Goed lezen wat ik wil, ik wil geen geperforeerde plaat, ik wil een fraai uiterlijk en een sterke ruit,
dus geen dichtgelaste deur, daar kan ik zelf ook wel op komen en dan blijf je zitten met een zwakke ruit.
De vraag was, zijn er meer of veel meer bezitters van een transporter die sterke achterruiten willen plaatsen,
en worden deze berichten gelezen door fabrikanten die betaalbare en sterke achterruiten kunnen/willen leveren.
Gezien de op de markt zijnde en geperforeerde platen zou dat wel zo kunnen zijn. :goodidea
Groeten , Wopke Hugo.
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Vraag over achterdeuren (ruiten) T4

Bericht door DNS »

Ik vind het persoonlijk juist mooier dat de ruit de stijl bedekt, dus ik ben benieuwd hoeveel mensen het mooier vinden dat zo'n stijl in het zicht blijft.

Ook is er nog nooit iemand door mijn ruit gefietst. :lach

Er bestaat anti-inbraak folie voor autoruiten, dus dat kan je er op plakken tegen inbraak.
Als je de ruit blindeert, zie je de staalplaat erachter ook niet.
Anders moet je aan gelaagd glas gaan denken (zoals de voorruit); ga anders eens informeren wat dat kost bij een kleine productie. :knipoog
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Vraag over achterdeuren (ruiten) T4

Bericht door m.c van den berg »

Als je de ruit blindeert word tie al sterker, coaten kan ook , maar wat dat kost???

succes
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Plaats reactie