Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen na een Camper-meeting bezoek

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Even voorstellen na een Camper-meeting bezoek

Bericht door Bart H »

Goedendag,

Ik ben Bart, 28 jaar zit in de interieurbouw woon in Eindhoven.
Mijn grootste hobby is bodyboarden http://www.youtube.com/watch?v=0oOUXsqSb-4 , dit filmpje is natuurlijk de top ik ben in nederland meer een verdwaalde zeehond :knipoog
Het vrouwtje heeft natuurlijk ook inbreng maar dan praten we over gordijntjes die er alleen tijdens een vakantie in hoeven te hangen.

Ik ben al sinds oktober aan het kijken naar wat voor bus wil ik ombouwen naar een camper.
Begon met de gedachte van een scudo/jumpy/expert, realtief goedkoop, 2.0 is een betrouwbare zuinige motor en las over vele andere auto's allemaal roest problemen en als ik dan de topics zie over herstel werkzaamheden dan word ik niet vrolijk.

Sinds de meeting van afgelopen weekend (19-20-21 April) weet ik zeker dat ik een T4 wil.

ik ga op zoek naar een T4 2.5 TDI niet ouder dan 1999/2000 en het liefst nog een LWB. Daar zal dan een pop-up dakje van Herman op komen en de inbouw doe ik verder helemaal zelf.

Het plan is om eind September 2013 een bus te kopen en hem dan 1 Januarie 2014 op Camperkenteken te hebben.

Meteen een vraag:

T4
2.5 TDI
1999/2000
max 170.000 km
LWB (indien mogelijk andere kleur dan wit)

is dit reëel voor € 4000 ? (ik snap dat ik goed zal moeten zoeken) Heeft het nu om voor de prijs naar Duitsland te gaan of scheelt dat weinig en zou het puur voor de keuze meerwaarde hebben ? (in NL een bus kopen en keuren naar camper betaal je ook BPM dus importen zal niet veel duurder zijn dan in NL een bus kopen)

Alvast bedankt voor dit info-rijke forum !! Ga zo door !
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Even voorstellen na een Camper-meeting bezoek

Bericht door Oviivo »

Welkom op :wjw

Ik ben altijd voorstander van Duitsland, maar wat wat betreft je budget is het wellicht handig als je wat in NL zoekt. Dan heb je verder geen reiskosten, BPM, import (keuring, platen, verzkering etc.)- en transportkosten.
Maakt het zoeken wellicht wat makkelijker :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: Even voorstellen na een Camper-meeting bezoek

Bericht door Bart H »

Ik ben al flink aan het zoeken en hou de markt goed in de gaten, ik wacht toch tot september maar een goede voorbereiding is het halve werk :)

Alvast bedankt.
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Even voorstellen na een Camper-meeting bezoek

Bericht door limburger »

hoi Bart,

wij hebben ons op het weekend ook ff gesproken. ik weet niet of je helemaal op de hoogte bent van het BPM gebeuren... maar stel je zou een T4 op geel kenteken tegen komen, dan hoef je geen BPM meer te betalen als je ombouwt naar camper. dan kun je dat bedrag uit je budget misschien bij de aanschaf van de T4 stoppen.

succes met de zoektocht, en euh... als het zover is, foto's zijn we dol op hier bij :wjw


:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: Even voorstellen na een Camper-meeting bezoek

Bericht door Bart H »

Hoi Limburger,

Ja ondanks dat ik maar 2 uur de tijd had was dit bijzonder nuttig. Ik zoek natuurlijk graag een geel kenteken ivm de ex-gebruiker die dan vaak particulier is geweest waardoor ik meer hoop op goed onderhoud heb.
Wat BPM betreft zal het niet gek veel meer zijn met een bus van 13 jaar oud.

Ik hou jullie zeker op de hoogte !

Groet
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Even voorstellen na een Camper-meeting bezoek

Bericht door ronald tdi »

:zwaai Bart, welkom hier...
Plaats reactie