Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Is het mogelijk om de koelkast temp sensor af te regelen!

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Is het mogelijk om de koelkast temp sensor af te regelen!

Bericht door frans_t4 »

Ik heb even de volgende vraag..
Volgens de papieren die ik bij onze bus heb gekregen is ergens in 2007 de Westfalia koelkast vernieuwd... iets van 800 Euro.
De koelkast doet uitstekend helemaal top echter klopt de temperatuur uitlezing op mijn display niet... om +/- 5 á 6 grd in de koelkast te krijgen moet ik het display op 9grd in stellen.
Mijn vraag kan de uitlezing gekalibreerd worden??? Meestal kan dat met een potmetertje op de uitleesmodule mijn vraag heeft onze Westfalia module ook deze mogelijkheid. Wij hebben een module boven de middenconsole .
Frans...

PS de zoek functie leverde geen info op.
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Is het mogelijk om de koelkast temp sensor af te regelen

Bericht door Egbert&Manon »

Nee, die is niet te calibreren.

Ik was gewend de mijne op o graden te zetten, om de producten op een graadje of 4 te krijgen.
Er is een marge van een graadje of 5.
Het is ook afhankelijk van tijdsduur, belading, buitentemperatuur, luchtstroming door de filters etc...

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
frans_t4
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 mei 2013, 20:59

Re: Is het mogelijk om de koelkast temp sensor af te regelen

Bericht door frans_t4 »

Egbert&Manon schreef:Nee, die is niet te calibreren.

Ik was gewend de mijne op o graden te zetten, om de producten op een graadje of 4 te krijgen.
Er is een marge van een graadje of 5.
Het is ook afhankelijk van tijdsduur, belading, buitentemperatuur, luchtstroming door de filters etc...

Egbert
Hoi Egbert... jammer... dan ga ik zelf nog eens kijken ben van huis uit elektronicus... Leuke uitdaging.... :knipoog
De marge die jij bedoeld is denk ik de Hysterese tussen het aangaan van de compressor en de uiteindelijke temp waarbij de compressor weer uit gaat... Uit eindelijk is het niet een ramp maar vindt het wat strakker lijken als de koelkast temp overeenkomt met de uitlezing... :lach
Ik moet zeggen dat ik erg in mijn nopjes ben met de koelkast.. qua inhoud en gebruik... bij 35gr in Kroatië deed ze het nog uitstekend... dat vindt dan wel weer het grote voordeel van een compressor koelkast .. met een absorbtie kast ga je dat niet redden... dan moet je al gaan prutsen met extra fannetjes op de condensor ed... En een peltier koelbox is het drama nog groter...
Op het moment slaat de koelkast 1 max 2x per uur aan... bij een buiten temp van 26gr ... momenteel zitten we in de buurt van Wenen gaan morgen richting huis om daar rond woensdag of donderdag aan te komen...

grt Frans...

PS. zal tzt nog wel een reisverslagje met foto's posten...voor de liefhebber... zitten nu op ruim 2600km... moet er nog 1400 om thuis te komen en tot op heden 0,0 cent aan tol betaald alles via binnen en B wegen gereden... geweldig een aanrader....
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Is het mogelijk om de koelkast temp sensor af te regelen

Bericht door Leo45 »

Bijkomend probleem met de sensor is...deze zit bijna in het koelgedeelte. Mijn ervaring met de koelbox is..Bier tegen de achterwand en boter een beetje voorin.

Daarbij had ik een thermometer met buitensensor erin liggen want de temperatuur op de display is de gewenste en niet de werkelijke.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Plaats reactie