Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

afslaan

vragen over de T4
Plaats reactie
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

afslaan

Bericht door keestdi »

ik heb een t4 blauwe I , op de heenweg naar franfrijk telkens inhouden ,als of de brandstofklep dicht gaat en gelijk weer open . getest, als de motor kuren heeft dashboard valt niet uit, gelijk vol gas gegeven , krijgt wel brandstof .Op plaats van bestemming aan gekomen korte ritjes gemaakt geen problemen, op de weg terug viel hij elke keer uit. Vuil in de tank of contact gedeelte ? . wie heeft dit wel eens mee gemaakt , kan alles wel gaan vern maar dan word het ook duur.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: afslaan

Bericht door matje86 »

vervang de slangetjes van de vacuum http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... extern.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: afslaan

Bericht door Multivan Generation »

Klinkt mij als een defecte verstuivernaald hoogtesensor,
daarbij kan het voorgloeilampje gaan knipperen maar dat hoeft niet..

De bus uit laten lezen geeft meer informatie als gissen van mijn zijde..

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: afslaan

Bericht door keestdi »

verstuivernaald hoogte sensor mag ik daar iets meer info over , waar zit deze kun je die door meten ? vacuum slangen zal ik vern maar heb de hele dag nu gereden en sinds ik hen opnieuw heb gestart geen storing meer gehad en bedankt over het mee denken. kees. :T44EVER
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: afslaan

Bericht door Multivan Generation »

Op de 4de verstuiver zit een sensor, volg de draad naar beneden en net boven je carter aan de voorzijde zit een beugeltje met meerdere stekkers.
De kleine 2-polige zwarte stekker moet je hebben.
Trek deze eens los, en voer eens een weerstandsmeting uit op 2 polen die in de stekker naar de verstuiver zitten.

Wat is hiervan de weerstand?
Uit mijn hoofd mag die bij een 88 pk tussen de 95 - 115 Ohm zijn.
Soms komt die daarboven met inhouden tot gevolg.
De enoge remidie is dan de verstuiver te vervangen.

Wat ook wel eens voorkomt, zeker bij Pierburg en Pierburg look-a-like luchtmassameters,
is dat de doorgegeven waarden te hoog is.
Breikt die waarde regelmatig de 1275 voor een paar seconden, dan ziet de motorcomputer dat als error, en gaat naar de vervangende waarde van 550 (defecte LMM) om daarna weer een, voor hem plausibele waarde van 1275 te krijgen,
dit jojo-en kan erg irritant zijn,
maar is door rijdend uit lezen en te loggen, er wel uit te halen.

Groetjes en succes.

Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie