Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geen water uit de kraan

vragen over de T4
Plaats reactie
Malvlex
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 okt 2012, 18:39

Geen water uit de kraan

Bericht door Malvlex »

Goeie avond,

Hopelijk kan iemand mij een oplossing geven voor onderstaand probleem.

Al eerder gebeurde het regelmatig dat er eens geen water uit de kraan kwam. Even later proberen en hij deed het weer. Echter nu gebeurt er niks meer als ik het kraantje open draai, ik hoor de pomp ook niet aanslaan. Ik heb de zekering gecheckt, die is in orde. Verder heb ik de hele tank bekeken en schoongemaakt, en ook de waterpomp in de tank (Comet VIP 10, zie http://www.comet-pumpen.de/produkte-car ... -plus.html" onclick="window.open(this.href);return false;) bekeken maar hier valt niks te zien.

Hoe kan ik nagaan waar het probleem zit? Is het de pomp? Is het het schakelaartje in de kraan? Iemand ideeën?
Het betreft een California Biker uit 1996.

Thanks!
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Geen water uit de kraan

Bericht door Leo45 »

Onder de kraan in het kastje zit waarschijnlijk een connectortje met twee draadjes, maak die eens los en verbind de twee draden eens door met bijvoorbeeld een paperclip, als dan de pomp gaat lopen is het schakelaartje in de kraan stuk, zo niet ja dan wordt het echt meten is weten.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
spoetnik
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:07

Re: Geen water uit de kraan

Bericht door spoetnik »

Stap twee zou kunnen zijn om je pomp even te vervangen door een lampje. Kraan open zou je lampje moeten gaan branden. Zo niet, dan is de schakelaar warschijnlijk stuk. Wel branden?, dan is je pomp waarschijnlijk stuk.
Malvlex
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 okt 2012, 18:39

Re: Geen water uit de kraan

Bericht door Malvlex »

Dank voor jullie reacties, net onder de kraan gekeken en inderdaad, de stekker/connector had een contactfoutje. Zit waarschijnlijk wat corrosie op dus dat ga ik even vervangen. Ik dacht dat die electronica in de kraan zat en dus moeilijk bereikbaar maar dat valt dus allemaal wel mee.

Opgelost dus! Dank!
Plaats reactie