Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vw t4 1.9td pick up begrenzen.

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Piet_VR
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 jan 2014, 20:09

Vw t4 1.9td pick up begrenzen.

Bericht door Piet_VR »

Goedendag,

Ik heb een vw t4 pick-up 1.9td uit 2002 en die ga ik als landbouwvoertuig keuren en hier voor moet je hem begrenzen rond de 45 km/u
Maar als die rond de 60 km/u loopt doen ze ook niet moeilijk. Ik zat zelf te denken om hem t/m de 3de versnelling te begrenzen maar hoe ga ik dat doen?
Of ga ik hem op de brandstofpomp begrenzen en zo ja hoe ga ik dat doen heeft hier iemand ervaring mee?
Of zijn er nog meer manieren om de auto te begrenzen?

Mvg: Piet van Ruiten
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vw t4 1.9td pick up begrenzen.

Bericht door Pascal-141 »

Begrenzen op de brandstofpomp zal volgens mij ook geen oplossing zijn , want dan het je ook geen vermogen meer . :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Vw t4 1.9td pick up begrenzen.

Bericht door odorf »

...
Laatst gewijzigd door odorf op 30 jan 2014, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: Vw t4 1.9td pick up begrenzen.

Bericht door kikker »

Ik ben nog steeds benieuwd wat er gebeurd als je een ongeluk krijgt. En hoe je op dat moment verzekert bent. Want echt een landbouwmachine is het niet, daarnaast mag je officieel nog steeds maar 25. Wat als de ongevallendienst vaststelt dat je 60 hebt gereden(ook al is het niet jouw schuld). Ik weet dat de wetgeving aardig achterloopt op dit vlak, het T rijbewijs brengt daar weinig verandering in denk ik.

Ik heb ook weleens gehoord dat mensen een Unimog niet op landbouwkenteken kreeg, (dit zijn ook mensen die in Duitsland komen) omdat er geen hydroliekventielen op zaten en geen hefinrichting. Dit ging eigenlijk op een Unimog die als vrachtwagen zijn leven is begonnen.

Ik snap best dat de meeste hier niet naar kijken. Hier rijden ook 2 afgekeurde vrachtwagens rond waarvan eentje 's snachts geflits werd met 140. Die was goed de pineut, want die rijden zonder rijbewijs opgelegd en vrachtwagen was niet gekeurd. Want deze werd gewoon als vrachtwagen betiteld die niet aan de eisen van wegverkeer voldeed.

Daarnaast wat Odorf zegt wordt wel vaker toegepast. Gewoon een paar versnellingen blokkeren en evt. een toerenbegrenzer.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Vw t4 1.9td pick up begrenzen.

Bericht door rick_k »

Het moet zo begrensd zijn, dat je het niet zo weg kan halen. Dus een kap over het mechanisme mag, als die maar vastgelast of gepopt zit.

In NL is het ook verplicht om op een landbouw unimog een werkende hefinrichting te hebben. Als deze er niet opzit, is het een vrachtauto en rijd je dus zonder kenteken.

mvg Rick
Gebruikersavatar
rradd
Berichten: 229
Lid geworden op: 12 feb 2010, 14:05

Re: Vw t4 1.9td pick up begrenzen.

Bericht door rradd »

Kijk even naar de site, hoe kan het ook anders, OMKEUREN.nl daar staan de tips en verwijzing naar RDW
Home is where the Van is.
Volkswagen California Club 1994
Plaats reactie