Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gaten in binnenwand kast boren

vragen over de T4
Plaats reactie
Debbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2014, 11:16

Gaten in binnenwand kast boren

Bericht door Debbie »

Hoi,
ik heb sinds een paar weken een T4 camper California coach met verhoogd vast dak, zonder koof. Nu zit daar, waar bij andere hoogdak types 2 slaapplaatsen zijn, 1 hele grote kast. (ik denk dat je de kast kan vergelijken met de kast in de koof boven de voorstoelen)
Ik wil in de kast een extra plank maken zodat de ruimte optimal benut wordt. nu is de vraag kan ik zomaar in de wand boren of krijg ik dan ergens lekkage of zwakke punten.
heeft iemand ervaring ermee, en misschien is lijmen een optie?
alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes
Debbie
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Gaten in binnenwand kast boren

Bericht door matje86 »

Afbeelding

zegt ons niks, de meeste hier zijn bestel bussie,s dus zullen foto,s een handleiding zijn :T44EVER :werkaanT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
WillemK
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 jun 2014, 20:24
Locatie: Driel

Re: Gaten in binnenwand kast boren

Bericht door WillemK »

Debbie schreef:Hoi,
ik heb sinds een paar weken een T4 camper California coach met verhoogd vast dak, zonder koof. Nu zit daar, waar bij andere hoogdak types 2 slaapplaatsen zijn, 1 hele grote kast. (ik denk dat je de kast kan vergelijken met de kast in de koof boven de voorstoelen)
Ik wil in de kast een extra plank maken zodat de ruimte optimal benut wordt. nu is de vraag kan ik zomaar in de wand boren of krijg ik dan ergens lekkage of zwakke punten.
heeft iemand ervaring ermee, en misschien is lijmen een optie?
alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes
Debbie
Wat voor materiaal is het? Lijmen kan altijd, maar zorg wel voor voldoende oppervlak waar de lijm zit (bijvoorbeeld 10cm brede plank of aluminium nemen, heb je 10cm oppervlak dat vastgelijmd zit). En natuurlijk passende lijm bij het materiaal (en goed ontvetten / schuren / klemmen) .

Bij kunststof / glasfiber kun je het beste lijmen, want bij popnagels, schroeven en bouten wil dat materiaal gaan scheuren. Bij metaal kun je popnagels of boutjes gebruiken (i.c.m. lijm) gaten kun je afkitten, maar ja, een gat in trillend materiaal dat constant warm/koud wordt zal uiteindelijk wel gaan lekken.

Ander idee: Kun je de plank niet op pootjes op iets anders zetten? Lijm bijvoorbeeld 4 verticale pootjes tegen de wanden, terwijl ze aan de onderkant steunen op bijvoorbeeld je dak, een andere plank, etc. Plaats daar bovenop twee horizontale dragers en leg daarop je extra kastplank. Dan komt de kracht op iets anders te staan dan je (lijm) verbinding.
1992 VW T4 Multivan 2.4D
Plaats reactie