Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wat ligt waar?

vragen over de T4
Plaats reactie
Folkert
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2014, 15:02

Wat ligt waar?

Bericht door Folkert »

Ik vraag me altijd af als ik met de T4 Westfalia weg ben, waar iedereen welke spullen opbergt en wat waar heeft liggen..

Misschien leuk om een lijst te maken om zaken te vergelijken?
Misschien ook goed om op te merken met hoeveel personen je hem gebruikt?

ikzelf begin, 2 personen en hond.

Hangkast: (bad)handdoeken, jurkjes van de vriendin, theedoeken
Vakjes achter hangkast: 2 literflesje olie, looplamp, kabel voor 220, strandspullen (waterschoenen, snorkels, etc)
Ruimte onder bed (via kofferdeksel te bereiken): Blokker rolkist met gasstel/fles, afwasbakken, hondevoer, legerschep, overig spul, mat voor onder terras, curverbbox met voorraad drinken/eten.
Ruimte onder opklapbare bank: Kleding
Opbergkastje aan plafond achterin: Toilettassen, boeken
Keukenkastje onder gaststel: bovenste plank eten, onderste plank Gasfles (standaard plek) en toiletpapier/tissues
Keukenkastje onder wasbak: servies, pannen
Op het Bed achter de rugleuning als je rijdt: stoelen,tafel, deken en kussen
Organisers: waslijn, omvormer van CEE stekker naar normaal, frisbee, hondepoepzakjes, etc..

overige ruimtes:
Dak als je het dak hebt opengeklapt/ matras niet bij je hebt: isolatiematten voor achter de ramen.
Ruimte tussen bestuurderstoel en keuken: schoenen/slippers
etc..

We slapen btw altijd beneden, en hond slaapt bij voeten end van de bijrijdersstoel, en haar hoofd langs de versnellingspook. Het is een Golden Retriever dus niet eens een kleine hond, maar plek zat..

Enige dat ik vervelend vind aan onze indeling is als ik wil overnachten bij een tankstation of iets dergelijks altijd de stoelen en tafel op de bestuurderstoel of iets dergelijks moet verplaatsen.
kingscrown
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 feb 2013, 09:11

Re: Wat ligt waar?

Bericht door kingscrown »

Ha leuk! Ik houdt jouw indeling aan...

2 volwassen, een baby (nu 5 maanden) en hond(je).

Hangkast: tas met vuilewas, dekbed (op heen/terugreis) en isolatiematten
Vakjes achter hangkast: luiervoorraad :) & toiletpapier
Ruimte onder bed (via kofferdeksel te bereiken): 2 platte rolkisten van de LeenBakker (1 met schoenen en 1 met extra minigasflesje, hondenvoer, klein gereedschap, ducttape, haringen etc.) Daarbovenop 2 stoelen en een tafeltje.
Ruimte onder opklapbare bank: Kleding
Opbergkastje aan plafond achterin: Toilettassen, spelletjes
Keukenkastje onder gaststel: bovenste plank eten, onderste plank Gasflesje en voorraad
Keukenkastje onder wasbak: servies, pannen, afwasbak
Op het Bed achter de rugleuning als je rijdt: dekbed, kussens
Organisers: e-readers, tablet, spuugdoekjes

overige ruimtes:
Baby slaapt op het bovenbed, wij beneden.
Hond slaapt op 1 van de stoelen voorin
Maxicosi achter bijrijdersstoel bij stilstaan op de camping

Ben benieuwd...
Gebruikersavatar
Martens-Tvier
Berichten: 341
Lid geworden op: 24 feb 2014, 09:47
Locatie: Twente

Re: Wat ligt waar?

Bericht door Martens-Tvier »

2 volwassenen en 1 kind van 16, 2 weken trekken door Schotland (11 verschillende campings)

- Hangkast: jassen, fleeces, handdoeken, overige kleding in een plastic tassen
- Vakjes achter hangkast: reserve eten, handdoeken, diverse zooi
- Ruimte onder bed (via kofferdeksel te bereiken): 2 Curver uniboxen met kampeerspul zoals luifel, netsnoer etc., 3 paar wandelschoenen, slippers, LEKI wandelstokken, poten van de Brandrup/poptop luifel, 2x oprijkeggen, 3 x Lafuma popup stoel (ja, dat past allemaal)
- Ruimte onder opklapbare bank: extra buitentafeltje, veel flessen water, vuile was in zakken, laptop, extra gaslamp, rugzak
- Opbergkastje aan plafond achterin: Toilettassen, 3x klein plastic krat met ondergoed (1 kratje per persoon).
- Keukenkastje onder gasstel: etensvoorraad
- Keukenkastje onder wasbak: servies in Curver-kistje, pannen, etensvoorraad, klein waterkokertje
- Op het Bed achter de rugleuning als je rijdt: slaapzakken, kussens
- Op het matras boven: slaapzak platgelegd
- Organisers achterop: onderhoudsboekjes, reservelampen, waslijn, ductape, ty-raps en WD-40 ;-)
- Organisers aan de passagiersstoel: toiletpapier, e-readers, 3x Petzl-hoofdlampen, snaai-spul (drop, hartkeks)
- Paneel bij rechterschterscherm: reserveolie, krik etc.

YMMV
T4 California Event 2.5TDI 102pk 2003
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Wat ligt waar?

Bericht door heartbeat »

Ik zou zeggen kom volgend weekend naar de camper/ kampeer weekent daar kaan je heerlijk bij elkaar kijken en ideeën op doen
Rob & Lize
Plaats reactie