Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Centrale Deurvergrendeling Afstandbediening?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
John_belushi
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 feb 2013, 15:54
Locatie: Utrecht

Centrale Deurvergrendeling Afstandbediening?

Bericht door John_belushi »

Hallo,
Mijn T4 uit 1995 heeft orginele CV. Dus de voordeuren gedragen zich als master en de rest (schuifdeur achterklep) als slave.
Na het lezen over de werking hiervan wordt er steeds gerept over een "Steuergerät".... en er worden daar kunstjes met sleutels uitgehaald.
Ik heb geen sleutels met knopjes.. maar heb ik wel een Steuergerät die als afstandbediening te gebruiken is??
Of is het alleen maar een besturing die merkt dat er een voordeur geopend gesloten word en de rst dan ook aanstuurd.. en dan dus zonder
de mogelijkheid om dit op afstand te bedienen...??

Iemand een idee???

Okee waarschijnlijk heb ik die "Steuergerat" niet... is deze makkelijk achteraf te plaatsen?? Ligt b.v. de bekabeling eral??

Groeten,
Jody
T4 Camper Westfalia Club 1995 AAB
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Centrale Deurvergrendeling Afstandbediening?

Bericht door limburger »

je hebt geen "Steuergerat" als je geen afstandsbediening hebt.
zie hier http://www.t4-wiki.de/wiki/Zentralverriegelung het verschil in schema's, het "Steuergerat" is een uitbreiding wat er zo op zou kunnen... kabels heb je allemaal bij je zekeringkast liggen (daar komt de kabel uit je bestuurdersdeur ook uit). je kunt misschien wel wat met een universeel setje afstandsbedieningen en ontvanger.

bij een origineel "Steuergerat" zit er een aansluiting van de binnenverlichting op, als je de auto met afstandsbediening opent maar de deuren gesloten laat gaat hij vanzelf weer op slot.

:driveT4 :T44EVER
Plaats reactie