Het is anders gelopen als gedacht....soms loopt het nu eenmaal zo.....donderdag ochtend....niet starten......KRUK!!!! wat nu...via kennis uitlaten lezen, en de naaldverstuiver is helemaal overleden.....naja, ik had er al een besteld dus..effe wachten tot aflevering.....Vrijdagmiddag laat...DHL aan de deur....De naaldhoogte verstuiver werdt geleverd en het was er niet eentje,maar een volledig set van 5...2 traps!
(iets waar ik het al over gehad heb om eventueel te gaan doen....)
naja goede raad DUUR,ik heb de bus nodig, dus vandaag toch de 2 traps erin gezet....Peter zijn handleiding gevolgd.....meeste moeilijke was om de 4e verstuiver leiding ( naar de naaldsensor) voorzichtig "bij" te buigen.....
maar nu... op de hogere toerentallen loopt de bus goed/mooi, maar stationair is het een ramp.....
de bus is al gechipt door chipmeister naar 115pk, en die geeft aan aan het stationairtoerental niets veranderd te hebben( software matig), alleen aan de "hogere"toerentallen etc..
Chipmeister geeft aan dat "zijn"programma de omschakeling van 1 traps naar 2 traps gewoon/probleemloos moet aan kunnen.....
nu is de vraag; is het een 'hardwarematig"probleem, en dus de brandstofpomp ( inspuittiming) bij stellen dmv de "omloop"rol?
of toch puur software matig?
gaarne een kort effectief antwoord,
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
2 traps verstuiver en stationair probleem.
-
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
- Locatie: bollenstreek
2 traps verstuiver en stationair probleem.
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 2 traps verstuiver en stationair probleem.
Was de bus al gechipt voordien ? Dus met de 88 pk verstuivrs er nog in ?
Indien ja , dan moet de software nu aangepast worden aan de 2 trapsverstuivers.
1 programma kan nooit gebruikt worden voor zowel 1traps als 2traps verstuivers ! De setting/sturing is helemaal anders.
Indien de bus nu net gechipt is , na het vervangen van de verstuivers , dan heeft de "chipper" zijn werk niet goed gedaan...
Indien ja , dan moet de software nu aangepast worden aan de 2 trapsverstuivers.
1 programma kan nooit gebruikt worden voor zowel 1traps als 2traps verstuivers ! De setting/sturing is helemaal anders.
Indien de bus nu net gechipt is , na het vervangen van de verstuivers , dan heeft de "chipper" zijn werk niet goed gedaan...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: 2 traps verstuiver en stationair probleem.
Haha jij een heel lulverhaal en wij mogen zo min mogelijk tikken, grappige gast ben jijslopelrijder schreef:Het is anders gelopen als gedacht....soms loopt het nu eenmaal zo.....donderdag ochtend....niet starten......KRUK!!!! wat nu...via kennis uitlaten lezen, en de naaldverstuiver is helemaal overleden.....naja, ik had er al een besteld dus..effe wachten tot aflevering.....Vrijdagmiddag laat...DHL aan de deur....De naaldhoogte verstuiver werdt geleverd en het was er niet eentje,maar een volledig set van 5...2 traps!
(iets waar ik het al over gehad heb om eventueel te gaan doen....)
naja goede raad DUUR,ik heb de bus nodig, dus vandaag toch de 2 traps erin gezet....Peter zijn handleiding gevolgd.....meeste moeilijke was om de 4e verstuiver leiding ( naar de naaldsensor) voorzichtig "bij" te buigen.....
maar nu... op de hogere toerentallen loopt de bus goed/mooi, maar stationair is het een ramp.....
de bus is al gechipt door chipmeister naar 115pk, en die geeft aan aan het stationairtoerental niets veranderd te hebben( software matig), alleen aan de "hogere"toerentallen etc..
Chipmeister geeft aan dat "zijn"programma de omschakeling van 1 traps naar 2 traps gewoon/probleemloos moet aan kunnen.....
nu is de vraag; is het een 'hardwarematig"probleem, en dus de brandstofpomp ( inspuittiming) bij stellen dmv de "omloop"rol?
of toch puur software matig?
gaarne een kort effectief antwoord,
![fun :zwaai](./images/smilies/zwaai.gif)
Ik ga met Pascal mee
![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: 2 traps verstuiver en stationair probleem.
Me 2
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
Re: 2 traps verstuiver en stationair probleem.
Ik ook....... heb het je tevens aan de telefoon van te voren verteld, dat dit niet gaat werken.
En ook het advies gegeven om met JD- Engeneering te bellen, omdat die software wél klopt voor je bussie.
Zij doen uitsluitend alléén auto's uit de VAG groep.
Chipmeister is een universele chipper, van alle merken, en heeft, zoals je nu bent achtergekomen, niet de specifieke VAG kennis.
In Zoetermeer kun je ook terecht, is wat dichter bij de Bollenstreek als Lochem.
http://www.tuningparts.nl/
![fun :bonk](./images/smilies/bonk.gif)
En ook het advies gegeven om met JD- Engeneering te bellen, omdat die software wél klopt voor je bussie.
Zij doen uitsluitend alléén auto's uit de VAG groep.
Chipmeister is een universele chipper, van alle merken, en heeft, zoals je nu bent achtergekomen, niet de specifieke VAG kennis.
In Zoetermeer kun je ook terecht, is wat dichter bij de Bollenstreek als Lochem.
http://www.tuningparts.nl/
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat