Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

laadruimverlichting koppelen aan interieurverlichting

vragen over de T5
Plaats reactie
meggie-bekkers
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2010, 20:55

laadruimverlichting koppelen aan interieurverlichting

Bericht door meggie-bekkers »

Beste weet je wellers,

Ik heb een vraagje over het koppelen van je laadruimte / achterbak verlichting aan de interieurverlichting.
Nu gaat de binnenverlichting direct aan als je de deuren ontgrendeld. Ook bij openmaken van de deuren met centrale vergrendeling.
Nu heb ik links en rechts achterin bij de laadklep ook 2 lampen maar deze zijn niet gekoppeld aan de binnenverlichting ( zijn totaal niet aangesloten)
Nu heb ik in de instapbak van de schuifdeur de verlichting in de bak los gehad, en daar zitten een 5tal lampjes welke ook vertraagd uit gaan
Aan deze lampjes zit een connector met maar 2 draden Op beide draden zit 12 volt als de lamp uit is, en er wordt een kant aan massa geschakeld als de lampen aan gaan. (denk ik)
Als ik op deze connector de lampen van de laadbak aansluit werken deze niet. De lampen achterin zijn van het type kentekenplaatverlichting (langwerpige met 2 kanten een connectiedopje) Deze werken op 12 volt
De lampjes in de instapbak lijken op LEDjes *5 stuks) maar gaan vertraagd gedimd uit,dus lijkt het me geen led.

Ik kan niet begrijpen waarom deze dan wel oplichten en uitgaan en de lamp voor achterin de laadbak op dezelfde stekker niet functioneert

Wie heeft er ooit dit eerder aan de hand gehad?

Ik hoor het graag

G bekkers
Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 467
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:07
Locatie: ZW Drenthe

Re: laadruimverlichting koppelen aan interieurverlichting

Bericht door JanP »

Volgens mij gaan de lampjes achterin alleen aan en uit met het openen van de achterdeuren of achterklep.
Hiervoor zit een schakelaar in de deur / klep. Deze reageert op de stand van de deur/klep.
Ik vermoed dat bij jou deze schakelaar niet goed werkt.
De lampen gaan in ieder geval niet met de binnenverlichting mee. Die is alleen bestemd voor het "passagiers-gedeelte".
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Plaats reactie